Jump to content

newman221

Medlemmer
  • Content Count

    7208
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2231 :)

1 Follower

About newman221

  • Birthday 03/19/1981

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

19502 profile views
  1. $560 pluss 25% mva og fortollingsgebyr på minst 300kr om Posten får tak i pakken (og gjerne 500-800 om DHL grabber den) blir jo minst 7500kr. Og på toppen av den ugreie prisen får man 12 måneder garanti mot 5 års god service i Norge.
  2. Om du melder deg inn i Komplett-Club får du alltid gratis frakt... Det hender man får andre rabatter også. Sånn i tilfelle man ønsker å kutte litt unødvendige kostnader i disse tider
  3. Nå har jo både CDON, Komplett, NetonNet, Coolshop, Dustin og OBS hatt inne siste to ukene... Du må jo bare bestille når det er en butikk som har det tilgjengelig for bestilling
  4. AP-SV-Rødt er vel ikke fornøyd før alle private foretak er lagt ned, alle jobber i offentlig sektor og er medlem i en LO-fagforening
  5. Tror det er på tide å endre uttrykket til "sløser dem bort som en politiker". Moderne sjømenn er visst blitt mer bevisst pengebruken sin
  6. Hvordan slår egentlig regjeringens budsjettforslag ut på FIRE-beholdningen til folk? Var vel få som så for seg en økning på 6 prosentpoeng på overskudd fra aksjer og fond...Kombinert med vesentlig redusert verdsettelsesrabatt på aksjeporteføljen og høyere formuesskattsats kan umulig gjøre regnestykket behagelig?
  7. Da blir løsningen den tidvis kranglete veien via ARC da. HDMI fra konsoll til TV, og lyd i retur til forsterker via HDMI. Da får du i det minste DD5.1 og HDR10.
  8. Men blir det noe krøll med bestillingen blir jo beløpet refundert. Det er ikke alltid de trekker beløpet engang, bare reserverer det. Og pengene kommer tilbake om du kansellerer. Så hva er man skeptisk til?
  9. Har du vært innom side 29 i manualen TX-SR252_WMP_En.book (onkyo.com) og aktivert 4K@60Hz? Men den forsterkeren er vel for gammel til å ha støtte for HDR10 og HDR10+? Den har vel ikke engang støtte for eARC? Og hva slags HDMI-kabel har du mellom forsterker og TV? Kabelen som fulgte med PS5 støtter alt nødvendig, men det kan jo være at den gamle kabelen du har mellom tv og forsterker ikke har nok båndbredde..? Jeg måtte bytte en del HDMI-kabler da jeg hoppet over på 4k:4:4:4 med HDR/DV
  10. Omtrent det samme det burde koste for The Last of Us Part1 det... Kjøpte det til PS3, og jeg kjøpte det til PS4. Føler ikke for å kjøpe det igjen til PS5 til fullpris..
  11. Dummeste man gjør er å bake billån inn i huslånet og la det løpe som vanlig på en 30-årsavtale. Om man har for vane å bytte bil hvert femte år betaler man ned på ganske mange biler i veldig lang tid. Den hybriden du nå har vil jo være nedbetalt i 2051, etter at du har kjøpt minst 5 nye biler på veien... Så da må du øke avdraget tilsvarende billånet slik at det er borte på de årene du planlegger å beholde bilen
  12. PUM på Posten, Postibutikk eller Postnord. Når man får viktig og sensitiv postpakke kreves pass for ID-sjekk. Eller den nye BankID-appen har ID-sjekk for pass og nasjonalt IDkort.
  13. Men kravet gjelder i ALLE banker, så jeg skjønner ikke hva som er bedre i en annen bank..? Og jeg skjønner ikke at det skal være såååå vanskelig å fikse legitimasjon og identifisering. Worst-case kan man identifisere seg i en post-i-butikk med pass der. Om man ikke har pass så får man skaffe et pass. Mange banker har tilogmed betalt kostnaden for passet for kunder som egentlig ikke har behov for pass. Nå har dette identifiserings-kravet eksistert siden 2017 eller deromkring, så det begynner å bli passe lang tid man har hatt på seg.
  14. Nå er det engang slik at dette regelverket ble implementert for ganske mange år siden, og DNB rapporterte til Finanstilsynet allerede i 2017 at de var i rute. "DNB har en årrekke uttalt at banken var i mål med legitimasjonsarbeidet i 2017. Så oppdaget banken at legitimasjon manglet for potensielt mer enn 1,5 millioner kundeforhold, og Finanstilsynet besluttet at DNB måtte tette alle hull innen 1. august." DNB får rekordhøye dagbøter | DN Kravet er at alle banker skal vite hvem kundene sine er, og DNB har ikke kontroll. Om en kunde ikke gidder er banken lovpålagt å stenge konto frem til kunde er identifisert.
×
×
  • Create New...