Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spilt et par timer nå. Har med et par triks (overklokket mitt GTX 970, skrudde ned AA på hairworks) klart å kjøre spillet med det meste på high eller ultra, i 1440P, i 60 FPS med full hairworks skrudd på. Spillet ser faktisk helt fantastisk ut! Det som blåste meg av banen var å bare å gå rundt i skogen, og se trærne svaie i vinden og bladene bevege seg dynamisk. Definitivt det peneste åpen verden-spillet, synes ikke downgraden er noe big deal.

 

Så langt liker jeg også godt questene. De er veldig cinematiske og engasjerende, som jeg liker. Bra skrevet og spilt dialog også, jeg er en av de som alltid har digger stemmeskuespilleren til Geralt, og håret hans ser mer badass ut enn noengang med hairworks skrudd på.

 

Har en allerede en sterk følelse av at dette blir mitt favorittspill i år.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir små irritert av alle stearinlysene de har lagt ved siden av hver jævla loot crate.

Helt unødvendig og irriterende når det skjer litt for ofte.

 

Enig, den evige slukkingen/tenning av stearinlys overalt skjønner jeg meg ikke på..

 

 

Uansett, ser ut til at spillet fikk seg ett grafisk løft med siste patch:

http://www.pcgames.de/The-Witcher-3-PC-237266/Videos/Video-Grafikvergleich-Patch-102-gegen-Patch-104-1160033/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Dette blir nok et av de beste spillene til ps4 i år, får snart spillet selv, er spent på hvordan spillet høres ut på engelsk framfor polsk som er original språket :)

 

Blir små irritert av alle stearinlysene de har lagt ved siden av hver jævla loot crate.

Helt unødvendig og irriterende når det skjer litt for ofte.

Helt enig, helt unødvendig

Lenke til kommentar

Nå er jeg endelig godt i gang med Withcher! Sutret litt i #975 ang. synkende motivasjon, men nå er den borte. Hvert sted er en glede. Merket stoooor fremgang da jeg fant ut at jeg ikke visste hvor blokke-knappen var... Startet med tastatur+mus, men gikk over til Xbox360-kontroller, og i overgangen fikk jeg aldri med meg Ltrigger (witchersense-knappen) er blokking. Da sank vanskelighetsnivået endel hakk... 

 

Men det er etpar ting jeg ikke helt skjønner.. Det er mulig å feste emblem på rustning og våpen, samt at det er noe som kan plasseres i boksen til venstre for abilities på Character-menyen.. Hva er dette? Og hva skjedde med den grønne ability-saken jeg hadde for litt siden? Hadde en som ga vitality +50, men nå er den borte..? Blir de ødelagt? 

Og flere som irriterer seg over at våpen går i stykker fort? Må jo ha sekken full av repair-kits. Og jeg orker ikke snakke så mye om stearinlys,,, De hater jeg. Har de noen funksjon? Har ikke oppdaget noen SplinterCell-snikefunksjon i spillet...

 

 

EDIT: En liten ting: i Velen-området, helt til venstre, er det et skipsvrak som ligger delvis ned i vannet. Det går an å gå ned trappa til under dekk, MEN IKKE GJØR DET!! Det er en planke som ligger på tvers i trappa, slik at du aldri kommer opp igjen. 

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Har virkelig fått sansen for dette spillet, spilte aldri witcher 1 og 2.

 

Den åpne verdenen er full av stemning, landskapet føles riktig ut, vær og vind er bare lekkert.

 

Ett par ting :

 

Jeg synes hovedhistorien ikke helt passer inn det åpne verdenen. Det er så mye man kan gjøre, men så har man det liksom travelt. Man blir dratt i alle mulige retninger, man trenger level og utstyr og det er heller hundrevis av andre ting man føler for å gjøre istedenfor å jage etter hovedhistorien.

 

Kontrollene er pussige, de forbanna 90 graders vendingene til Geralt gjør til tider lootinga blant annet unødvendig tungvindt.

 

Og så er de questene man kan starte som er alt for høyt level til å gjennomføre, dette kan skje flere ganger via dialog og man vet ikke anbefalt level på den før man kommer fram og blir dengt opp. Skulle ønske noen ganger at ved dialog valgene som starter slike quester er merket med anbefalt level samt muligen til å si at man kommer tilbake senere. Spesielt en quest der jeg skulle bare hjelpe en kar med noen forhandlinger og blir deretter angrepet av en mengde mobs som alle var rundt 10 level mere.

 

Uansett det positive overveier det negative jeg føler i dette spillet. Men Dandelion må reddes, Yennefer trenger hjelp, det gjør også Triss, utstyr som må skaffes, samt et ukjent antall monstre som burde fjernes , den pågående krigen det burde ordnes opp i. damer som må sjarmeres, banditter og mordere som må straffes. 

 

Frykter Geralt ligger til en langtidssykemelding grunnet stress, overarbeid, forventnings press og utbrenthet. Et par runder med rolig Gwent iblant holder ikke i lengden.

 

Har Witchere en IA avtale ?

Endret av 1969
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg oppdaget Gwent!

Spilt gwent et par runder nå, temmelig morsomt ^^

Noen som har noen tips?

Er det noen gwent spillere i white orchard bortsett fra tutorial fyren?

 

Litt kjedelig å møte folk med sinnsyke kort når jeg fortsatt knapt har samla noen selv :p

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdaget Gwent!

Spilt gwent et par runder nå, temmelig morsomt ^^

Noen som har noen tips?

