Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har 2 stk 980Ti med MSI Twin Frozr, og i SLI så lager dem en del støy, spessielt det øverste kortet. Men står det bare ett kort i maskina, så er det ganske stillegående. Tviler på at den som kommer med 1080 kortet til MSI er noe bedre.

Sitter med 2 slike kort i maskina her oxo, og disse har jeg aldri hørt noe lyd av dersom jeg ikke selv tvinger dem opp på full spiker. Dette selv med ei hard SLI bru fra MSI, som gjør at kortene sitter tettere sammen en ønskelig.

 

 

Hard SLi bro? du får jo forskjellige lengder på de..

 

Har den lengste 60mm, men fortsatt måtte jeg sette kortet en plass nærmere det andre. 3cm mellom bakplaten på det ene og viftene på det andre

Lenke til kommentar

Da var det jo opp og avgjort. Nvidia har igjen gjort en "feil" slik som med 970.

Glad jeg avbestilte, 7-8000kr for noe som såvidt slår 980Ti, ikke bra nok. Nvidia har visst lansert en litt oppgradert maxwell i gtx 1080 Pascal drakt :p

 

Det er faktisk noen gode endringer i alle fall i forhold til scheduleren, men man kan jo alltids diskutere om dette var nok i forhold til hva som var forventet.

Jeg tror nok at når flere DX12 spill kommer ut ( mot jul ) så vil vi få et bedre bilde av hvor bra disse kortene gjør det.

Lenke til kommentar

Da var det jo opp og avgjort. Nvidia har igjen gjort en "feil" slik som med 970.

Glad jeg avbestilte, 7-8000kr for noe som såvidt slår 980Ti, ikke bra nok. Nvidia har visst lansert en litt oppgradert maxwell i gtx 1080 Pascal drakt :p

 

Det er da virkelig ingen nyhet at Pascal has store likhetstrekk med Maxwell? Og med 970 regner jeg med at du tenker på 3.5+0.5gb vram? Må gjerne peke på hvor du mener Nvidia har gjort noe tilsvarende sketchy på 1080. 

Lenke til kommentar

Da var det jo opp og avgjort. Nvidia har igjen gjort en "feil" slik som med 970.

Glad jeg avbestilte, 7-8000kr for noe som såvidt slår 980Ti, ikke bra nok. Nvidia har visst lansert en litt oppgradert maxwell i gtx 1080 Pascal drakt :p

 

Nå er vel 1080 en 980 erstatter, og ikke en Titan X eller 980 Ti erstatter.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Da var det jo opp og avgjort. Nvidia har igjen gjort en "feil" slik som med 970.

Glad jeg avbestilte, 7-8000kr for noe som såvidt slår 980Ti, ikke bra nok. Nvidia har visst lansert en litt oppgradert maxwell i gtx 1080 Pascal drakt :p

Det er da virkelig ingen nyhet at Pascal has store likhetstrekk med Maxwell? Og med 970 regner jeg med at du tenker på 3.5+0.5gb vram? Må gjerne peke på hvor du mener Nvidia har gjort noe tilsvarende sketchy på 1080.

Power limit, som nevnt tidligere i tråden.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

Da var det jo opp og avgjort. Nvidia har igjen gjort en "feil" slik som med 970.

Glad jeg avbestilte, 7-8000kr for noe som såvidt slår 980Ti, ikke bra nok. Nvidia har visst lansert en litt oppgradert maxwell i gtx 1080 Pascal drakt :p

Det er da virkelig ingen nyhet at Pascal has store likhetstrekk med Maxwell? Og med 970 regner jeg med at du tenker på 3.5+0.5gb vram? Må gjerne peke på hvor du mener Nvidia har gjort noe tilsvarende sketchy på 1080.

Power limit, som nevnt tidligere i tråden.

Lol

Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke altid lønner seg å handle før proffene for testet OC først. Gjord rett med Fury X og GTX 1080. Er helt greit å ikke la seg rive med på hypen og forventningene selskapene skaper rund sine produkter ved lansering av kortene sine.

Lenke til kommentar

Eller for de som ønsker de få siste prosentene, som vil ha det nyeste av en eller annen grunn.

 

Jeg kjøper uansett 2 x 1080 ti også når de kommer ut, og da kan jeg nesten garantere at det er lettere å selge 2x 1080 for en fornuftig pris på Finn, vs å selge 980ti. Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk 980Ti med MSI Twin Frozr, og i SLI så lager dem en del støy, spessielt det øverste kortet. Men står det bare ett kort i maskina, så er det ganske stillegående. Tviler på at den som kommer med 1080 kortet til MSI er noe bedre.

 

Åpne kort er ikke anbefalt for SLI, da de blåser luften ut i kabinettet. Gjør at luften blir resikulert, spesielt som du nevner for det øverste kortet. 

