Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Spiller ikke, men eier to Stadia. Kjøpt på tilbud, kostet meg bare 320kr mer enn å kjøpe to chromecast ultra. For en som sjelden spiller og ikke er særlig følsom for lagging etc så er dette perfekt. Kan spille på telefon, nettbrett, PC, TV... Synd de ikke satser. Spilling er ikke bare Trippel A games, de skulle satset på å lage mindre spill som er underholdende for en spredt aldersgruppe. 

Kontrolleren er meget god, for voksne hender, så noe annet for de yngre hadde vært fint.

Jeg er svært positiv til slike løsninger som Stadia. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med Stadia er at man må kjøpe spillene på Stadia og du har ikke mulighet for å spille det lokalt visst man ønsker. Skulle Stadia gå dunken så mister man også alle spillene man har kjøpt.

Geforce Now og Xcloud er en mye bedre løsning hvor man kan spille spillene man allerede har både lokalt og over nett og du risikerer ikke å miste spillene dine heller om tjenestene legges ned.

 

Lenke til kommentar
On 2/1/2021 at 8:47 PM, XtaZ said:

...er mulig å kjøre noe så hardt i grøfta som Google gjorde med Stadia. Dødfødt fra dag én ...

Google så seg nok noe blind på teknologien, som sikkert er helt OK nært servene deres på fiber, men litt mer iffy lengre bort.

Det er jo noen som bruker å prøve seg på dette med jevne mellomrom, men tror nok de undervurderte utfordringen for å få vanlige dødlige som kunder.

Lenke til kommentar

 

On 2/3/2021 at 4:04 AM, vidor said:

Google så seg nok noe blind på teknologien, som sikkert er helt OK nært servene deres på fiber, men litt mer iffy lengre bort.

Det er jo noen som bruker å prøve seg på dette med jevne mellomrom, men tror nok de undervurderte utfordringen for å få vanlige dødlige som kunder.

Var ikke streamingløsningen som var hovedproblemet til Stadia. Hadde selvsagt vært fint om de hadde tilbudt en konsolløsning også slik at de kunne nådd kunder som ikke har bra internett, men det hadde neppe gjort stor forskjell fordi:

- Markedsføringen deres etter reveal og frem til launch var jo så patetisk dårlig at folk flest hadde glemt at Stadia i det hele tatt var en greie. Denne markedsføringen var minst like dårlig, om ikke faktisk dårligere etter launch og frem til i dag.

- Kommunikasjonen deres med kundene var nesten ikke-eksisterende og folk måtte sitte mase på Google på twitter og diverse forums bare for å få noe så enkelt ut av de som en liste over kommende third-party spill siden det var total spilltørke på Stadia. Spillutvalget på Stadia er faktisk bare helt patetisk og i skrivende stund så er det fortsatt bare 167 titler der i følge wikipedia.

- De løy fra starten av at spillene ville kjøre i 4K, men det viste seg fort å bare være oppskalert 1080p i de fleste tilfeller.

- De hadde ingen store eksklusive spill klare for lokke til seg kunder, noe som er ganske kritisk når man er ny aktør på markedet, og de hadde bare to ferske studioer under armen  som utviklet spill som sikkert ikke hadde hatt release før tidligst 3 år etter Stadia-releasen. At de kun hadde to studioer er jo også i seg selv et klart tegn på at de hadde veldig lite tillit og villighet til å satse på Stadia.

- Stadia var allerede fra reveal mindre attraktivt enn xCloud som allerede var annonsert, mye fordi folk allerede er godt etablerte med stort spillbibliotek på Xbox, og i tillegg så er GamePass en stor greie med alt for god value som Google ikke hadde noe alternativ til.

Nå er Elon Musk sin Starlink godt på vei, så hvis dette blir så bra som jeg håper på så blir vel internettbegrensningen verden over historie og alle slike streamingtjenester kan leve i beste velgående overalt :D 

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
1 minute ago, vidor said:

En lurer jo på av og til om jobben er å kaste så mye spagetti som veggen som mulig for å se om noe sitter fast. 

Har man nok penger, så ja er det slik, 9 av 10 forsøk kan feile så lenge du har 1 eller 2 som kontinuerlig lager nesten uendelig med penger, og når da prosjekt 1 av 10 går bra så har man da 3 prosjekter som lager ugudelige mengder penger. 

