Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Hvem er han "mydog" norsk på 10.plass med 2x gpu, fire strike ext, noen fra dette forum?

Minhund - og med avatar som sikkert er hans hund også, og han er et fast innslag her inne med sin fasekjøler fra LD Cooling. Mener han kjørte 5960X-en sin på 5.2GHz. Men lenge siden jeg har sett ham poste her nå, men han dukker nok opp etterhvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er han "mydog" norsk på 10.plass med 2x gpu, fire strike ext, noen fra dette forum?

 

Han er litt opptatt med hus og frue akkurat nå, men han lever enda. Mydog er blitt en av legendene her på forumet når det gjelder vannkjøling :D

 

Han kjørte fase på cpu, og waterchiller på skjermkorta. Kaldt vann ja :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er i samme båt.

 

Sto først 2 juni deretter fikk jeg mail at forventet levering var 16.6, men ser på siden nå at det står forventet på lager 21.6

 

Gikk inn på ordren min og så at forventet leveringsdato var endret fra 10. juni til 17. juni, nå. Neeeeeeei!

(Jeg bestilte forresten EVGA ACX 3.0-kortet til 6599 hos Komplett).

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

Var så heldig å akkurat fått vite at jeg vant et GTX1080 Founders Edition kort. Helt fantastisk!

Damn, gratulerer! :)

 

 

Er det bare jeg som sliter psykisk ( :scared: ) med å vente på at GTX 1080-kortet skal sendes? Har forventet leveringsdato 10. juni. Det tar for laaaaaaaaaang tid. Føles ut som 1 måned til... :grumpy::hm:

Samme her, står fortsatt 10. juni hos meg. :p

Spiller nesten ikke noe for tiden, har mistet interessen fordi jeg venter på kortet. :p

Lenke til kommentar

 

Var så heldig å akkurat fått vite at jeg vant et GTX1080 Founders Edition kort. Helt fantastisk!

Damn, gratulerer! :)

 

 

Er det bare jeg som sliter psykisk ( :scared: ) med å vente på at GTX 1080-kortet skal sendes? Har forventet leveringsdato 10. juni. Det tar for laaaaaaaaaang tid. Føles ut som 1 måned til... :grumpy::hm:

Samme her, står fortsatt 10. juni hos meg. :p

Spiller nesten ikke noe for tiden, har mistet interessen fordi jeg venter på kortet. :p

 

Samme hos meg for EVGA men bestilte heldigvis også et Strix som fremdeles har dato 10. juni så får satse på det i stedet da. :-)

Lenke til kommentar

 

Er i samme båt.

Sto først 2 juni deretter fikk jeg mail at forventet levering var 16.6, men ser på siden nå at det står forventet på lager 21.6

 

 

Gikk inn på ordren min og så at forventet leveringsdato var endret fra 10. juni til 17. juni, nå. Neeeeeeei!

(Jeg bestilte forresten EVGA ACX 3.0-kortet til 6599 hos Komplett).

Neeeei, samme her!

Lenke til kommentar

 

 

Er i samme båt.

Sto først 2 juni deretter fikk jeg mail at forventet levering var 16.6, men ser på siden nå at det står forventet på lager 21.6

 

Gikk inn på ordren min og så at forventet leveringsdato var endret fra 10. juni til 17. juni, nå. Neeeeeeei!

(Jeg bestilte forresten EVGA ACX 3.0-kortet til 6599 hos Komplett).

Neeeei, samme her!

Jeg bestilte samme kortet. Snakket med komplett nettopp og da fikk jeg til svar at kortene er forsinket fra produsent og ny leveringsdato er 7. Juli.

Lenke til kommentar

Dårlig med info for de av oss som bruker GPUer proffesjonelt, men det er altså sånn at programvare som bruker CUDA krever en oppdatering til Cuda 8 som Pascal-kortene bruker. Det er foreløpig en release candidate av CUDA 8 tilgjengelig, men de aller fleste utviklerene vil ikke gi ut noe før det er klart, tidligst i august. Får altså ikke gjort noen benchmarks.  :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

 

 

Er i samme båt.

Sto først 2 juni deretter fikk jeg mail at forventet levering var 16.6, men ser på siden nå at det står forventet på lager 21.6

Gikk inn på ordren min og så at forventet leveringsdato var endret fra 10. juni til 17. juni, nå. Neeeeeeei!

(Jeg bestilte forresten EVGA ACX 3.0-kortet til 6599 hos Komplett).

Neeeei, samme her!
Jeg bestilte samme kortet. Snakket med komplett nettopp og da fikk jeg til svar at kortene er forsinket fra produsent og ny leveringsdato er 7. Juli.
Det gjelder ikke alle. Fikk bekreftet av Komplett at min dato er 17. Juni. Endret av erlendks
Lenke til kommentar

Dårlig med info for de av oss som bruker GPUer proffesjonelt, men det er altså sånn at programvare som bruker CUDA krever en oppdatering til Cuda 8 som Pascal-kortene bruker. Det er foreløpig en release candidate av CUDA 8 tilgjengelig, men de aller fleste utviklerene vil ikke gi ut noe før det er klart, tidligst i august. Får altså ikke gjort noen benchmarks.  :dontgetit:

Påvirker dette spill med pascal kortene da også?

Lenke til kommentar

 

Dårlig med info for de av oss som bruker GPUer proffesjonelt, men det er altså sånn at programvare som bruker CUDA krever en oppdatering til Cuda 8 som Pascal-kortene bruker. Det er foreløpig en release candidate av CUDA 8 tilgjengelig, men de aller fleste utviklerene vil ikke gi ut noe før det er klart, tidligst i august. Får altså ikke gjort noen benchmarks.  :dontgetit:

Påvirker dette spill med pascal kortene da også?

 

Det vet jeg ikke - og det tviler jeg på. Spill bruker vel ikke CUDA-kjernene på den måten.

 

Jeg åpnet derimot Resolve som kan bruke OpenCL til å prosessere video også. 

Vet ikke hvor mye det sier dere her, men å kjøre ukomprimert video i 4K (4096x2160) på 25fps med masse justeringer av fargene atpåtil.. Wow. Jeg er lamslått.  :laugh:  Kunne bare drømme om å gjøre det på to førstegen Titan. Måtte alltid kjøre i halv oppløsning eller lavere for å spille samme sekvens.

 

En stresstest som ofte blir brukt for å sjekke ytelse er å legge mange noder med full blur etter hverandre. Jo flere noder man greier, jo bedre. Men disse testene har alltid pleid å være i HD, på HD-materiale. Da greier de fleste rundt 12-14 noder før det begynner å dappe av i rødt (altså under 25fps)

 

Jeg greide 8 noder med full blur i ukomprimert 4K som nevnt. Legger inn link, siden bildet ble litt stort.

http://puu.sh/pfryI/8bb06a9da3.jpg

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...