Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Spillet var allerede pent. Men nå som en kan skru opp texture kvalitet så ser det helt rått ut. Tok bilde av forskjellen. Men det er når alt er i bevegelse en virkelig ser hva dette gjør med spillet.

 

 

 

 

Synes også grafikken ser meget bra ut på lave innstillinger, men er dette etter patchen? Hvordan GPU har du?

 

 

Man kunne vel skru opp texture-kvaliteten før denne patchen også, men problemet var at når man fikk patch 1.03 så stilte den textures tilbake til low automagisk.

Mange fikk ikke dette med seg og kjørte spillet med low og trodde at det fremdeles var på et høyere nivå slik de hadde satt det opp tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ikke liker at du måtte stoppe opp for å loote herbs har jeg en liten work around.

 

Jeg bruker editerbart tastatur med Logitech Gaming Software, men kan sannsynligvis gjøres med andre editerbare tastatur/mus igjennom sin programvare eller du kan bruke macro program.

 

Ingame rebindet jeg interact til space. I input.settings rebindet jeg gather herbs til E (og ignite/extinguish til P for den er irriterende).

 

I Logitech Gaming Software rebindet jeg "F slot" til space. Jeg editerte E til å toggle on/off med auto click hvert 10 millisekund.

 

Så når jeg skal loote, snakke med noen eller ligende trykker jeg F slot som er bindet til space.

 

Skal jeg springe rundt og plukke opp herbs trykker jeg E. Når jeg kommer i nærheten av en herb plukkes denne opp automatisk uten at du stopper opp. Dersom jeg skal inn i menyen eller noe så trykker jeg E igjen for å slå av auto E spammen.

 

(Du kan og editere F/Space til å repeteres når den holdes inne om det er ønskelig. Da kan du lett loote kister/lik osv ved å holde inne knappen istedenfor å trykke mange ganger. Dette følte jeg ikke var nødvendig selv siden E spammingen gjør at loot pop up vinduet forsvinner uten att du ser det)

Endret av Quantri
Lenke til kommentar

Er usikker på om denne linken er postet her:

http://forums.cdprojektred.com/threads/36088-A-compendium-of-tweaks-and-fixes-for-the-PC-version

 

er mange fixes og tweaks der :)

 

Jeg kjører også spillet i CF, selv om det ikke funker optimalt. Spillet bruker ca 65% på begge GPU'er. Men blir en del frames ekstra. Jeg satte opp en profil for witcher i CCC for dette, og bruker Sleeping Dogs (sdhdship.exe) crossfire profil. Er av og til litt flickering, men går fort bort. Og også litt flickering i menyer. Man kan også bruke Watch Dogs crossfire profil, den funker også.

 

Bruker også Rivatuner Statistic Server for å låse FPS på 50 for min del. Har en veldig myk og fin opplevelse i spillet, ikke mye stutter. Har også på Vsync gjennom CCC.

 

 

 

I'm also running 16:10 with a resolution of 1680x1050. Here's what I did to fix the HUD issue so it would fit the top of the screen....

1. Open the user.settings file inside C:\Users\USERNAME\Documents\The Witcher 3\
2. Change the uiVerticalFrameScale to 1.125
3. Save your changes. Also a good idea to make the file Read Only so the game doesn't change your setting. 
4. Launch Witcher 3

post-23474-0-94162100-1432640543_thumb.png

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har spilt spillet en del som kan gi meg en liten innføring i de forskjellige typene quests? Hva er det jeg bør gjøre hvis jeg vil ha med meg storyen? Er det noen måte å skille fetch quests som ikke har noe story i seg, og quester som faktisk har en historie? Har lyst til å få med meg alt av historiefortelling i spillet, men har ikke lyst til å gjøre så mye som ikke har noe historiemessig payoff. Vil gjerne vite hvilke quester jeg bør gjøre, og hvilke jeg kan skippe når det passer meg.

 

Håper dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Du har en liste over alle kvestsa.

Om du vil gjøre hoved/historieoppdrag velger du oppdraget som ligger under "main mission".

Side oppdrag ligger under "side eller secondary missions" og kontrakter ligger under "contracts".

Meget lett å velge hva man ønsker å gjøre der og da og du setter da en "tracker" på det gjeldende oppdraget.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har spilt spillet en del som kan gi meg en liten innføring i de forskjellige typene quests? Hva er det jeg bør gjøre hvis jeg vil ha med meg storyen? Er det noen måte å skille fetch quests som ikke har noe story i seg, og quester som faktisk har en historie? Har lyst til å få med meg alt av historiefortelling i spillet, men har ikke lyst til å gjøre så mye som ikke har noe historiemessig payoff. Vil gjerne vite hvilke quester jeg bør gjøre, og hvilke jeg kan skippe når det passer meg.

