Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

 

Edit: dette var for Ca 4 uker siden.

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad).

Støy er for mange like viktig som overklokk. De få ukene kortene mine er uten vannblokk er grusomme ?

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.

Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

 

 

Hvordan fikk du rabatt?

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

Hvordan fikk du rabatt?

Har en fast rabatt på alt hos en nettbutikk.

Lenke til kommentar

 

Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad).

Støy er for mange like viktig som overklokk. De få ukene kortene mine er uten vannblokk er grusomme

 

 

En god luftkjølt PC er faktisk stillere en en vannkjølt en, men den vannkjølte har lavere temperatur. Kjører man SLI skjermkort da, vil det nok være fordelaktig å ha vannkjøling på i alle fall GPUene. Noctua NH-D15 er for eksempel en CPU kjøler som har like stor kjøleeffekt som en dobbel vifte vannkjøler som Corsair H100i. NH-D15 er også vesentlig mindre støyende. Man kan lage luftkjølte PCer har nesten lik null støy selv under heavy load, selv i en stille stue.

 

MSI GTX 1080 Gaming X avgir 39 Db under heavy load, noe som ikke ville vært hørbart inni et støydempet kabinett som Fractal Design Define R5.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Jeg var en av de første som fikk snappet til meg et 1080 kl 15:00 lanseringsdagen, et MSI Geforce GTX 1080 FE og mottok det for et par dager siden.

 

Hadde fra før GTX 970 x 2 SLI og synes egentlig aldri de var nok for Acer X34'en min (3440x1440 @100hz).

 

Nå har jeg to småbarn og er i full jobb, som sikkert mange andre her inne, så spilletiden min er begrenset. MEN, det lille jeg har fått testet kortet..!!!!

 

ENDELIG har jeg følt at en GPU-oppgradering virkelig har vært en oppgradering. Jeg er ekstremt kresen på framerates/tearing og bare det å se Doom i 3440x1440 med alt på ultra (bortsett fra AA) og mer eller mindre konstant 100FPS..

 

For meg og mitt bruk, så er GTX 1080 FE det råeste jeg har anskaffet på laaang tid og jeg er mektig imponert over ytelsen. Lyden fra viftene er så lav at den ikke er nevneverdig og jeg har enda ikke merket noe til throttling/fps drops/spikes. Mulig man merker det i benchmarks, men i "real life" bruk så mener jeg ikke det er noe problem.

 

Et helt fantastisk kort, kort og greit!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

Hvordan fikk du rabatt?

Har en fast rabatt på alt hos en nettbutikk.

 

6000 pr FE? 1500 kr i rabatt? Sorry, det har jeg vanskelig for å tro, mtp marginene så langt på 1080 FE.

Lenke til kommentar

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

Jeg er helt enig! Har hatt Nvidia i mange år nå, men mye av det de gjør er overhodet ikke ok. Jeg håper at amd sin kraftigste polaris versjon vil ha samme eller mer ytelse enn Nvidia til en billigere penge.

Nvidia må bli presset litt, slik at de faktisk må jobbe for kundene sine. Mange av svarene her på forumet indikerer jo at Nvidia slipper unna, og folk betaler i pose og sekk uansett hva de gjør med kortene.

Dersom amd kommer med skikkelig konkurranse, tørr nok ikke Nvidia å fortsette dette her. I tillegg kan vi jo spare penger på freesync skjerm, som fungerer vel så bra som g-sync og koster myyyyyye mindre.

Nvidia har jo også vist idiotien sin ved å prøve å låse folk til å kjøpe Nvidia kort pga g-sync. I tillegg skal folk betale 3000kr ekstra for å låse seg til dem også xD

 

Har vært glad i Nvidia selv, men man bør åpne øynene å se at Nvidia faktisk bare slapper helt av nå, og utnytter markedsposisjonen sin. Du skal se panikken de får om amd sine kort yter like bra for en mindre pris. Da skal dere se at det ikke eksisterer noe "power limit" noe sted på 1080Ti som de vil være bra raske å trø ut da.

Av det vi antar per nå, så får man 2x480 for 4-5K. Som visstnok HVIS ryktene stemmer skal være på linje eller litt under 1080. Samtidig kan man da kjøpe freesync skjerm. Synes dette lover bra, og jeg vil faktisk si at det var lurt å droppe 1080.