Er det noen gwent spillere i white orchard bortsett fra tutorial fyren?

 

Litt kjedelig å møte folk med sinnsyke kort når jeg fortsatt knapt har samla noen selv :p

 Healers og spies er dine venner.

Northern kingdoms med remove weather effect og et ekstra kort ved seier. Selv har jeg ingen weather kort, satser på healers, spies og kort som buffe hverandre og trompeten for dobling av skade.

 

Og ikke ha for mange kort i stokken, slik at det større sjanse for å få de du vil ha.

Endret av 1969
Lenke til kommentar

 

 

 

EDIT: En liten ting: i Velen-området, helt til venstre, er det et skipsvrak som ligger delvis ned i vannet. Det går an å gå ned trappa til under dekk, MEN IKKE GJØR DET!! Det er en planke som ligger på tvers i trappa, slik at du aldri kommer opp igjen. 

 

Prøvde du å flytte på planken med Aard?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket level var dere på når dere forlot white orchard? Jeg er level 3, straks 4 og tror jeg har tatt det meste. Men leser om andre som var nesten på level 5 når de dro. Så tenker det er noe jeg må ha gått glipp av..? 

 Var vel nesten 5, men da hadde jeg tatt alt i White orchard.

Lenke til kommentar

 

Kontrollene er pussige, de forbanna 90 graders vendingene til Geralt gjør til tider lootinga blant annet unødvendig tungvindt.

 

Og så er de questene man kan starte som er alt for høyt level til å gjennomføre, dette kan skje flere ganger via dialog og man vet ikke anbefalt level på den før man kommer fram og blir dengt opp. Skulle ønske noen ganger at ved dialog valgene som starter slike quester er merket med anbefalt level samt muligen til å si at man kommer tilbake senere. Spesielt en quest der jeg skulle bare hjelpe en kar med noen forhandlinger og blir deretter angrepet av en mengde mobs som alle var rundt 10 level mere.

 

 

 

 

 

 

 

Er enig i at bevegelsene kan være ganske irriterende, er en god del ekstra tid som går med bare for å posisjonere seg riktig. Loot symbolet burde kommet opp i forhold til hvor du ser med kamera, ikke hvilken vei Geralt står.

 

Når det gjelder vanskelighetsgrad på quests, så står det i journalen hva som er anbefalt level. Men jeg har greit klart level 6 quests når jeg selv var level 3, det på høyeste vanskelighetsgrad. Med dodge signs og oljer så går det ganske greit, må bare være litt forsiktig og tålmodig.

Lenke til kommentar

 

Hvilket level var dere på når dere forlot white orchard? Jeg er level 3, straks 4 og tror jeg har tatt det meste. Men leser om andre som var nesten på level 5 når de dro. Så tenker det er noe jeg må ha gått glipp av..? 

 Var vel nesten 5, men da hadde jeg tatt alt i White orchard.

 

 

Hmm, jeg var også level 3 nesten 4. Har gjort alle oppdrag så vidt jeg vet. (sjekket wikien for å se). spiller på høyeste vanskelighetsgrad, kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

 

Hvilket level var dere på når dere forlot white orchard? Jeg er level 3, straks 4 og tror jeg har tatt det meste. Men leser om andre som var nesten på level 5 når de dro. Så tenker det er noe jeg må ha gått glipp av..? 

 Var vel nesten 5, men da hadde jeg tatt alt i White orchard.

 

 

Pokker da. Jeg har fortsatt ikke lagd det sverdet, får man XP der? Neste objective er "prepare to leave white orchard with Vesemir", kanskje man får mer XP før man faktisk drar til Velen? 

 

Har også gjort alle side quest ifølge wiki...

 

Kanskje ikke krise, men vil ikke gå glipp av noe :)

Lenke til kommentar

 

Da har jeg oppdaget Gwent!

Spilt gwent et par runder nå, temmelig morsomt ^^

Noen som har noen tips?

Er det noen gwent spillere i white orchard bortsett fra tutorial fyren?

 

Litt kjedelig å møte folk med sinnsyke kort når jeg fortsatt knapt har samla noen selv :p

 Healers og spies er dine venner.

Northern kingdoms med remove weather effect og et ekstra kort ved seier. Selv har jeg ingen weather kort, satser på healers, spies og kort som buffe hverandre og trompeten for dobling av skade.

 

Og ikke ha for mange kort i stokken, slik at det større sjanse for å få de du vil ha.

 

Takker!

Er helt i starten så har ikke mange healers. tror jeg skal legge til et par trompeter dog.

Har vel 2 healers tror jeg :p får sjekke samtlige merchants og innkeepers for kort. Meste av kort jeg har funnet er empire eller scoiatel

Endret av Deathy
Lenke til kommentar

Hvilket level var dere på når dere forlot white orchard? Jeg er level 3, straks 4 og tror jeg har tatt det meste. Men leser om andre som var nesten på level 5 når de dro. Så tenker det er noe jeg må ha gått glipp av..? 

Level 2, gadd ikke mer. Gikk helt fint videre i spillet på Blood and Broken Bones.

Hvis spillet hadde vært utfordrende hadde jeg sett en grunn til å kjøre gjennom alle mulige sidequests, men jeg tar bare sidequests når jeg trenger penger.

 

Har heller ikke giddet å røre Crafting-systemet, våpnene jeg plukker opp i kister og fra lik er mer enn gode nok.

 

EDIT:

Men potions bruker jeg støtt og stadig, og kjøper all alkoholen jeg kan få henda på så jeg kan spamme mest mulig signs.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...