Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sånn at man begynner med en stokk av Northern Kingdoms eller er det bare tilfeldig at jeg har samlet en haug av disse og bare ett par av de andre kanskje?

 

Tror man begynner med en del northern kingdom kort og finner\vinner de andre.

Gidder noen her faktisk å spille det kort spill tullet? Helt meningsløs greie å legge til i spillet...

Meningsløst? Sett flere skrive at de liker og spiller gwent, ikke meningsløst da? ;) for oss som liker det altså ^^

 

"Har heller ikke giddet å røre Crafting-systemet, våpnene jeg plukker opp i kister og fra lik er mer enn gode nok."

-var greit å kunne crafte silver weapon. har ikke sett noen av dem så på lvl 10 løp jeg rundt med lvl 1 silver weapon inntil jeg smidde meg et nytt ett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Gidder noen her faktisk å spille det kort spill tullet? Helt meningsløs greie å legge til i spillet...

 

Smaken er som baken.

Gwent er i hvert fall bedre designet enn kampsystemet i Witcher 3.

Sarkasme?
Lenke til kommentar

Hvordan manipulerer man det? Jeg liker det godt jeg :)

Invincibility frames er det flust med

Legg alle poengene i signs for superlette kamper der du bare caster yrden i bakken og vinner. Det ble for enkelt å fokusere på signs, så jeg tok litt i potions også bare for å finne ut at det er minst like OP med 50% ekstra skade eller bortimot uendelig stamina. Dessuten er det ingen konsekvenser for å bli truffet, du kan bare spise litt av maten du har i "sekken" (les container) og få tilbake livet ditt.

Parrying har et latterlig stort vindu.

Og i motsetning til witcher 2 definerer levelen din hvor mye skade du gjør mot fiender framfor sverdet du bruker.

For å vinne i kamp må du dessuten bare sørge for å kite fiendene dine, alt er lett 1v1 så lenge du ikke slåss mot et monster som er ti leveler høyere enn deg.

 

 

Det er mye bra med witcher 3, men kampsystemet og den åpne verdenen er IKKE det som gjør det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Åpne verden er definitivt noe som gjør spillet bra. Det er den største spillverdenen noensinne! Jeg syns kamp systemet er helt fint

Lenke til kommentar

 

 

Kontrollene er pussige, de forbanna 90 graders vendingene til Geralt gjør til tider lootinga blant annet unødvendig tungvindt.

 

Og så er de questene man kan starte som er alt for høyt level til å gjennomføre, dette kan skje flere ganger via dialog og man vet ikke anbefalt level på den før man kommer fram og blir dengt opp. Skulle ønske noen ganger at ved dialog valgene som starter slike quester er merket med anbefalt level samt muligen til å si at man kommer tilbake senere. Spesielt en quest der jeg skulle bare hjelpe en kar med noen forhandlinger og blir deretter angrepet av en mengde mobs som alle var rundt 10 level mere.

 

 

 

 

 

 

 

Er enig i at bevegelsene kan være ganske irriterende, er en god del ekstra tid som går med bare for å posisjonere seg riktig. Loot symbolet burde kommet opp i forhold til hvor du ser med kamera, ikke hvilken vei Geralt står.

 

Når det gjelder vanskelighetsgrad på quests, så står det i journalen hva som er anbefalt level. Men jeg har greit klart level 6 quests når jeg selv var level 3, det på høyeste vanskelighetsgrad. Med dodge signs og oljer så går det ganske greit, må bare være litt forsiktig og tålmodig.

 

 

Er fullstendig klar over det og jeg har tatt mobs som er flere levels høyere enn meg, men denne gangen var det ikke bare 1 eller 2, men 5 til 6 stykker som kom samtidig. 

 

Det var en dialog som utløst en quest hos en trader. Som medførte at han ba meg om å møte han senere og så forsvant han. Jeg tenkte ikke over den questen noe mere siden quests ramler inn hele tiden. Så imens jeg sprang rundt på en annen quest, så autostarta den questen med han tradern da jeg løp ned en gate : 'Cut sceen' og valget om å bli med og jeg tenkte hvorfor ikke kunne vel ikke være så ille. Og bang en gjeng med høylevel mobs. Det er flere slike quester som starter opp bare man kommer i nærheten av questområdet, og med 30 + quester i journal er man er som regel ikke klar over det eller husker ikke. Noen av disse questene trigger automatisk når man er i nærheten av quest område og det veldig ofte med en cut scene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpne verden er definitivt noe som gjør spillet bra. Det er den største spillverdenen noensinne! Jeg syns kamp systemet er helt fint

Forklar meg, er du snill, hvorfor er det bra at verdenen er så stor? Det er teknisk imponerende ja, men hva gir det spillet som er positivt? Slik jeg ser det sørger den åpne verdenen bare for at spillet tar lengre tid.

