Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 hours ago, Mala said:

Det at du ba om refund før det kom ut var nok det som berget deg tenker jeg. Men for ett opplegg og elendig service har jeg ikke opplevd før.

Hadde et moment of weakness igår og kjøpte det igjen. Like dårlig opplevelse nå etter betaen. Så prøvde å refunded, men systemet deiras trur fortsatt eg har fått refund for spillet, så må snakke med support, men er litt meir skeptisk denne gangen. Har hvertfall spilt mindre enn 2 timer.

Lenke til kommentar
12 hours ago, TheKims said:

Jeg prøvde å finne første Sony modellen de har i videoen, men finner den ikke. Har den et annet navn her til lands?

Jeg tror det er denne, men er ikke 100% sikker. Er i alle fall den jeg konkluderte med når jeg studerte disse TVene for en stund tilbake, så den har ligget til prisvarsling siden da :p

https://www.hifiklubben.no/sony-kd65xh9005-uhd-tv/sonykd65xh9005/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Litt bort fra det tekniske rundt spilling, og heller mot hvordan folk skriver om opplevelsene sine i spill. Jeg har i flere år fulgt Christopher Livingston som skriver for PC Gamer. Spesielt er det dykkene hans inn i ulike sim-spill eller rett ut merkelige spill som er sykt underholdende. Det er rett og slett skikkelig gøy å lese tekstene hans, og alle de teite tingene han prøver på i både anerkjente spill, og i spill der en lurer på hvordan og hvorfor det i det hele tatt har blitt produsert.

Opplevelsene hans med sim-spill er alltid enormt gøy. For eksempel Ski Region Simulator:
 

Spoiler

 

This giant pile of salt is immediately hypnotizing to me. I mean, it's a giant pile of salt. It's huge. I should do something with it. Nay, I must do something with it. I love doing things in video games that I've never done before, and I've never done anything with a giant pile of salt before in a video game, so when another fetch quest pops up, promising me thousands of dollars for a routine driving chore, I decline it and decide to do something with this mesmerizing bunch of salt instead.

0aa450d907bea44da16b81e6c7fe65b4-970-80.

I head back to the vehicles store, and find an enormous truck called the Lizard Cougar Salt Spreader, which costs $95,000. I buy it without thinking twice. I am going to fill this truck with salt and then spread the salt on things. It finally occurs to me that I don't know what to spread salt on or even why I would spread salt on anything, but then I remember: parking lots! Salt is the best way to melt iced-over pavement while simultaneously turning cars into rusting husks.

I drive my new truck over to the salt pile, then begin to wonder how this is going to work. An info box tells me I need to fill the truck with salt, but doesn't give me indication of how this is to be accomplished. I try backing the truck into the salt, thinking, I don't know, maybe the salt will just jump in there, but my truck simply drives up on the giant salt mountain and stops. And then it won't come down. The wheels just spin. My $95,000 truck is stuck on the pile of salt.

https://www.pcgamer.com/sim-plicity-i-am-a-ski-resort-manager/

 

 

Eller hans jakt på gode Spider-Man spill, annet en det kjente til PS4:

Spoiler

 

So, what's a PC-only gamer to do when they want to play some Spider-Man today? Luckily, there are options! Lots of great options that are making me feel so much better about not having a PlayStation. These options are great, he strenuously insisted again, hoping everyone would believe him.

 ...

 There's another free VR experience for Far From Home, though it looks roughly the same as the first one and is described by Steam reviewers as "about what you'd expect from a free vr spiderman game" and "can't complain it's free."

Off to the internet, then, or the 'web', to look for Spider-Man game that won't end because I've made the mistake of trying to be Spider-Man.

I find a flash game called Spider-Man: City Raid. In this side-scroller you're Spider-Man and you have zero bones, possibly from losing a fight with a supervillain who dissolves human skeletons. Spidey is tenacious, though, and can still swing through a city, or at least swing from some platforms that are near a city.

https://www.pcgamer.com/with-so-many-extremely-good-and-not-bad-spider-man-games-on-pc-who-even-needs-a-ps4/

 


Nå nylig tok han for seg Car Trader Simulator:


 

Spoiler

 

I knew the used car business was a bit shady, but I didn't expect quite so much mafia involvement, prostitution, and murder in this car salesman sim.

Car Trader Simulator, now in Steam Early Access, lets you buy, repair, and sell used cars, but it also allows you to steal them, purchase them from the black market or right off the docks, fix them with second-hand parts, repeatedly lie about their condition to customers, and get in deep with the mob.

I'm not sure I'm cut out for it. Despite naming myself "Al Carpone," my naivety becomes apparent almost immediately when a woman contacts me about a stolen sports car and offers to sell it to me. I accept—I've just started my used car business 30 seconds ago, so a hefty profit from a bit of shady dealing doesn't seem like a bad idea.

But she then offers me a joyride if I give her $500 extra. As a dumb person, I assume she means it literally: a fun ride in the stolen sports car. Sounds great! I agree, only discovering afterwards that I've actually paid her to have sex with me. Nothing wrong with that, I just wish she'd said "To be clear, the $500 is for sex, with me, in this stolen car." Al Carpone is not great on picking up on hints or euphemisms.

h4PV5Tq3nphqNepm8eJezY-970-80.jpg

https://www.pcgamer.com/theres-a-lot-more-sex-and-murder-in-this-car-salesman-sim-than-i-expected/

 

 

            Ellers så bruker Livingston også tid på å se hvordan NPCer oppfører seg når du egentlig er "ferdig" med dem i ulike spill, her fra hans nyeste opplevelser i Red Dead Redemption 2:



 

Spoiler

 

 The most compelling open worlds are the ones that feel like they would exist even if you never visited them, and the key to that illusion is to fill the world with convincing people. I'm not talking about the main characters, the quest-givers, or the speech-makers. I'm talking about everyone else—the background extras that fill the gaps in the world, the ones you tend to barely notice unless you slow down and start paying attention to them.

