Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Spartapus said:

Enig. Jeg synes fortsatt det er morsommere å spille enn FPS som lages i dag. Kan ha noe med at spillets fokus er på humor og fun-factor, mens selv Doom-rebooten ødelegger tempoet sitt med masse RPG-elementer og roting i menyer.

Ja, pluss at i doom 2016 kjemper man i arenaer, dette er noe alle nye action FPS spill har tatt over fra pain killer serien. Jeg savnet den mer åpene følelsen fra orginale dooom/duke/shadow warrior hvor du vandret i koridorer og slikt, og pluttselig åpner det seg en dør osv. Doom 1 og 2 med brutal doom modden er fantastisk bra, irriterer meg bare at jeg ikke har fått VR moden til å funke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha spilt flere timer med battlegroup  vr, tenker jeg på hvor mange gode/fantastiske spill man får for en billig penge.

Ja et headset koster fra 4k til 10k(billigere om man kjøper brukt) men siden nesten alle vr spill på pc får man spillene til indie pris. Med unntak av noen Oculus spill, half life Alyx og medal of honor. Får man de fleste vr spill til under 200kr. 170 ser ut til å være standard på stream.Tales of glory 2, onward or battlegroup vr er 170kr spill. Og til og med et spill som walking dead, Saints and sinners,  et spill som gjør at man aldri kan spille et ikke VR zombie spill igjen, med masse produksjons verdi koster bare 270.

 

Jeg håper virkelig at FaceOc ikke kommer til å ødelegge for indie vr utviklingen. 

Slenger med noen bilder av battlegroup vr.  Det er rå kult å stå på broen og se prosjektiler krasje ned i skjoldet. Eller manipulere 3d kartet hvor man styrer skipene sine.

received_1306162486417391.jpeg

20210120_204359_MixedReality.jpg.c4f9570b7269f1a1482f5ff0b1af7fa3.jpg

20210120_205836_MixedReality.jpg.b6dcac732b3fef4ab42ad474ef4a007f.jpg

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 19.1.2021 den 10.05):

Ja, pluss at i doom 2016 kjemper man i arenaer, dette er noe alle nye action FPS spill har tatt over fra pain killer serien. Jeg savnet den mer åpene følelsen fra orginale dooom/duke/shadow warrior hvor du vandret i koridorer og slikt, og pluttselig åpner det seg en dør osv. Doom 1 og 2 med brutal doom modden er fantastisk bra, irriterer meg bare at jeg ikke har fått VR moden til å funke.

Det er et godt poeng. Kombinasjonen av arenaene og rollespillelementer er hva som gjør at jeg ikke liker Doom 2016 like godt som originale Doom.

Nå skal det sies at jeg er langt større fan av rollespill enn FPS, men la rollespill være rollespill og FPS være FPS. Det ødelegger tempoet i en FPS for min del når jeg må inn i menyer og tukle med utstyr og oppgradere karakteren fremfor å ture videre til neste skuddveksling.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

RE8 ser helt fantastisk ut, men fy faen de der RE: Verse greiene så jo totalt søppel ut. RE multiplayere føles alltid som om de er kasta tilfeldig etter hovedspillet i ett desperat forsøk for at det skal klistre seg, men de flopper alltid og dette blir ikke noe unntak ser jeg.

Ene demoen er også exclusive til PS5, faen så tåpelig

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Gøy,  Star Drive 2 et rom 4x. Jeg spilte når det kom ut for 6 år siden har plutselig fått massive update etter å ha ligget dø i ca. 5 år. Et spill med drit kult konsept, men gjennomføringen ikke var helt som den skulle, bugs, lyd problemer,  ai problemer, optimaliserings problemer osv. Kvaliteten levde ikke helt opp til konseptet. Men hadde fremdles mye gøy med det. Denne updaten bytter ut nesten alt av lyder,  fikser div ting.  Optimaliseringen osv. Er vist starten på et remaseter prosjekt. 