 

Håper dere forstår hva jeg mener.

 

Det er vel delt opp i main quest, side quests og monster contract missions. Regner med at alt som går innunder main quests er en del av story line`n.

Lenke til kommentar

Takk for svar begge to! Men ja, jeg forstår at main quest er main quest. Det jeg ute etter er å droppe sideoppdragene som ikke har noe historielement i seg. Betyr det at jeg kan ignorere contracts? Vil jeg gå glipp av noe historie da?

 

Kommer jo til å gjøre et par contracts sikkert, men langt i fra alle. 

Lenke til kommentar

Takk for svar begge to! Men ja, jeg forstår at main quest er main quest. Det jeg ute etter er å droppe sideoppdragene som ikke har noe historielement i seg. Betyr det at jeg kan ignorere contracts? Vil jeg gå glipp av noe historie da?

 

Kommer jo til å gjøre et par contracts sikkert, men langt i fra alle. 

 

Vil vel nesten ta sideoppdragene hvis jeg var deg. Noen av de er faktisk lange og har en god historie.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar begge to! Men ja, jeg forstår at main quest er main quest. Det jeg ute etter er å droppe sideoppdragene som ikke har noe historielement i seg. Betyr det at jeg kan ignorere contracts? Vil jeg gå glipp av noe historie da?

 

Kommer jo til å gjøre et par contracts sikkert, men langt i fra alle. 

 

Vil vel nesten ta sideoppdragene hvis jeg var deg. Noen av de er faktisk lange og har en god historie.

 

Har tenkt å gjøre de ja. Men har contracts noen særlig historie i seg? Eller er det bare "spor opp dette dyret og drep det"?

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar begge to! Men ja, jeg forstår at main quest er main quest. Det jeg ute etter er å droppe sideoppdragene som ikke har noe historielement i seg. Betyr det at jeg kan ignorere contracts? Vil jeg gå glipp av noe historie da?

 

Kommer jo til å gjøre et par contracts sikkert, men langt i fra alle. 

 

Vil vel nesten ta sideoppdragene hvis jeg var deg. Noen av de er faktisk lange og har en god historie.

 

Har tenkt å gjøre de ja. Men har contracts noen særlig historie i seg? Eller er det bare "spor opp dette dyret og drep det"?

 

Du burde absolutt gjøre alle sideoppdragene man får via hovedoppdragene. Det vil si det som omringer karakterene rundt Geralt. Noen av dem har faktisk også effekt på epilogen, som er bra. Witcher contracts er bare spore opp monstere og drepe dem ja. Er ganske gøy i starten, men jeg fikk fort avsmak, mest pga The Witcher sense gjør meg fysisk dårlig. Så er mer mitt problem. Igjen de tilbyr jo ganske god variasjon med forskjellige monstre og små historier rundt hvordan de oppstod.

 

Utenom dette har man også treasure hunts, som er mest det og spore opp unike rustninger og våpen. Er en del kult gear der ute og gear som er spesifikt til Witchers. Igjen det handler mest om å løpe fra punkt A til B, slåss litt og loote noen crafting diagrams. 

Lenke til kommentar

En av de første man møter, Witch in the Well (eller noe sånt) var en veldig bra quest. Relativt bra bakgrunnshistore, litt etterforskning for å finne ut hvordan heksa kom, hvilken tid på døgnet hun var synlig osv. Jeg likte den veldig godt. Har ikke kommet langt nok til å finne et lignende oppdrag. 

Lenke til kommentar

Kanskje smålig av meg, men jeg synes det er teit at trær ikke dekker deg ifra piler.

Når man sloss imot 3-5 stk og 2 av de er bue folk. Så er det greit å kunne skjule seg bak trær om du har muligheten.

 

Bruker Quen og dreper bueskyttere først. :)

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar begge to! Men ja, jeg forstår at main quest er main quest. Det jeg ute etter er å droppe sideoppdragene som ikke har noe historielement i seg. Betyr det at jeg kan ignorere contracts? Vil jeg gå glipp av noe historie da?

 

Kommer jo til å gjøre et par contracts sikkert, men langt i fra alle. 

 

Vil vel nesten ta sideoppdragene hvis jeg var deg. Noen av de er faktisk lange og har en god historie.

 

Har tenkt å gjøre de ja. Men har contracts noen særlig historie i seg? Eller er det bare "spor opp dette dyret og drep det"?

 

 

Du bør ta noen av disse da de gir deg trofeer med diverse bonus. Disse hektes på hesten :)

Flere av de kontraktene er faktisk kule også.