...

Speaking of misbehaving, after a big noisy gunfight at Hanging Dog Ranch, a posse showed up to investigate and I bravely hid in the barn until I lost my wanted level. When I wandered innocently back outside—gosh, what happened here?—I saw lawmen loading the corpses onto their horses. I tailed one to see where he took it, though I lost him when a thunderstorm rolled in and I got attacked by a bear. After another gunfight, this one at Ridgewood Farm, I again tailed the posse to see where they'd bring the bodies they carted off. After long minutes of following, I got attacked and killed by some bounty hunters. Someday I'll figure out where they take all those corpses I keep piling up!

These minor characters aren't made perfectly, of course. I rescued a man from some bandits after his wife flagged me down on the road. After I killed the bandits and untied the man, he thanked me and said he was going to find his wife, who had run off. So I followed him, hoping to see their reunion. He just sort of rode around on trails for a while, but at one point when I got close to him he suddenly turned and said, “Do I know you?” Well, yes, you do, I shot two men in the face to save you five minutes ago. But he seemed to have forgotten me, and possibly forgotten his wife, too, their marriage the victim of a script that ended before they could reunite.

https://www.pcgamer.com/red-dead-redemption-2-npcs-lead-interesting-lives/

 


Noen andre som leser Christopher Livingston, eller andre gøy spillskribenter?


Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får tydeligvis ikke til å lage flere blokker med sitat i ett innlegg i det nye forumet, jeg. Brukte 'quote' og '/quote' i klammer, som jo fungerte ypperlig tidligere, mens samme bruk nå nester alle sitatblokkene. Hvis jeg klikker endre på innlegget får jeg heller ikke lov til å markere tekst forbi den første sitatblokken.

Hjelp?

(Og finnes det ikke lengre en full teksteditor her?)

Lenke til kommentar
afterall skrev (8 timer siden):

Jeg får tydeligvis ikke til å lage flere blokker med sitat i ett innlegg i det nye forumet, jeg. Brukte 'quote' og '/quote' i klammer, som jo fungerte ypperlig tidligere, mens samme bruk nå nester alle sitatblokkene. Hvis jeg klikker endre på innlegget får jeg heller ikke lov til å markere tekst forbi den første sitatblokken.

Hjelp?

(Og finnes det ikke lengre en full teksteditor her?)

bedre nå?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp rotet meg inn i The Talos Principle (på salg akkurat nå på GoG.com).
https://www.gog.com/game/the_talos_principle_gold_edition

Det ble beskrevet av flere som et spill som kan sammenliknes med Portal mht. problemløsning, og jeg kan si meg enig.

Spillet er laget av de samme folkene som står bak Serious Sam 4 (og med samme grafikkmotor - men uten våpen, noe som gjorde meg noe forvirret siden jeg nettopp fullførte SS4...) og går ut på å samle, vel, Tetrisbrikker for å komme seg videre til høyere nivåer.
Jeg aner en viss ironi, siden hele poenget med Tetris er nettopp å IKKE bygge seg for høyt...

Man går rundt i små verdener, med små avlukkede deler med hindre som man må forsere for å samle disse brikkene. Det er 1 brikke pr. del, med forskjellig antall brikker pr. verden.
Med referanse til Mario, både med de forskjellige verdene og "underkart", så er det også hemmelige stjerner å finne. Det er 1 eller flere stjerner å finne i hver verden.

Jeg liker å utforske ting i spillene jeg spiller - "completionist" (også en grunn til at jeg IKKE likte StarCraft 2, med alle de tidsbegrensede kartene...) - men har sålangt totalt oversett begge stjernene som jeg ikke ville ha funnet eller engang delvis funnet uten hjelp fra google.
Til mitt forsvar så googlet jeg først kun for å finne ut om 1) det var hemmeligheter i spillet og 2) hva det var jeg skulle se etter.

The Talos Prinsiple kan så absolutt anbefales, selv et par ting er ganske rotete mht. et par ting man finner i spillet - jeg stusser på de fleste av dem: "er dette viktig?"; "er dette noe jeg må gjøre?". Og svaret pr. nå er at "jeg vet ikke." Selv om google sier det vil gi mening mot slutten av spillet, så jeg antar jeg vil finne det ut...

Alt i alt, jeg tror jeg kan like dette spillet - har nettopp rundet Portal 2 (igjen) og ønsket noe mer hjernetrim. Har over 140 spill på GoG, og må prøve å ihvertfall runde noen av dem - kan ikke bare sitte med de samme gamle klassikerne hele tiden heller (HL1 / HL2, Portal 2, StarCraft. Brood Wars, League of Legends og Red Alert 2). ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Arkham Asylum og City har jeg selv spilt og likt godt. Arkham Knight har kamerater anbefalt.

Serien er på godt og vondt der "detective mode"-type gameplay virkelig ble popularisert, akkurat det elsker jeg ikke. Det var f.eks. noe av det jeg likte minst med Horizon Zero Dawn, og enda en ting som trakk litt ned i Far Cry 4.

Kampsystemet er combobasert, ulike angrep for ulike fiender, unngå å ta skade selv, høyere prioritet for å få tatt de med skytevåpen osv. Litt enkelt. Stort sett også kult, men også litt utdatert. Shadow of Mordor ligner veldig.

Selv likte jeg de to jeg har spilt veldig godt, kanskje spesielt segmenter med scarecrow, killer croc og Mark Hamills Joker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...