Lagde en video til av Battlegroup VR, er virkelig synd jeg ikke har funnet noe bra måte å ta opp fra G2, så blir bare 1080p  i stede for 4k...
Også synd man ikke får helt skalaen, disse skipene er jo enorme i VR er helt sykt hvor nært man kan zoome. 

 

 

Lenke til kommentar

GoldenEye remaken er drit kul. Jeg aner ikke hvor mange år siden sist jeg spilte spillet. Kanskje rundt 2000/2002 senest.  Så ca. 20 år siden.  Men spillet er rått, det er ikke så mange FPS hvor man virkelig "shooting every last motherfucker in the rom" det er virkelig horder av fiender i spillet, våpene føles digge ut, fiendene tåler akurrat riktig mengde skudd osv. 

Lenke til kommentar

Noen som har funnet alle 18(/19) "Iconic weapons" i Cyberpunk 2077 som kommer frem i Vs våpenskap?

Jeg mangler 2, men nå vet jeg heldigvis hvilke og at jeg ikke har funnet dem ennå (er ikke kommet så langt i spillet ennå).
Jeg har Psalm 11:6, men rotet det til med layers i Paint Shop Pro så jeg må ta et nytt skjermbilde og lage halvparten av navneboksene på nytt...

Cyberpunk2077-51-Iconics-1.jpg

Cyberpunk2077-51-Iconics-2.jpg

Cyberpunk2077-51-Iconics-3.jpg

Det siste våpenet (#19) er visstnok Adam Smashers "Legendary Iconic Ba Xing Chong L-69 Zhou Smart Shotgun", men det våpenet kommer (igjen, visstnok) kun frem hvis man plasserer det i skapet og har ingen egen plass...så jeg antar jeg finner det ut etterhvert.

Jeg klarte å bugge spillet så fullstendig da jeg prøvde å duplisere Skippy at det våpnenet endte med å bli låst til inventory i 5 utgaver, så jeg hadde ham fortsatt selv etter å ha levert Skippy tilbake til Regina (synd jeg valgte nei til å levere ham tilbake da han spurte om det, så han sporadisk roper "Bad user! Bad user!"...).

Fordelen var at Skippy fortsatt var tilgjengelig selv under oppdrag hvor jeg måtte levere fra meg alt utstyr. ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sarcoex - Gnålern said:

Kjøpt meg nytt headset! :D Logitech G533. Samt noen spill: Project Wingman, DiRT 4, DiRT Rally og DiRT Rally 2.0. ^_^ De som støtter VR skal prøves å spilles i den modusen selvsagt. ;)

Wingman var gøy i VR, det er jo bare ace combat egentlig, på alle punkter, dirt rally 2 greide jeg aldri kjøre bra på i VR. 
 

Lenke til kommentar

Skulle egentlig spille mye VR i dag, men når man vokner klokka 7 med migrene blir ikke det noe av, så jeg lasta ned 1212 modden til Attila, dette er bedre en hva Medieval 3 total war kommer til å være om det kommer noen gang, dette er et fullverdig Total war middelalder spill, kvaliteten er fantastisk, det er til og med mods til modsen. Fantastisk spill/mod. 

 

Total War  Attila Screenshot 2021.02.18 - 13.38.34.51.png

Total War  Attila Screenshot 2021.02.18 - 13.42.22.85.png

Total War  Attila Screenshot 2021.02.18 - 13.42.05.61.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er noen dueler fra Hellish Quart, som jeg har spilt i dag, jeg er nybegynner på Kårde og landsverd så jeg testa ut de, dette er jo et slåsse spill, i samme stil som Mortal combat eller street fighter, så du har samme type comboer, og noen lager kule angrep, som alle er basert på de historiske. Spillet er satt til Øst Europa på midten av 1600 tallet. Langsverdet var jo ikke brukt på den tiden i noe større grad(eller liten) men ble brukt til å trene med på sverd klubber. Kården var jo det mest populære våpenet på den tiden. Men i Øst var sabelen stor, det skal også komme Ottomanere med våpen og svensk rytter med kavaleri sverd. Samt mye annet, ja egentlig alt som kunne møtes på midten av 1600tallet. 

I den ene runden når jeg hadde kårde mot kårde i våpen rommet, ble det en veldig bra omgang som ser ut som noe som kunne skjedd i virkeligheten. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...