Med tanke på at 980Ti vil være verdt 2-3K når 1070 kommer, vil det være en bedre deal spør du meg. I tillegg med denne "power limiten" må 1080 definitivt løpe for penga, mtp at et blodoverklokket 980Ti ligger rett i ræva på den.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

Jeg er helt enig! Har hatt Nvidia i mange år nå, men mye av det de gjør er overhodet ikke ok. Jeg håper at amd sin kraftigste polaris versjon vil ha samme eller mer ytelse enn Nvidia til en billigere penge.

Nvidia må bli presset litt, slik at de faktisk må jobbe for kundene sine. Mange av svarene her på forumet indikerer jo at Nvidia slipper unna, og folk betaler i pose og sekk uansett hva de gjør med kortene.

Dersom amd kommer med skikkelig konkurranse, tørr nok ikke Nvidia å fortsette dette her. I tillegg kan vi jo spare penger på freesync skjerm, som fungerer vel så bra som g-sync og koster myyyyyye mindre.

Nvidia har jo også vist idiotien sin ved å prøve å låse folk til å kjøpe Nvidia kort pga g-sync. I tillegg skal folk betale 3000kr ekstra for å låse seg til dem også xD

 

Har vært glad i Nvidia selv, men man bør åpne øynene å se at Nvidia faktisk bare slapper helt av nå, og utnytter markedsposisjonen sin. Du skal se panikken de får om amd sine kort yter like bra for en mindre pris. Da skal dere se at det ikke eksisterer noe "power limit" noe sted på 1080Ti som de vil være bra raske å trø ut da.

Av det vi antar per nå, så får man 2x480 for 4-5K. Som visstnok HVIS ryktene stemmer skal være på linje eller litt under 1080. Samtidig kan man da kjøpe freesync skjerm. Synes dette lover bra, og jeg vil faktisk si at det var lurt å droppe 1080.

Med tanke på at 980Ti vil være verdt 2-3K når 1070 kommer, vil det være en bedre deal spør du meg. I tillegg med denne "power limiten" må 1080 definitivt løpe for penga, mtp at et blodoverklokket 980Ti ligger rett i ræva på den.

 

Her tror jeg du har lest feil. 480 skal være på linje eller litt under GTX980, ikke 1080. Koster $199. 

Lenke til kommentar

 

 

Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør

Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070

 

Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse

Jeg er helt enig! Har hatt Nvidia i mange år nå, men mye av det de gjør er overhodet ikke ok. Jeg håper at amd sin kraftigste polaris versjon vil ha samme eller mer ytelse enn Nvidia til en billigere penge.

Nvidia må bli presset litt, slik at de faktisk må jobbe for kundene sine. Mange av svarene her på forumet indikerer jo at Nvidia slipper unna, og folk betaler i pose og sekk uansett hva de gjør med kortene.

Dersom amd kommer med skikkelig konkurranse, tørr nok ikke Nvidia å fortsette dette her. I tillegg kan vi jo spare penger på freesync skjerm, som fungerer vel så bra som g-sync og koster myyyyyye mindre.

Nvidia har jo også vist idiotien sin ved å prøve å låse folk til å kjøpe Nvidia kort pga g-sync. I tillegg skal folk betale 3000kr ekstra for å låse seg til dem også xD

 

Har vært glad i Nvidia selv, men man bør åpne øynene å se at Nvidia faktisk bare slapper helt av nå, og utnytter markedsposisjonen sin. Du skal se panikken de får om amd sine kort yter like bra for en mindre pris. Da skal dere se at det ikke eksisterer noe "power limit" noe sted på 1080Ti som de vil være bra raske å trø ut da.

Av det vi antar per nå, så får man 2x480 for 4-5K. Som visstnok HVIS ryktene stemmer skal være på linje eller litt under 1080. Samtidig kan man da kjøpe freesync skjerm. Synes dette lover bra, og jeg vil faktisk si at det var lurt å droppe 1080.

Med tanke på at 980Ti vil være verdt 2-3K når 1070 kommer, vil det være en bedre deal spør du meg. I tillegg med denne "power limiten" må 1080 definitivt løpe for penga, mtp at et blodoverklokket 980Ti ligger rett i ræva på den.