 

Hva er det gjør kampsystemet fint i dine øyne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er mye bra med witcher 3, men kampsystemet og den åpne verdenen er IKKE det som gjør det bra.

 

 

Liker den åpne verdenen veldig godt, men jeg synes ikke main storyen passer inn i den. Så mye man vil se og gjøre, men man er tross alt jakt etter 'datteren' sin. Passer dårlig da å reise til en annen kant for å hjelpe noen bønder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er ikke dattera men hun er som en datter :)

 

 

Åpne verden er definitivt noe som gjør spillet bra. Det er den største spillverdenen noensinne! Jeg syns kamp systemet er helt fint

Forklar meg, er du snill, hvorfor er det bra at verdenen er så stor? Det er teknisk imponerende ja, men hva gir det spillet som er positivt? Slik jeg ser det sørger den åpne verdenen bare for at spillet tar lengre tid.

Hva er det gjør kampsystemet fint i dine øyne?

Mye å utforske og loote banditter osv :) Jeg liker kampsystemet og syns ikke det er noe gale med det, trenger ikke å ha en grunn ;)
Lenke til kommentar

Finnes det noen hus eller sikre kister eller lignende man kan plassere objekter i? Har funnet etpar rustninger, sverd og annet som har myyyye høyere level enn meg, som sikkert er fint å bruke om 10 timer eller mer. Men i mellomtiden ønsker jeg mest mulig ledig plass i sekken min, for å kunne selge skrapmetall til den lokale smeden for å få masse penger.. 

Lenke til kommentar

Åpne verden er definitivt noe som gjør spillet bra. Det er den største spillverdenen noensinne! Jeg syns kamp systemet er helt fint

The Witcher 3 har en størrelse på ca 136 sq km og er IKKE den "største spillverdenen noensinne".

Disse har større:

  • The Elder Scrolls II: Daggerfall: 161 600 sq km
  • Fuel: 14 440 sq km
  • Test Drive Unlimited: 1 600 sq km
  • Just Cause 2: 1 036 sq km
  • Burnout Paradise: 518 sq km
  • Operation Flashpoint: Dragon Rising: 350 sq km
  • World of Warcraft: 207 sq km.

Kilder:

 

On Topic:

 

Jeg liker spillet veldig godt, har bare fått spilt et par/tre timer. Syns kampsystemet kan være litt tregt/seigt innimellom, spiller med en Xbox 360 Controller for Windows på PC, og det er lett å finne såkalte "blind spots" for å ta en og en fiende. Jeg liker Gwent veldig godt, og spilte 4-5 runder med han du lærer det av. Minner meg litt om Pazaak fra KOTOR, selv om Pazaak er mer likt Blackjack. Savner Pazaak i SWTOR.

Spillet flyter veldig godt på min maskinvare og jeg syns det ser ganske bra ut. Jeg spiller spillet på medium/high grafikk. Jeg har låst FPS'n på 30, da jeg ikke har sjans å komme opp til 60 med alt på bunn med en oppløsning på 1920x1080 (60hz)

Maskinvare:

  • Intel Core i5-4460
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
  • ZOTAC GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA

 

Spoiler ahead:

 

 

Jeg har kommet dit hvor jeg skal finne en plante i ei elv for å lokke griffen.

Var på et gjøremål hvor det var en som sa han hadde blitt angrepet av noe og ble kastet av hesten og kjærra. Viste seg at det var han som hadde angrepet han som var på hesten og kjærra, og drept han med bil og bue, og ville ha lasta, men fikk ikke taki den da det var monstre i nærheten.

 

 

Endret av Gnålern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skjer ikke at de har større åpen verden. Har du spilt witcher 3?

Jc2 er langt LANGT mindre enn witcher 3. Tro mine ord, har skumma spillet selv

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Spoiler ahead:

 

 

Jeg har kommet dit hvor jeg skal finne en plante i ei elv for å lokke griffen.

Var på et gjøremål hvor det var en som sa han hadde blitt angrepet av noe og ble kastet av hesten og kjærra. Viste seg at det var han som hadde angrepet han som var på hesten og kjærra, og drept han med bil og bue, og ville ha lasta, men fikk ikke taki den da det var monstre i nærheten.

 

 

 

 

Det er mulig finne 'lasta' og ta den uten å ta monstrene. Du må bare følge med på hvor de er i nærheten av kista uten at dem agroer. Dette kan fungerer også på ulike treasure spots med høy level mobs, løp inn og ninja looten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...