Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

DKC skrev (14 minutter siden):

Gisselsituasjon hos Ubisoft. Noen er skuffet over nye AC Valhalla?

Håper det løser seg på best mulig måte.


?

EDIT:


https://www.gamespot.com/articles/ubisoft-montreal-office-involved-in-possible-hostage-situation/1100-6484436/?PostType=image&ftag=ftag%3DGSS-05-10aab8e&TheTime=2020-11-13T19%3A36%3A47&UniqueID=916977CA-25E7-11EB-A2BD-D6794D484DA4&ServiceType=twitter

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg lært leksen. Å aldri handle ett spill igjen hos Blizzard og Battle.net clienten. 

Å få refund var ingen smak sak..... I dette tilfellet er det snakk om Call of Duty: Black Ops - Cold War. 

Spilte de to første oppdragene i enspilleren, begynte på det tredje men dette her var virkelig en pinlig elendig start på hele smørja, så jeg fikk jo en dårlig følelse. Online biten prøve jeg meg på to runder, men endte opp med å avslutte begge siden spillet ikke såg ut i måneskinn eller kjørte noe særlig godt. Ikke fungerte settings menyen heller slik at man fikk slå av den bedritne Anti-Aliasingen i spillet som blurrer alt (DLSS var deaktivert). Helt jævlig og ikke noe jeg følte for å bruke mye tid eller energi på. 


Fikk avslag om refund,  grunnet at jeg hadde spilt for lenge....2 enspiller oppdrag og jeg er level 1 i online biten. Kanskje brukt 1 time i settings frem og tilbake for å prøve å få dritten til å fungere. 

Kan jo lime inn  svarene jeg fikk fra support ticket systemet da:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"Frichader
Good evening Kjell André :D Never fear, Game Master Frichader is here to discuss and hopefully help what is going on. Thank you for your patience and sorry to hear about this issue you're having. Let's see if we can dig into this here! I super appreciate your patience as we looked into your ticket for you today & I know how valuable your time is. I’m very sorry to hear that you aren’t happy with your purchase of Call of Duty: Black Ops Cold War , or more so having tech issues, and that you want a refund. I took a look to see if we could get a refund for this for you. Sadly due to too much time played (there has never been a time frame that high of 10 hours & all sales are final though sometimes we can get exceptions if limited time played), we were unable to get one. While all sales our final, we try to help out when we can, but this is one of those times we cannot :( I hate to have to share it and all I can really suggest is make sure to contact us before too much time passes &/or is played so we have a better shot at an exception for you!"

Og så nummer to etter at jeg uttrykte misnøye med det første svaret.


"Hey Kjell This is Game Master Xyynialle. I hope this message finds you well. I understand you'd like to request a refund for Call of Duty®: Black Ops Cold War because you're having technical issues. I'm sorry to hear you've decided to refund Call of Duty®: Black Ops Cold War, but I know these things can happen. Keep in mind that all sales made on the Blizzard Shop are considered final, and when a refund is granted it is as an exception, which is not guaranteed. That being said, I reviewed the purchase for Call of Duty®: Black Ops Cold War to see if we can make an exception, however I'm afraid it is not eligible to be refunded because of the amount of time that has been played, as the game is now considered consumed. To resolve any in-game issues, we recommend following the troubleshooting steps that Activision has available on their support page:
https://support.activision.com/contact_us On their support site you can pick different issues, such as “My game crashes or freeze” or “I can’t find a match" and more. I know this may not have been the exact answer you were looking for, but I hope this at least helps provide some insight into what we're doing and how we handle this type of request. Be sure to let us know if you need anything else as I absolutely want to make sure you get fully taken care of here. Thanks so much again for contacting us, and I wish you the best going forward.. Hope this helps, and to, have been of service! :) If you need anything else, please don't hesitate to let us know! Until then, take care, and I wish you the Best of Luck On Your Adventures! May Your Adventures Be Ever Glorious"

 

 

Da har jeg fått blåst ut litt :D

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk refund fra Steam selv om jeg hadde over 3 timer i spillet Rust. Jeg hadde riktignok brukt 1 av de timene for å feilsøke problemer med AntiCheaten de bruker i spillet, som bare helt random kicket meg ut av spillet med error melding. Jeg regnet med at jeg ikke ville få refund, men tok 30 minutter fra jeg sendte inn en ticket til at jeg fikk svar at refund var godkjent :)

Nå som EA også har sine spill på Steam så blir jeg nok kun å kjøpe spill derfra.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
TheKims skrev (22 minutter siden):

Jeg fikk refund fra Steam selv om jeg hadde over 3 timer i spillet Rust. Jeg hadde riktignok brukt 1 av de timene for å feilsøke problemer med AntiCheaten de bruker i spillet, som bare helt random kicket meg ut av spillet med error melding. Jeg regnet med at jeg ikke ville få refund, men tok 30 minutter fra jeg sendte inn en ticket til at jeg fikk svar at refund var godkjent :)

Nå som EA også har sine spill på Steam så blir jeg nok kun å kjøpe spill derfra.

Har gode erfaringer der selv. Steam bare refunder uten spørsmål stilt om du er innenfor gametime regelen dems. Har refundert ganske mye siden de innførte den regelen. Artig å høre at de også gir deg tvilen til gode når du er oppe i tre timer også. Litt annen erfaring enn stakkars Mala hadde her oppe.

Lenke til kommentar

Steam er konge. Aldri noe fitteri der. 