Her tror jeg du har lest feil. 480 skal være på linje eller litt under GTX980, ikke 1080. Koster $199.
Nå snakket jeg om 2 av dem. Ett vil nok være i 980 segmentet ja. Sikker på at du ikke leste feil? :p Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Tviler på at luftkjølte systemer er stillere enn vannkjølte..

og vi snakker ikke all-in-one, men custom og det komemr jo helt an på hvor mange vifter en har i systemet

 

Snakker vi custom, kan jeg tro at vannkjøling muligens kan være litt stillere. Men det er også ekstremt mye dyrere å lage custom vannkjølingsloop. Men uansett vanskelig å lage en PC som lager mindre lyd en ingenting hørbart. Jeg har 3 vifter i kabinettet, som alle kjører på low RPM, NH-D15 (Helt syk luftkjøler) for CPU, og når jeg får nye skjermkortet vil viftene stoppe helt under low-load så null støy her heller. (På high load vil det uansett være lyd fra høyttalerne så da hører man ikke noe viftestøy uansett hvor hardt man prøver.)

 

CPUen min går skjelden over 50 grader under load på NH-D15. Men er verdt å merke at det er en i7-3770 som ikke kan overklokkes. Er uansett en ekstremt bra temperatur syns jeg på luft, og om prosessoren var en K versjon ville den nok overklokket helt ekstremt med denne kjøleren.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.

Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.
Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.

Hvordan fikk du rabatt?

Har en fast rabatt på alt hos en nettbutikk.

 

6000 pr FE? 1500 kr i rabatt? Sorry, det har jeg vanskelig for å tro, mtp marginene så langt på 1080 FE.

 

 

Ikke umulig da dustinhome hadde FE til 6599 for 2 dager siden (bestilte selv 2) 

Lenke til kommentar

Spiller jo liten rolle om 2x 480 matcher 1x 1080 og koster noe mindre i all den tid vi har bøttevis med spill som skalerer ræva med SLI/Crossfire. Flere skalerer jo ikke i det hele tatt.

 

Kjøper du 2x 480 og forventer 1080 ytelse så blir du nok skuffet om du ikke utelukkende spiller kun et fåtall AAA-spill med god støtte for Crossfire.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

CPUen min går skjelden over 50 grader under load på NH-D15.

 

Ved stock hastighet da så klart, på en i7 3770K. Når man kommer over på en 8-kjerne 5960X på 4.0 Ghz eller mer, da snakker vi ;)

 

 

 

 

CPUen min går skjelden over 50 grader under load på NH-D15.

 

Ved stock hastighet da så klart, på en i7 3770K. Når man kommer over på en 8-kjerne 5960X på 4.0 Ghz eller mer, da snakker vi ;)

 

 

Sant nok :) Men kjøleeffekten i NH-D15 tilsvarer en Corsair H100i, så bør ikke være vanskelig å overklokke den rimelig greit. Er uansett ikke noen overklokker, da prosessoren skjelden/aldri er en flaskehals i PCen som en gamer.

 

Blir aldri å bruke så mye penger på en CPU som X-serien koster. Ikke verdt det for den minimale ytelse søkningen i spill.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Spiller jo liten rolle om 2x 480 matcher 1x 1080 og koster noe mindre i all den tid vi har bøttevis med spill som skalerer ræva med SLI/Crossfire. Flere skalerer jo ikke i det hele tatt.

 

Kjøper du 2x 480 og forventer 1080 ytelse så blir du nok skuffet om du ikke utelukkende spiller kun et fåtall AAA-spill med god støtte for Crossfire.

 

Enig, ville aldri gått Crossfire eller SLI setup om jeg ikke siktet meg inn på 2xToppkort som GTX 1080/GTX 1070. Da hadd jeg heller lagt disse $400 i det raskeste single core skjermkortet jeg har råd til.

Lenke til kommentar

-Snip

 

Om du tenker å satse på Amd kort så kan det jo være greit å vite at det nå skal være enklere å kombinere 2 ulike kort under DX12

http://wccftech.com/dx12-nvidia-amd-asynchronous-multigpu/

 

Eksempelvis det kan gå an å kjøpe et 480 kort og når vulkan Vega kommer kjøpe et 490 / x kort ( eller kanskje det vil få sitt eget navn som Fury fikk )  og bruke disse sammen , alternativt kan man også kombinere med et Nvidia kort eller to under DX 12.

 

Det er også en god del DX12 titler som kommer snart, et av de spillene som absolutt bør testes er Total War : Warhammer...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...