Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (16 minutter siden):

Nesten litt feil å starte med Alyx, da er det fare for at det meste annet innen VR skuffer. Jeg koser med med mange VR spill som ikke er som Alyx men jeg prøvde jo en del VR før Alyx kom så jeg var vandt med alle kompromissene man vanligvis opplever i VR, grafikk,  fysikk,osv osv. Jeg digger mange VR spill, men de er ofte indie spill med alt det betyr.  Alyx og Squadrons er de neste VR spillene som virkelig kan stå på egene ben i ren kvalitet osv mot vanlige spill. 

Om du liker Alyx, er det en bra modding scene, blant annet har folk drevet å lagd Goldeneye brett til HLA. De er kule.

 

Hvilket headset bruker du?

Hehe, ja, jeg har hørt andre si noe lignende. Men for meg personlig så fremstår VR som en gimmick, selv etter å ha spilt et så bra spill som HL: Alyx.

VR må nok modnes litt mer før dette erstatter den tradisjonelle spillingen min, men jeg ser definitivt at det har livets rett. Om ikke annet så har HL: Alyx bevist det for meg.

Jeg benytter det originale HTC Vive headsetet som jeg fikk billig av en kompis som har oppgradert til Vive Cosmos Elite. Mener han hadde byttet linsene med Samsung Gear-linser da disse visstnok var bedre enn de originale. Husker ikke helt hvorfor, men.

Jeg kan ikke annet enn å glede meg til VR teknologien blir "allemannseie" slik at flere store utviklere lager dedikerte VR-spill, det ser jeg virkelig frem til.

Endret av Radford
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, TheKims said:

Var ganske hyped for Baldurs Gate inntil jeg oppdaget at det var turbasert😪 Har prøvd litt forskjellige turbaserte spill tidligere og det har aldri falt helt i smak hos meg.

Prøv divinity original sin 2, du finner det sikkert billig,  om du liker det vil du nok like BG3.

Jeg liker vanligvis ikke cRPGs men divinity 2 var fanatisk. 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (6 timer siden):

Baldur's Gate 3 er ute i early access i dag.

https://store.steampowered.com/app/1086940/Baldurs_Gate_3/

 

Spørs om jeg greier å dy meg fra å spille... gleder meg bare for mye!

 

Jeg driver og laster det ned akkurat nå fra GOG.com. Har av en eller annen grunn aldri prøvd Baldurs Gate, men elsket Neverwinter Nights, og Baldurs Gate foregår vel i samme universet om jeg har forstått det riktig?

Lenke til kommentar
8 hours ago, Splitter said:

Jeg driver og laster det ned akkurat nå fra GOG.com. Har av en eller annen grunn aldri prøvd Baldurs Gate, men elsket Neverwinter Nights, og Baldurs Gate foregår vel i samme universet om jeg har forstått det riktig?

Jepp samme univers :)

Har spilt første kapittel på Neverwinter Nights mange ganger men har alltid gitt meg på kapittel 2 enten fordi jeg gikk lei men også fordi jeg ikke likte level designen husker jeg.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (19 timer siden):

Prøv divinity original sin 2, du finner det sikkert billig,  om du liker det vil du nok like BG3.

Jeg liker vanligvis ikke cRPGs men divinity 2 var fanatisk. 

Jeg har prøvd Divinity 2, men vet ikke om det blir helt sammenlignbart da det ikke er turbasert. Får prøve å røske med meg et eksemplar av original sin 2 når det er på tilbud. Kanskje det er en sjanger man kan lære seg å like etterhvert :)

Lenke til kommentar
8 minutes ago, TheKims said:

Jeg har prøvd Divinity 2, men vet ikke om det blir helt sammenlignbart da det ikke er turbasert. Får prøve å røske med meg et eksemplar av original sin 2 når det er på tilbud. Kanskje det er en sjanger man kan lære seg å like etterhvert :)

kampene er jo turn based i divinity 2.

Lenke til kommentar

Har prøvd Genshin Impact, virker ut som en blanding av BOTW og Spellbreak.

Veldig lovende sålangt, og blir lett «avhengig». 

Eneste de må fikse er den idiotiske 60fps cappen som ikke hører hjemme i 2020. Men sålangt veldig positivt overrasket, hadde lett betalt for det om det ikke var gratis. Definitivt det gratisspillet jeg har vært mest positivt overrasket over på lenge. 

Endret av Emile the rat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Denne kunne vel passet i film/tv delen,  men siden man ikke vet om det blir film eller tv, får det postes her så lenge.

Om dette faktisk blir en sak, blir det spennende å se hva de gjør. Tar de bare historien og resten blir standard hollywod lær fetisj burn sak. Eller om de også tar med looken. Med ganske korrekte rustinger og våpen,  og historiske våpen teknikker. 

 

https://www.pcgamer.com/amp/a-live-action-kingdom-come-deliverance-adaptation-is-in-development/

Lenke til kommentar

Da jeg var barn hadde jeg Sega Mega Drive. Jeg så med lengsel etter den nye tilleggsmodulen 32X - tenk at Segaen kunne bli 32 bit akkurat som PlayStation! Det hadde vært noe det! Men jeg så den aldri i noen butikk. 

I dag har jeg en Snes Mini Classic, og har klart å trikse det til slik at jeg kan spille 32X spill på den. Tok nylig noen runder med Virtua Fighter og Virtua Racing, og hva skal man si... Guttungen meg hadde kanskje blitt imponert, men jeg gikk vel strengt tatt ikke glipp av så mye den gangen... 🙂

Egentlig en fascinerende historie alt det som skjedde med Sega i den perioden der. At det går an å føkke opp så til de grader. De gikk fra soleklar utfordrer / nr 2 i markedet til å bli helt borte. På bare noen få år. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
:utakt skrev (10 minutter siden):

Da jeg var barn hadde jeg Sega Mega Drive. Jeg så med lengsel etter den nye tilleggsmodulen 32X - tenk at Segaen kunne bli 32 bit akkurat som PlayStation! Det hadde vært noe det! Men jeg så den aldri i noen butikk. 

I dag har jeg en Snes Mini Classic, og har klart å trikse det til slik at jeg kan spille 32X spill på den. Tok nylig noen runder med Virtua Fighter og Virtua Racing, og hva skal man si... Guttungen meg hadde kanskje blitt imponert, men jeg gikk vel strengt tatt ikke glipp av så mye den gangen... 🙂

Egentlig en fascinerende historie alt det som skjedde med Sega i den perioden der. At det går an å føkke opp så til de grader. De gikk fra soleklar utfordrer / nr 2 i markedet til å bli helt borte. På bare noen få år. 

Jeg var stuck med Sega Master System og Wonderboy, mens mine venner hadde NES og Super Mario 3 😪 

Wonderboy 3 var heldigvis et fantastisk spill, så plutselig flokket de rundt meg som hadde den "dårligste" konsollen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...