Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er deres mening om konsollen deres 1.5 år etter lansering? Noen som har begge konsollene?

Selv vurderer jeg PS4 på grunn av at den har litt høyere oppløsning i tillegg til at dem tar mindre betalt for online enn Microsoft. FPS på PS4 er vel på samme nivå som XBONE selv med litt høyere oppløsning (?)

Har ikke selv begge konsollene, har bare xbone av de to, men spiller en del PS4 hos andre. Selv valgte jeg Xbone fordi litt bedre oppløsning ikke bryr meg så mye (har pcen til det i spill det er viktig for meg i), men det som betyr noe for meg er spillene. Ja PS4 har en del flere spill, men den mangler spill som jeg vil ha. Det finnes absolutt ikke et eneste spill jeg absolutt må ha på PS4 enda.

 

Bloodborne er helt greit. Ser fint ut og er ganske så vanskelig.

The order har jeg lyst å prøve, men bare fordi jeg var nysgjerrig på det fra før, men ingen jeg kjenner har giddet å kjøpe det enda da de har hørt det er ganske så kjipt.

Last of us remastered er fett om du ikke har spilt det allerede på ps3.

 

Sunset overdrive, Halo Master chief collection og Forza spillene er grunn nok for meg til å ha xbox 360. I tillegg har vi jo Ori and the blind forrest som er et sykt vakkert spill (finnes på pc også da).

 

I tillegg så har alle mine venner som spiller online på konsoll Xbox one. Jeg er tydeligvis en av de få som kjenner flere folk med xbox one enn PS4.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting er DirectX 12. Vil det påvirke ytelsen til XBOne? Phil Spencer sa at den ikke vil påvirke nevneverdig, men så er det noen utviklere som sier at (ihvertfall for fremtidige spill) de vil få et løft.

Blir også nevnt at GPUen vil kunne yte opp mot 20% bedre.

 

Det er snakk om slik ytelsesforskjell på PC, ikke konsoll.

Lenke til kommentar

Ut ifra det jeg finner skal det være vanskelig/umulig å se forskjell på disse to med mindre du har begge konsollene kjørende på tver rett foran deg. Dersom du har det har PS4 et litt mer detaljert bilde, men vi snakker ikke om såpass mye at noen bryr seg(Flertallet altså).

 

Xbone er mye bedre egnet som Mediasenter enn PS4, da xbone støtter MKV filer. PS4 gjør ikke det, og du må konvertere om til MP4 filer dersom du ønsker å se disse filmene/filene på PS4.

 

Her er mine grunner til å eie PS4 over Xbone:

1. Du er en grafikkhore som bare må ha det beste bildet, selv om det er vanskelig/umulig å se forskjell uten begge konsollene kjørende foran deg(Forskjellen er ikke enorm da heller).

2. Du er playstation fanboy.

3. Playstation network koster litt mindre enn Microsoft sin online del.

4. Du har bare tenkt å bruke den til spilling, og du vil ikke ha titler som Halo osv. Men du vil ha PS4 sine titler.

 

Her er mine grunner til å eie Xbone over PS4:

1. Mediasenter. Du kan se alle dine MKV filer(filmer, serier) på din Xbone. Netflix og viaplay(dette går jeg ut ifra ps4 også har, men nevner det likevel).

2. Xbone kan konvertere lyd(Noe ditt lydanlegg kan nyte veldig godt av, alt etter anlegg).

3. Xbone er 700kr billigere enn PS4.

4. Du får titler som Halo, men bryr deg ikke om å miste titler du ville fått med PS4(The last of us feks).

5. Kinect 2.0

 

Dersom du har tenkt å spille only og absolutt ingenting annet, samt at du ikke har noe imot å betale 700kr mer og ikke vil ha Microsoft sine eksklusive titler, er PS4 the way to go.

 

Dersom du ser MKV filer, ønsker muligheten til å konvertere lyd til surroundlyd for den beste lydopplevelsen, ha et supert mediasenter for avspilling av dine filer, få Microsoft sine eksklusive titler, ha en spillmaskin med skikkelig grafikk og sist men ikke minst betale mindre for konsollen, er Xbone the way to go.

 

Dere må gjerne si dere uenig eller korrekte meg, dette er bare mine synspunkt :)

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville lagt til et par punkter der:
PS4 over Xbone:

5. PSN er ustabilt som F (dog! det har blitt bedre i det siste)

Xbone over PS4:

6. Xbox Live er milevis mer stabilt enn PSN

7. Software-messig er Xbox mye mer stabilt (er iallefall min erfaring, har hatt mye mer kræsj med PS4 enn Xbone (Eier forøvrig begge konsoller og bruker begge regelmessig, og både Xbox Live og PSN))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Einaste gangane spill sikter mot grafikkhorer er når spilla ikkje greier å levere 1080p men heller går for pen grafikk framfor ei oppløsning som burde vore standard(1080p om nokon skulle være i tvil).

 

Positivt for PS4 er jo at mange fleire spill kjem med 60fps og 1080p noko som gir betre gameplay.

 

Elles er det jo positivt at VR dukker opp til PS4. Tipper VR vil bli det store denne generasjonen, det som definerer spillutviklinga framover spesiellt innafor første persons synsvinkel.

 

Men uannsett kva man velger å spille med burde begge konsollane gje gode spillopplevelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VR blir mest sannsynlig en gimmick ala bevegelsesstyrte kontroller. Sikkert artig i noen FPS og bilspill, men det stopper der. 3D var jo også "fremtiden". Har prøvd Oculus et par ganger. Ikke så veldig imponert. Helt greit.

 

Og utsagnet om at gameplayet blir bedre av 60FPS og 1080p er bare håpløst. Hvis det er synspunktet til mange så er det i grunn ikke så rart det er langt mellom de gode spillene. 

Lenke til kommentar

 

Og utsagnet om at gameplayet blir bedre av 60FPS og 1080p er bare håpløst. Hvis det er synspunktet til mange så er det i grunn ikke så rart det er langt mellom de gode spillene.

Tydeligvis lite erfaring innen spill da. 1080p 60fps har utrolig mye å si i forhold til feks 720p 30fps. Flyten i hele spillet endres og det blir en helt annen spillopplevelse. Spesielt på konsoll der frameraten varierer alt for mye.

 

Jo mer presist spillet må være jo mer har det å si. Skytespill, sportsspill, bilspill +++.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...