Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Istedenfor at du Kjøper masse konsoll spill til 549 kan du like vel spare på en datamaskin om du da har tenkt å ha 50 spill 299-399 til pc istedenfor 50 til konsoll. Så da er jo pc mer lønnsom om du spiller veldig mye og alltid skal ha nyeste spill.

Jeg har vel rundt 8 spill til Xbox One og ingen har kostet mer enn ca 400. Stort sett kommer det tilbud en eller annen plass, eller så har jeg kjøpt billigere på amerikansk marketplace.

 

 

Joda, man får kjøpt billigere enn 549 til konsoll, men PC-spille er uansett i de aller fleste tilfeller billigere for "tilsvarende produkt", har nesten aldri kjøpt PC-spill til over 200.

 

AtW

 

Joda. Skal ikke si noe på at så og si alle PC-spill er billigere enn konsollspillene. Reagerte bare på at det alltid blir brukt "549" som konsollpris da det som regel går an å få det billigere. Må ikke alltid kjøpe det på release-dagen på dyreste butikken. 

 

 

Har man god peiling på PC så kan man bygge sin egen for en mye billigere penger. 

Da kan jo en PC bli fort billigere over lengre tid. 

Du får ikke en PC som er like kraftig eller kraftigere enn Xbox One/PS4 til 3000 kr (inkludert mus og tastatur. Evt. bare en kontroller). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har aldri byttet konsoll?

 

AtW

 

 

Du har aldri byttet PC?

 

Poenget er at om man skal vurdere hardware-priser opp mot hverandre må man nesten avgrense det et sted. PC-forskjemperne later til å alltid anta man har både OS og en komplett samling ekstrautstyr liggende. Det er en urimelig antakelse; det er ganske mange som kun sitter på en kjip laptop eller for den saks skyld iPad, og iallefall ikke en retail-lisens på Windows.

 

Hvis vi nå tar utgangspunkt i prisene på Komplett kommer OS (949), trådløst Xbox-kontroller (379) og tastatur og mus (200 for noe enkelt men akseptabelt) på toppen av prisen for selv maskinen. Å utelatte dette er urederlig.

 

 

Joda, man får kjøpt billigere enn 549 til konsoll, men PC-spille er uansett i de aller fleste tilfeller billigere for "tilsvarende produkt", har nesten aldri kjøpt PC-spill til over 200.

 

AtW

 

 

Dette er også fullstendig urimelig. Du sammenligner veiledende pris på konsoll mot supertilbud på PC. Fullpris på nye spill på Steam er som regel 400.

Lenke til kommentar

 

Du har aldri byttet konsoll?

 

AtW

 

 

Du har aldri byttet PC?

 

Poenget er at om man skal vurdere hardware-priser opp mot hverandre må man nesten avgrense det et sted. PC-forskjemperne later til å alltid anta man har både OS og en komplett samling ekstrautstyr liggende. Det er en urimelig antakelse; det er ganske mange som kun sitter på en kjip laptop eller for den saks skyld iPad, og iallefall ikke en retail-lisens på Windows.

 

Hvis vi nå tar utgangspunkt i prisene på Komplett kommer OS (949), trådløst Xbox-kontroller (379) og tastatur og mus (200 for noe enkelt men akseptabelt) på toppen av prisen for selv maskinen. Å utelatte dette er urederlig.

 

 

Joda, man får kjøpt billigere enn 549 til konsoll, men PC-spille er uansett i de aller fleste tilfeller billigere for "tilsvarende produkt", har nesten aldri kjøpt PC-spill til over 200.

 

AtW

 

 

Dette er også fullstendig urimelig. Du sammenligner veiledende pris på konsoll mot supertilbud på PC. Fullpris på nye spill på Steam er som regel 400.

 

 

Jo, det har jeg, og da fungerer ekstrautstyret også på en ny PC. Jeg kan være enig i at det ikke nødvendigvis er riktig å utelate prisen på ekstrautstyret, men jevnt over er ekstrautstyr en større kostnad på konsoller var poenget mitt.

 

Jeg sammenlikner ikke veiledende pris, det var sammenliknet mot vedkommendes eksempel på spill til 400. Veil vs veil, billigste pris vs billigste pris, PC er nesten alltid vesentlig billigere, det er essensen. Det illustreres av at 200 ikke er noe "supertilbud", det er noe du får spill får ganske raskt etter release relativt konsistent.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er vel snart på tide at man slutter å diskutere PC i denne tråden? Hver gang det er en diskusjon mellom grafikken til PS4 og Xbox One, kommer det alltid noen som skal dra inn PC. Alle kjenner til PC, alle vet hva en PC er i stand til og det er strengt tatt ikke vesentlig i en tråd som handler om PlayStation og Xbox.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å dra litt on-topic igjen da.

