Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Gunfreak said:

Trailer for Kingdom Come Deliverice 2.

Tror jeg skal få dette gratis basert på kickstarter pledget jeg gjorde for snart 10 år siden..

Ser jo kult ut og blir gøy og spille. Men kommer vel bare til å tenke, dette hadde hvert mye bedre i VR. Som er det jeg gjør med alle ikke VR spill om dagen. 

 

 

Unreal Engine?

Vi får injisere VR i det da og håpe at det funker greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Epic" last stand.

Spiller Hard Bullet. 

Og testa noen settings.

Bare 10 baddies, men jeg dør på et treff. 

Og jeg skal bare bruke old school våpen som revolvere og hagler.

Tok gjentatte forsøk(som kan sees i en montage på slutten)

Til slutt fant jeg ut at jeg måtte forskanse meg. Så jeg la ut masse våpen bak noen betong benker. En benk foran med 2 pumpe hagler,  dobbelt  løpa hagler, og en drøss med forskjellige revolvere. Og så en betong benk bak, men mer revolvere og dobbelt løpa hagler. 

Så kom de mot meg. Jeg begynte med den latterlige Magnum Research BFR revolveren. Hadde også en Webly. Etter hvert som jeg var i ferd med å bli over veldet plukket jeg opp hagler og revolvere som lå rundt meg.

Noen gangers døde jeg pga VR jank. Andre ganger bare fordi jeg bommet når jeg absolutt ikke måtte bomme.

Etter ørten  forsøk greide jeg det.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dere foreldre som spiller og vil dele med ungene. Prøv Steam Family beta. Genialt, så mye bedre enn det som var før.

Har nettopp satt det opp for guttene mine. Man kan være totalt 6 i en familie.

-Jeg velger hvilke spill de kan installere fra mitt bibliotek.

-Jeg velger når og hvor lenge de kan spille. Jeg får opp spilltid etc.

-De kan sende forspørsler om kjøp av spill. Testet dette ut med Among Us. Fungerte utmerket.

 

Hvis du ikke vet om dette, prøv.

Trykk på Steam fanen øverst til venstre.

Velg settings/innstillinger.

Velg Interface/grensesnitt. Client Beta Participation/betatesting.... velg Steam Families Beta. Omstart.

 

Valg Child på de yngste. Tenåringer ville jeg ikke ha satt som child.

Setter man opp en konto så kan man kopiere settings fra en til en annen. 

Oppdaget en ting. Hvis man aktiverer et spill på et barns konto så må man gå på sin egen konto for å merke spillet som godkjent spill i barnas bibliotek. 

 

 

Endret av Kenhten
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (8 timer siden):

Vil tro at en det kan være litt skuffende for noen som har et forhold til de gamle spillene, og kanskje litt kjedelig om en bruker kapasitet på slike ting. Samtidig klarer jeg ikke helt å se det ‘problematiske’ i disse virtuelle plakatene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke helt forstå at det skal være noe problem å beholde de plakatene. Uansett gjør det meg egentlig veldig lite skade fra eller til.

 

herzeleid skrev (4 timer siden):

Vil tro at en det kan være litt skuffende for noen som har et forhold til de gamle spillene, og kanskje litt kjedelig om en bruker kapasitet på slike ting. Samtidig klarer jeg ikke helt å se det ‘problematiske’ i disse virtuelle plakatene. 

Enig med dere begge, samtidig så blir jeg irritert av prinsipp. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (58 minutter siden):

Mai blir en bra DCS måned. 

 

Allrede 3 mai kommer Kola kartet. Så om noen bord Nore for Brønnøysund og ønsker huset sitt bomba bare si i fra.

Også kommer mest sannsynlig F4. 

Faen som jeg gleder meg til Kola. Oppgraderte nettopp PCen til 7800X3D og 64gb DDR5, og du verden så mye bedre det ble å spille DCS i VR. Håper kartet er optimalisert så det funker bra i VR 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilsynelatende hvordan Steam-rangeringer fungerer.

Jeg fant denne flotte visualiseringen på reddit av @runevision, den er fra sep. 2020, holder den fortsatt mål?

TilsynelatendehvordanSteam-rangeringerfungerer.thumb.webp.f5a17b40f9cccb9bffd6990781193e63.webp

Kilde: 

"What does the Steam ratings (like Very Negative, or Overwhelmingly Positive) mean? I made a chart!"

https://www.reddit.com/r/Steam/comments/ivz45n/what_does_the_steam_ratings_like_very_negative_or/?rdt=36151

Lenke til kommentar
5 hours ago, Papirkurven said:

Faen som jeg gleder meg til Kola. Oppgraderte nettopp PCen til 7800X3D og 64gb DDR5, og du verden så mye bedre det ble å spille DCS i VR. Håper kartet er optimalisert så det funker bra i VR 😄

Har hørt at Orbx ikke er de beste på optimalisering i MSFS(men der er ingenting optimalisert) de har vist nå fått in et stort team for testing for bugs og optimalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DCS mai forsetter. Ikke bare Kola neste uke, og F4 i løpet av Mai, men nå kommer også Kiowa helikopteret mot slutten av mai også. Dette har hvert i produksjon i 6-8 år. Den skal ikke være early access, men feature complete.

Det har en fancy radar. Muligheter for raketter, inkludert fancy laser guidede raketter, .50 mitraliøse. Hellfires laser guidede missiler og annet snaks.

Kiowa ga både bakke støtte, speider oppgaver og jobbet sammen med Apache i hunter killer teams.

Anbefaler boka Scouts out fra an Kiowa pilot i Afghanistan.

 

 

oh-58d-kiowa-warrior_006.jpg

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 26.4.2024 den 1:06 PM):

Tenkte jeg skulle være uorginal og spille Fallout igjen pga serien.

Men fallout 4 bare CTD på nøyaktig samme sted hver gang(når man løper til Vaulten i starten av spillet) 

Så da ga jeg opp det. 

Nøyaktig samme her. Viste seg å være en kjent bug og det kjørte fint når jeg skrudde av ‘weapon debris’(tror jeg det het). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...