Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 10/25/2020 at 9:48 PM, MistaPi said:

Jeg er rimelig sikker på at Amiga ikke hadde noe kasettspiller. Det var kanskje en Commandore 64 eller 128 du hadde?

Min første datamaskin var en brukt Amiga 500 oppgradert til 1MB RAM og det fulgte med en ekstra diskettstasjon, noe som var en must uten HDD. Monkey Island 2 på 12 disketter, det var tider. :)

Helt riktig det, var kun på Vic 20, C64 og C128 man hadde kassettspiller. Hadde selv ekstra diskettstasjon på Amiga 500 og på Amiga 1200 hadde jeg 2.5" intern HDD på 120MB samt ekstern Samsung 560MB HDD og et FPU akselleratorkort med 8MB ekstra sysram. Kjørte nesten alle spill fra floppy images lagret på 1200'en.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Woho! til våren kommer det :D 

https://www.gamesradar.com/uk/mass-effect-legendary-edition-announced/

Pluss nyheten om at det er et nytt Mass Effect på vei! :D

Wohooo, indeed! 🤩  Skal bli gøy å oppleve det orginale Mass Effect igjen, den åpningsmelodien gir meg fremdeles gåsehud. Kanskje jeg endelig klarer å fullføre 2 og 3 også.

 

Heiti skrev (På 31.10.2020 den 10.54):

Jeg har aldri vært noe fan av japanske spill. Hvilket spill vil du anbefale meg om jeg skal gi japanerne et forsøk?

Spiller for det meste fps og rpg, spilte mye diablo før.

Tja, si det, kan anbefale noen spill jeg selv er veldig glad i.

Nier Automata: Raskt, silkemykt, flytende gameplay gitt til deg fra actionmesterene i Platinum Games, en historie så følelsesladet og reflekterende at det er mer som en opplevelse, med svinger og helomvendinger som kun et sinn like helsprøtt som Kojimas kunne ha funnet på. Legg til det vakreste lydsporet i noe spill noen sinne (etter min mening), så har du en helhetlig opplevelse jeg aldri vil glemme.

Yakuza-serien: Japans alternativ til GTA-formelen. Ofrer en stor åpen verden og diverse kjøretøyer, i bytte mot en mer tettpakket og detaljert verden med stor variesjon i minigames og aktiviteter du kan gjøre. Fokuset på historien i spillet er også i en helt annen liga, og gir deg et dramatisk og følelsesladet epos, ispedt mye galskap og humor, satt i den kriminelle underverdenen i Japan.  Combat er også mer action/H&S med comboer og helspø finishers med diverse våpen.

Tales of-serien: Dersom du ikke har noe imot anime-stil, så gir tales of-serien deg hudrevis av timer i disse japanske rollespillene. Combat er action-basert, men det varierer fra spill til spill nøyaktig hvordan det fungerer. Historien står i hovedfokuset og satt sammen med en interessant samling av karakterer, og spesielt samhandlingen mellom disse, gir det en veldig stemningsfull opplevelse.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rider of Reason skrev (På 7.11.2020 den 20.26):

Wohooo, indeed! 🤩  Skal bli gøy å oppleve det orginale Mass Effect igjen, den åpningsmelodien gir meg fremdeles gåsehud. Kanskje jeg endelig klarer å fullføre 2 og 3 også.

 

Tja, si det, kan anbefale noen spill jeg selv er veldig glad i.

Nier Automata: Raskt, silkemykt, flytende gameplay gitt til deg fra actionmesterene i Platinum Games, en historie så følelsesladet og reflekterende at det er mer som en opplevelse, med svinger og helomvendinger som kun et sinn like helsprøtt som Kojimas kunne ha funnet på. Legg til det vakreste lydsporet i noe spill noen sinne (etter min mening), så har du en helhetlig opplevelse jeg aldri vil glemme.

Yakuza-serien: Japans alternativ til GTA-formelen. Ofrer en stor åpen verden og diverse kjøretøyer, i bytte mot en mer tettpakket og detaljert verden med stor variesjon i minigames og aktiviteter du kan gjøre. Fokuset på historien i spillet er også i en helt annen liga, og gir deg et dramatisk og følelsesladet epos, ispedt mye galskap og humor, satt i den kriminelle underverdenen i Japan.  Combat er også mer action/H&S med comboer og helspø finishers med diverse våpen.

Tales of-serien: Dersom du ikke har noe imot anime-stil, så gir tales of-serien deg hudrevis av timer i disse japanske rollespillene. Combat er action-basert, men det varierer fra spill til spill nøyaktig hvordan det fungerer. Historien står i hovedfokuset og satt sammen med en interessant samling av karakterer, og spesielt samhandlingen mellom disse, gir det en veldig stemningsfull opplevelse.

Tales er suverent hvis du allerede elsker anime og anime-inspirerte spill. Hvis du ikke gjør det så vil du neppe bli omvendt heller. Kan si mye det samme om den fantastiske Legend of Heroes-serien (Trails in the Sky, Trails of Cold Steel), som nok er den beste, tradisjonelle JRPG-serien som er kommet ut i det siste.

Men japanske spill er like varierte som vestlige og det finnes ikke noe typisk japansk spill, selv om mange assosierer det med JRPGer, visual novels, dating simulatorer osv. Japanske spill er også Dark Souls, Gran Turismo, Super Mario, Street Fighter, Metal Gear osv osv. Du har hele spektret.

Lenke til kommentar

s4gDpZN.png

Ubisoft har svart og skal nå fjerne denne karakteren sin bakgrunnshistorie fra spillet bare fordi denne jævla idiotkjerringa på twitter følte seg krenket på andre sine vegne.

Denne krenkekulturen som har gått helt ut av kontroll de siste årene kommer til å ødelegge all fremtidig historiefortelling i all underholdningsmedia. Fy faen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ubisoft og AC har jo vært opptatt av å fremstå woke lenge. "this game was developed by a multi-cultural team of blablabla" har vel vært en melding i starten av spillene fra spill én av.

Frykten for cancel culture generelt er sterkt overdrevet, med mindre du driver høyreradikale blogger og har planlagte taler på historisk liberale amerikanske universiteter, men at de minst modige mainstreamspillselskapene gjør et og annet knefall burde likevel ikke overraske.

Mener, etter det jeg hører har Assassin's Creed-serien hatt flere godt mottatte spill på rad, det er det som egentlig er overraskelsen her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, XtaZ said:

s4gDpZN.png

Ubisoft har svart og skal nå fjerne denne karakteren sin bakgrunnshistorie fra spillet bare fordi denne jævla idiotkjerringa på twitter følte seg krenket på andre sine vegne.

Denne krenkekulturen som har gått helt ut av kontroll de siste årene kommer til å ødelegge all fremtidig historiefortelling i all underholdningsmedia. Fy faen.

Det er slik "woke" politikk ødelegger spill derfor vil jeg ha minst mulig preg av slik politikk/agenda i spill og TLOU2 ble ikke kjøpt av bla. den årsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...