Dette her over derimot, var en ny erfaring å ta med seg videre på veien mot endelig hvile. Heldigvis har jeg null interesse for Blizzard spill, så jeg slipper å forholde meg særlig mye til den grusomme service der. Brant meg på Modern Warfare dritten i fjor, og ble eid igjen i år.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er så glad jeg ikke er interessert i COD,  sparer masse penger og lagings plass. Håper de holder seg unne ww2 i fremtiden så jeg ikke blir frista, måtte jo kjøpe den cod ww2 saken som kom for et år år siden,  elendig spill, med antageligvis den kjipeste Thompson i noe spill laget noen gang. Men det var ww2, så måtte prøve. 

Jeg håper det er siste COD jeg lurer meg selv til å kjøpe. 

Lenke til kommentar

COD:BOCW fungerte fint hos meg på PC med 3080.

Noe jeg hadde issues med var å få signet inn på både blizzard.net + activision og få COD Online greia til å fungere samtidig. Knota veldig med activision kontoen som jeg ikke hadde passord lenger men som ikke klarte å sende ut "reset password" og endte opp med å 1. lage ny konto med ny e-post som jeg knyttet mot blizzard kontor så gikk plutselig alt online.

Bortsett fra det var spillet pent med "high resolution assets" men de 4-5 første oppdragene var litt mas. Jeg foretrekker mer FPS spill aka Wildlands eller farcry 5.

Ellers fungerte alt smertefritt for meg i COD:BOCW men jeg gadd ikke prøve online delen da jeg var ute etter SP storyline. Men det forsøkte litt for mye å være en "kul 80 talls funk" med "bigger is better" effekter kastet over skjermen til enhver tid.

Eneste årsaken til at jeg prøvde det var fordi jeg fikk byttet til meg en kode gratis. Hatt litt flaks med kostnad på spill i det siste.

- Watch Dogs: Legion ( 0 kr )
- COD: Black Ops Cold War ( 0 kr )
- AC: Valhalla Ultimate Edition ( 109 kr pga. feilprising ) 

Er sistnevnte jeg spiller og koser meg med nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

MASSIVE Capcom Data Leak - plans for RE4 VR, MH Rise + Stories 2 PC, full source code for DMC2

TL;DR: Capcom were hit with a ransomware attack two weeks ago with the attackers asking for $11M in Bitcoin. Capcom seemingly refused and the contents of this 1TB breach have now hit the net. A lot of this is surfacing and I'll obviously not be linking to anything but some noteworthy things from this include:

  • The plan for Village's release is late April 2021
  • New Switch exclusive IP codenamed "GUILLOTINE"
  • Multiplayer RE, seems to be Battle Royale
  • Ace Attorney Collection
  • Monster Hunter Rise and Stories 2 for PC
  • Stories 2 Design Document
  • Resident Evil 4 VR (Oculus)
  • A new shooter multiplayer game codenamed SHIELD (2022)
  • Source code to DMC2 and Umbrella Chronicles
  • Sony paid Capcom $5 million for RE7 VR mode, timed DLC xclusivity and demo exclusivity
  • Google paid Capcom $10 million to bring RE7 and Village over to Stadia

Mye interessant. De ~91 millionene Google betalte for å få RE7 og Village over på Stadia kan umulig lønne seg 😂

Lenke til kommentar

Battle.net er rett og slett tragisk når det kommer til refund, hadde samme problem med Modern Warfare.

Spilte betaen på CW og såg kjapt at Multiplayeren lider av samme matchmaking problem som MW, så da blei det refund før spillet kom ut. Og den gikk hvertfall igjennom. Var nesten redd for det ikkje skulle gå, siden eg spillte Preorder beta, man veit aldri med battle.net.

Lenke til kommentar
Noiz skrev (5 minutter siden):

Battle.net er rett og slett tragisk når det kommer til refund, hadde samme problem med Modern Warfare.

Spilte betaen på CW og såg kjapt at Multiplayeren lider av samme matchmaking problem som MW, så da blei det refund før spillet kom ut. Og den gikk hvertfall igjennom. Var nesten redd for det ikkje skulle gå, siden eg spillte Preorder beta, man veit aldri med battle.net.

Det at du ba om refund før det kom ut var nok det som berget deg tenker jeg. Men for ett opplegg og elendig service har jeg ikke opplevd før.

Lenke til kommentar
Mala skrev (4 timer siden):

Og enda en versjon av Resident Evil 4 ja :p 

Ja nei du veit. RE4 begynner jo å nærme seg Skyrim i utgivelser. Men det er jo bra? Stort bedre Resident Evil får man vel ikke. Hadde vært moro om Capcom skrapa sammen noen dullioner og tok seg tid til en skikkelig remake også. Det fortjener det.

Men ryktet skal vel ha det til at det er Code Veronica som står for tur neste gang.

Lenke til kommentar
Mala skrev (På 15.11.2020 den 3.35):

Steam er konge. Aldri noe fitteri der. 

Dette her over derimot, var en ny erfaring å ta med seg videre på veien mot endelig hvile. Heldigvis har jeg null interesse for Blizzard spill, så jeg slipper å forholde meg særlig mye til den grusomme service der. Brant meg på Modern Warfare dritten i fjor, og ble eid igjen i år.

 

Det sier seg selv at man ikke kan få refund fra et selskap der en i support kaller seg "Game Master Xyynialle". Herregud så cringe fra Blizzard! 😂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...