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for svar begge to! Men ja, jeg forstår at main quest er main quest. Det jeg ute etter er å droppe sideoppdragene som ikke har noe historielement i seg. Betyr det at jeg kan ignorere contracts? Vil jeg gå glipp av noe historie da?

 

Kommer jo til å gjøre et par contracts sikkert, men langt i fra alle. 

 

Vil vel nesten ta sideoppdragene hvis jeg var deg. Noen av de er faktisk lange og har en god historie.

 

Har tenkt å gjøre de ja. Men har contracts noen særlig historie i seg? Eller er det bare "spor opp dette dyret og drep det"?

 

Du burde absolutt gjøre alle sideoppdragene man får via hovedoppdragene. Det vil si det som omringer karakterene rundt Geralt. Noen av dem har faktisk også effekt på epilogen, som er bra. Witcher contracts er bare spore opp monstere og drepe dem ja. Er ganske gøy i starten, men jeg fikk fort avsmak, mest pga The Witcher sense gjør meg fysisk dårlig. Så er mer mitt problem. Igjen de tilbyr jo ganske god variasjon med forskjellige monstre og små historier rundt hvordan de oppstod.

 

Utenom dette har man også treasure hunts, som er mest det og spore opp unike rustninger og våpen. Er en del kult gear der ute og gear som er spesifikt til Witchers. Igjen det handler mest om å løpe fra punkt A til B, slåss litt og loote noen crafting diagrams. 

 

 

Takk for bra svar! Er det mange av side questene som er kjedelige? Det er greit med fetch quests i seg selv, så lenge de faktisk gir god motivasjon til å gjøre questen, ved å fortelle en interessant sidehistorie f.eks, eller knytte det opp til hovedhistorien. Witcher 2 var bra på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av de første man møter, Witch in the Well (eller noe sånt) var en veldig bra quest. Relativt bra bakgrunnshistore, litt etterforskning for å finne ut hvordan heksa kom, hvilken tid på døgnet hun var synlig osv. Jeg likte den veldig godt. Har ikke kommet langt nok til å finne et lignende oppdrag. 

Synes generelt oppdragene hittil er veldig gode og interessante.

Samt at du flere ganger kan la være å sloss om du sier/gjør det riktige. 

 

Jeg kom over denne "Gården" uten å ha noe quest her, drepte wraithsa og søkte litt rundt, fant mye spennende så jeg lette mer, endte med at jeg løste en skikkelig detektivgåte. Når jeg fant questgiveren så fortalte jeg henne hva jeg hadde funnet før og fikk den løst. 

 

Har enda ikke kommet over en veldig kjedelig quest, nærmest alle er veldig godt skrevet og laget. 

 

Når det kommer til monsterquest så spiller jeg på vanskelig, da er de en liten utfordring :) 

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

 

Takk for bra svar! Er det mange av side questene som er kjedelige? Det er greit med fetch quests i seg selv, så lenge de faktisk gir god motivasjon til å gjøre questen, ved å fortelle en interessant sidehistorie f.eks, eller knytte det opp til hovedhistorien. Witcher 2 var bra på dette.

Det er klart at når spillet er 5 ganger så stort som sin forgjenger så får man noen kjedelige quest, men jeg følte aldri at jeg ville gjøre noe annet mens jeg drev på med sideoppdrag og utforsking. Så ta det for hva det er verdt. Jeg syns også The Witcher 2 var veldig bra på sine sidequests, og var ett godt fokusert spill. Her prøver de noe nytt og det funker veldig bra. Stort sett alt har en historie bak seg og man kan finne mye bøker, notater, brev og annet rundt omkring som forklarer hva som har skjedd i området. 

Lenke til kommentar

 

Kanskje smålig av meg, men jeg synes det er teit at trær ikke dekker deg ifra piler.

Når man sloss imot 3-5 stk og 2 av de er bue folk. Så er det greit å kunne skjule seg bak trær om du har muligheten.

 

Bruker Quen og dreper bueskyttere først. :)

 

 

Joa, er klar over den muligheten.

Lenke til kommentar

Syntes også dette er knallbra, fått meg en 20-30 timer og sitter med en følelse jeg ikke har hatt siden jeg var totalt hekta på Skyrim :)

 

Men en liten ting som også var ett problem i Skyrim (ihvertfall før det kom en mod som ryddet opp) er kaoset i backpacken. Syntes å se at gamle quest items blir liggende selv om questet er gjort og ferdig for godt? Etterhvert så begynner det å bli vanskelig å vite helt hva som trengs og hva som kan kastes etc. Noen som har noen tips her eller må man bare bruke endel tid i inventory og rydde fortløpende så godt man kan sjæl? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...