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Gunfreak said:

Gøy,  Star Drive 2 et rom 4x. Jeg spilte når det kom ut for 6 år siden har plutselig fått massive update etter å ha ligget dø i ca. 5 år. Et spill med drit kult konsept, men gjennomføringen ikke var helt som den skulle, bugs, lyd problemer,  ai problemer, optimaliserings problemer osv. Kvaliteten levde ikke helt opp til konseptet. Men hadde fremdles mye gøy med det. Denne updaten bytter ut nesten alt av lyder,  fikser div ting.  Optimaliseringen osv. Er vist starten på et remaseter prosjekt. 

Spilt litt Stardrive 1 for mange år tilbake. Må sjekke ut dette.

Update notes her: https://store.steampowered.com/news/app/252450?emclan=103582791437881244&emgid=5202188184774081121

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Håper på noen skikkelige 4x strategispill til VR også etterhvert. Battlegroup virker jo å ha elementer av 4X, så kanskje det blir utvidet med mer? Jeg har mast litt på utvikleren om dette tidligere :p

Skulle veldig gjerne hatt House of the Dying Sun som 4X til VR. Det hadde vært helt forbanna rått! Lurer på hvor den utvikleren ble av.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Enceladus said:

Spilt litt Stardrive 1 for mange år tilbake. Må sjekke ut dette.

Update notes her: https://store.steampowered.com/news/app/252450?emclan=103582791437881244&emgid=5202188184774081121

SD1 var drit kult,  veldig unikt i at det var RTS 4x, SD2 var mer klassisk med turn based strategi og real time slag.  Mange var ikke fornøyd med det valget,  da spillet var mindre unikt da. Han vurderer et SD3 og mange håper det går tilbake til et rent RTS stil.

Et stort problem både SD1 og 2 hadde var at ble slagene for store laget det enormt uansett hva slags PC du hadde,  da motoren rett og slett ikke taklet det. I SD2 var det speifkt knyttet til lydene.  Ble det for mange lyd kilder(som i 200 skip som alle hadde opp til et dusin våpen som fyrer av konstant) var vist også et problem med at etter en pach begynte AIen å lage bare missil skip, og hver missil ble av motoren regnet som et skip i prosessor kraft. Så med 300+ missiler som fløy på skjermen kunne det krasje hele spillet. 

Lenke til kommentar

Google Stadia Shuts Down Internal Studios, Changing Business Focus (kotaku.com)

"Google will close its two game studios, located in Montreal and Los Angeles."

"Jade Raymond, the veteran producer who helped build Assassin’s Creed for Ubisoft and moved on to EA several years ago before leaving to run game creation at Stadia, is exiting the company, according to Google."

"Google will continue to operate the Stadia gaming service and its $10 monthly Stadia Pro service. It’s unclear how many, if any, exclusive games will still come to the service"

 

HAHAHAHAHAHAH, fy faen at et er mulig å kjøre noe så hardt i grøfta som Google gjorde med Stadia. Dødfødt fra dag én med den forferdelige businessplanen deres som allerede før release så helt patetisk ut sammenlignet med xCloud, og istedenfor å endre på noe som helst for å matche konkurrenten så bare ble de helt stille i over ett år. Så og si NULL innsats hele veien etter første revealen av Stadia og de prøvde jo ikke over hodet å få Stadia til å bli attraktivt for noen. At de skal fortsette å støtte Stadia og Pro-planen tror jeg faen ikke varer lenge.

Det eneste som er synd her er at Microsoft og Amazon mistet en konkurrent, så det ble plutselig mindre press på de med å kjøpe studioer og publishers. Får inderlig håpe at Amazon tok lærdom av Stadia og gjør det stikk motsatte med Luna

Edit. Dette hadde jeg å si om Stadia i denne tråden 2 dager før launch 😂 

XRsgQv8.png

Endret av XtaZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...