 

 

Man ser jo som oftest at begge versjonene alltid sliter med noe. Det er vel ikke bare jeg som heller synes de burde fokusert på 1080p og MINST 30 fps stabilt. Og så får de heller klare å optimalisere for best mulig grafikk uten å la det går utover det jeg nevnte. 

Om kun én av konsollene sliter så er det jo enten mest grunnet dårlig hardware eller dårlig optimalisering, selv om det som regel er en kombinasjon av de. I denne generasjonen ser man dog ofte at begge konsollene sliter kraftig med framerate (selv under 1080p). Dårlige valg fra utviklerne vil jeg si. 

1080p, god bildeflyt, brukbar anti-aliasing og god lyssetting er det viktigste for å få en bra look på spillet føler jeg. 

Lenke til kommentar

Det kuleste i denne tråden er jo nettopp når de som er såpass fjerne at de ser på det som kult å kalle noe for "Pc master race" blander seg inn. Har gaming pc selv i tillegg til Wii u og xbox one og må innrømme at når noen kan få seg til å si pc master race så blir det så sinnsykt nerdete for min del at jeg nesten får lyst å ikke spille på pc selv (tar litt hardt i her).

Men hvordan funker split screen på pc ? 2 spillere i bilspill eller f.eks fifa eller andre sportsspill hvor en må spille samtidig ? Har aldri testet det på pc selv, men i gamle dager så var ikke det mulig, men kanskje det går nå med f.eks x360 kontrollere tilkoblet.

Lenke til kommentar

Det kuleste i denne tråden er jo nettopp når de som er såpass fjerne at de ser på det som kult å kalle noe for "Pc master race" blander seg inn. Har gaming pc selv i tillegg til Wii u og xbox one og må innrømme at når noen kan få seg til å si pc master race så blir det så sinnsykt nerdete for min del at jeg nesten får lyst å ikke spille på pc selv (tar litt hardt i her).

 

Men hvordan funker split screen på pc ? 2 spillere i bilspill eller f.eks fifa eller andre sportsspill hvor en må spille samtidig ? Har aldri testet det på pc selv, men i gamle dager så var ikke det mulig, men kanskje det går nå med f.eks x360 kontrollere tilkoblet.

Er det ikke helt hovedsaklig de som ikke er så positive til PC som bruker "PC master race"?

 

Det er bare om selskapet implementerer det eller ikke som bestemmer om det er splitscreen, har ikke noe direkte med hva slags kontrollere man bruker eller har. AtW

Lenke til kommentar

Det kuleste i denne tråden er jo nettopp når de som er såpass fjerne at de ser på det som kult å kalle noe for "Pc master race" blander seg inn. Har gaming pc selv i tillegg til Wii u og xbox one og må innrømme at når noen kan få seg til å si pc master race så blir det så sinnsykt nerdete for min del at jeg nesten får lyst å ikke spille på pc selv (tar litt hardt i her).

 

Men hvordan funker split screen på pc ? 2 spillere i bilspill eller f.eks fifa eller andre sportsspill hvor en må spille samtidig ? Har aldri testet det på pc selv, men i gamle dager så var ikke det mulig, men kanskje det går nå med f.eks x360 kontrollere tilkoblet.

 

Jeg og en kompis spilte Settlers II splitscreen i gamle dager, så det gikk helt fint på enkelte spill :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

SteamOS blir klar konsollvinner etter min mening. Hverken PS4 eller Xone sin PC aktige hardware når opp til det SteamOS.

 

Sånn er det vel siden de låste konsollene Xone og ps4 sine hardware deler ikke kan byttes ut med noe sterkere.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

SteamOS blir klar konsollvinner etter min mening. Hverken PS4 eller Xone sin PC aktige hardware når opp til det SteamOS.

 

Sånn er det vel siden de låste konsollene Xone og ps4 sine hardware deler ikke kan byttes ut med noe sterkere.

 

Dette er vel heller en fordel spør du meg. Du vet hva du får og du kan spille alle spillene som kommer på konsollen. Du slipper å måtte kjøpe nye komponenter fordi neste spill i favorittserien din kommer. 

 

Den neste utgaven av konsollen koster jo også bare noen få lapper. Du får ikke mye PC til 3000. 

 

Utrolig artig at du kårer SteamOS til vinner av "konsollkrigen" når det ikke engang har kommet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva SteamOS er? Er det et OS til pc som er kun ment for gaming?

 

SteamOS er et operativsystem, ja. Det blir vel litt som hvordan Steam i dag blir om du kobler det til en TV. Får et slags "console interface" da. 

 

SteamMachines er en slags konsoll du kan bytte komponenter i som han over sier. Disse har vel SteamOS og er vel mindre enn en vanlig stasjonær PC. 

 

Uten at jeg har satt meg så veldig inn i det. Ser ikke helt poenget. Har jo Steam på PCen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...