Lenke til kommentar

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

Lenke til kommentar

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

 

Hvis man ser bort fra overklokking, noe som den store andel aldri kommer til å gjøre, hva nøyaktig mener du Nvidia har blingset med her? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

 

Hvis man ser bort fra overklokking, noe som den store andel aldri kommer til å gjøre, hva nøyaktig mener du Nvidia har blingset med her? 

 

Frihet til å velge og det er nok flere som vil ha valget åpent når de kjøper noe

Ikke sikkert jeg kommer til å OC skjermkortet, men jeg vil ha valget åpent

Lenke til kommentar

1080 stock pisser jo på 980ti stock og til en lavere pris enn hva 980ti kostet når det ble lansert. Ser altså ikke problemet her. Jeg betalte 6599,- pr kort og får ekstremt ytelse forbedring fra mine 980 som er forgjengeren til 1080. Sutring fra ende til annen fra visse personer her!

 

Bare å begynne å produsere skjermkort selv å se hvor lant dere kommer med tanke på ytelse! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad). 

 

Jeg drev og vurderte og kjøpe et 980Ti brukt, og gav en del bud på finn, men ingen som vil selge til en "riktig" pris, altså lavere enn hva 1070 vil koste. Så så jeg på benchmarks til 980Ti og fant at det gav ytelse sånn ca. akkurat det jeg trenger i dag for å kjøre de aller aller fleste spill på 1440p @60Hz. Tenkte så at det er jo litt kjipt å kjøpe et nytt grafikkort nå, som kanskje ikke klarer det på neste generasjon med spill. Så valgte heller å investere i 1080 for å være litt mer framtidssikker. Blir godt å få et kort som kjører stillegående og uten å varme opp hele kjelleren (har R9 290X i dag med DirectCUII kjøler). 

 

Det jeg prøver å si er at det er ikke alle som kjøper disse kortene for å overklokke de til de ytterste. Hvis jeg kan få en liten boost uten å få vesentlig økt støy, så vil jeg helt klar overklokke kortet. Hvis ikke, så gir jeg faen. Kortet er uansett milevis foran alt det andre der ute. Jeg er egentlig en person som misliker nvidia til de grader (altså hvordan de driver business, gameworks, g-sync), men innså fort at det blir gammelt og vente på neste generasjon AMD som vi ikke vet noen ting om og ikke vet når kommer når jeg vil ha høyere ytelse i dag.

 

Så fant at om jeg ville ha høyere ytelse i dag, så er 1080 det eneste riktige valget. Da får jeg en heftig bump i ytelse, vesentlig lavere strømforbruk og en mye mer stillegående PC :-)

Lenke til kommentar

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

 

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad). 

 

Jeg drev og vurderte og kjøpe et 980Ti brukt, og gav en del bud på finn, men ingen som vil selge til en "riktig" pris, altså lavere enn hva 1070 vil koste. Så så jeg på benchmarks til 980Ti og fant at det gav ytelse sånn ca. akkurat det jeg trenger i dag for å kjøre de aller aller fleste spill på 1440p @60Hz. Tenkte så at det er jo litt kjipt å kjøpe et nytt grafikkort nå, som kanskje ikke klarer det på neste generasjon med spill. Så valgte heller å investere i 1080 for å være litt mer framtidssikker. Blir godt å få et kort som kjører stillegående og uten å varme opp hele kjelleren (har R9 290X i dag med DirectCUII kjøler). 

 

Det jeg prøver å si er at det er ikke alle som kjøper disse kortene for å overklokke de til de ytterste. Hvis jeg kan få en liten boost uten å få vesentlig økt støy, så vil jeg helt klar overklokke kortet. Hvis ikke, så gir jeg faen. Kortet er uansett milevis foran alt det andre der ute. Jeg er egentlig en person som misliker nvidia til de grader (altså hvordan de driver business, gameworks, g-sync), men innså fort at det blir gammelt og vente på neste generasjon AMD som vi ikke vet noen ting om og ikke vet når kommer når jeg vil ha høyere ytelse i dag.

 

Så fant at om jeg ville ha høyere ytelse i dag, så er 1080 det eneste riktige valget. Da får jeg en heftig bump i ytelse, vesentlig lavere strømforbruk og en mye mer stillegående PC :-)

 

Selv er jeg heller ingen overklokker og gikk for det rimeligste 1080-kortet da jeg ønsker å være framtidssikra i noen år mht. "at det skal gå glatt" i spill. 60 FPS er altså godkjent for meg om noen år. Jeg blir ikke å overklokke i det hele tatt hvis jeg ikke føler det er nødvendig. Når det er gått noen år blir jeg kanskje å teste overklokking, men pr. i dag er det fokus på støynivå, stabilitet og "godkjent" ytelse. Hvordan kortet ser ut estetisk sett bryr meg ikke da jeg ikke har gjennomsiktig kabinettdør.

Endret av Kilko1337
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...