Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper det er en smal sak å sette en maksgrense for fps. spørsmålet er hvorfor de har valgt å gjøre det på dene ene konsollen og ikke den andre? Videoen viser at fps droppere til lavere tall på ps4 enn xbox one. Antagelig vil drops fra 40 til 20 vil føles verre enn de dropsa vi ser på xbox one versjonen. Håper uansett gamere i begge leire nyter spillet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

En billig PC som også yter mer enn konsollene PS4/Xone? er ikke særlig dyrere heller. I bor du i utlandet får du delene ned i 400$. Alt du trenger ellers er tilbehøret . En TV/Skjerm og en kontroll/tastatur/mus og feks steam og steamOS

 

Pris i Norge ca 5806 Kroner for tilsvarende helt like deler på komplett.no. Som koster ca 400$/3133 Kroner i utlandet. Så ja Norge er dyrt.

CPU: AMD FD6300WMHKBOX FX-6300 6-Core Processor Black Edition
HOVEDKORT: Gigabyte AM3+ AMD DDR3 1333 760G HDMI USB 3.0 Micro ATX Motherboard GA-78LMT-USB3
GPU: GeForce GTX 750Tieller tilsvarende AMD kort.
HDD: WD Blue 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm.
RAM: Kingston HyperX FURY 8GB Kit (2x4GB) 1600MHz DDR3 CL10 DIMM - Blue (HX316C10FK2/8)
PSU: EVGA 430W 80PLUS Certified ATX12V/EPS12V Power Supply 100-W1-0430-KR
KABINETT: Silverstone Tek Micro-ATX, Mini-ITX Mid Tower Computer Case, Black PS08B

Kilde: toptengamer.com

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

PC treng kabinett med nødvendig innhold samt OS, tastatur + mus og blu-ray drev for å stille på likt grunnlag med XO/PS4. Kjøpt i norge ferdig bygd ser eg ikkje korleis det PC-konseptet skal kunne bli billgare og betre.

 

Bygge sjølv og utelukke blu-ray drev, tastatur + mus og Win7/8,1 synast å dreie samanlikninga vekk fra det vanlige forbrukere vil sjå på som reellt. Det blir oppkonstruert og virkelighetsfjernt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Påstanden om at den PC ikke er noe dyrere dukker fortsatt stadig opp, og den er fortsatt like feil. Stort sett ingen av de som påstår dette tar med kostnadene til mus, tastatur, kontroller og OS i beregningen, og dette lander fort på rundt 2k. For all del, jeg trenger ikke overbevises om at PC på sikt er et bedre valg, kanskje også billigere mtp. spillpris og bakoverkompatibilitet, men la oss være ærlige om at innstegskostanden er noe høyere, gjerne type 50% for tilsvarende ytelse.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påstanden om at den PC ikke er noe dyrere dukker fortsatt stadig opp, og den er fortsatt like feil. Stort sett ingen av de som påstår dette tar med kostnadene til mus, tastatur, kontroller og OS i beregningen, og dette lander fort på rundt 2k. For all del, jeg trenger ikke overbevises om at PC på sikt er et bedre valg, kanskje også billigere mtp. spillpris og bakoverkompatibilitet, men la oss være ærlige om at innstegskostanden er noe høyere, gjerne type 50% for tilsvarende ytelse.

De tar det vel ikke med i beregningen for de fleste som er middels interesert i og game på pc allerede har dette. Just my five cents men ja du har et godt poeng.

Lenke til kommentar

For at PC skal være et argument i konsollkrigen så må man ta med alle utgifter forutenom TV/Datamonitor. På et vis kan man jo si at de aller fleste har TV fra før av mens de færreste har spill-monitor, men TVen kan jo også brukes til PC og ikke bare konsoll/tv. Klart, alle PC-gamere burde ha egen PC-skjerm, men man kan overleve en periode uten om man ikke har råd og har en god TV stående.

 

Mus, tastatur, OS og alt annet må være med i prisen. Da blir det dyrere, men man får også mye for pengene. Jeg har vært konsollgamer i alle år, men jeg blir nok å gå over til PC når jeg bor en plass der det faktisk er rom for det. Per nå har jeg ikke plass til eget skrivebord med PC til gaming. Da måtte det blitt over TV-en i så fall.

Lenke til kommentar

De tar det vel ikke med i beregningen for de fleste som er middels interesert i og game på pc allerede har dette. Just my five cents men ja du har et godt poeng.

 

De har også som regel også allerede en PC, så da koster den 0,-! Mye billiger enn konsoll! :p

Lenke til kommentar

Påstanden om at den PC ikke er noe dyrere dukker fortsatt stadig opp, og den er fortsatt like feil. Stort sett ingen av de som påstår dette tar med kostnadene til mus, tastatur, kontroller og OS i beregningen, og dette lander fort på rundt 2k. For all del, jeg trenger ikke overbevises om at PC på sikt er et bedre valg, kanskje også billigere mtp. spillpris og bakoverkompatibilitet, men la oss være ærlige om at innstegskostanden er noe høyere, gjerne type 50% for tilsvarende ytelse.

 

Innstegskostnaden er høyere, men input-utstyr er ikke i konsollers favør prismessig, der er det dyrt, og inkompatibelt med andre produkter og senere genrasjoner, i motsetning til på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Påstanden om at den PC ikke er noe dyrere dukker fortsatt stadig opp, og den er fortsatt like feil. Stort sett ingen av de som påstår dette tar med kostnadene til mus, tastatur, kontroller og OS i beregningen, og dette lander fort på rundt 2k. For all del, jeg trenger ikke overbevises om at PC på sikt er et bedre valg, kanskje også billigere mtp. spillpris og bakoverkompatibilitet, men la oss være ærlige om at innstegskostanden er noe høyere, gjerne type 50% for tilsvarende ytelse.

 

Innstegskostnaden er høyere, men input-utstyr er ikke i konsollers favør prismessig, der er det dyrt, og inkompatibelt med andre produkter og senere genrasjoner, i motsetning til på PC.

 

AtW

 

 

Tja, for min del koster det akkurat det samme, siden jeg bruker, vel, akkurat det samme. I tillegg følger en kontroller gjerne med spillkonsollen, mens du på PC må kjøpe den ved siden av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Istedenfor at du Kjøper masse konsoll spill til 549 kan du like vel spare på en datamaskin om du da har tenkt å ha 50 spill 299-399 til pc istedenfor 50 til konsoll. Så da er jo pc mer lønnsom om du spiller veldig mye og alltid skal ha nyeste spill.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

 

Påstanden om at den PC ikke er noe dyrere dukker fortsatt stadig opp, og den er fortsatt like feil. Stort sett ingen av de som påstår dette tar med kostnadene til mus, tastatur, kontroller og OS i beregningen, og dette lander fort på rundt 2k. For all del, jeg trenger ikke overbevises om at PC på sikt er et bedre valg, kanskje også billigere mtp. spillpris og bakoverkompatibilitet, men la oss være ærlige om at innstegskostanden er noe høyere, gjerne type 50% for tilsvarende ytelse.

 

Innstegskostnaden er høyere, men input-utstyr er ikke i konsollers favør prismessig, der er det dyrt, og inkompatibelt med andre produkter og senere genrasjoner, i motsetning til på PC.

 

AtW

 

 

Tja, for min del koster det akkurat det samme, siden jeg bruker, vel, akkurat det samme. I tillegg følger en kontroller gjerne med spillkonsollen, mens du på PC må kjøpe den ved siden av.

 

 

Du har aldri byttet konsoll?

 

AtW

Lenke til kommentar

Istedenfor at du Kjøper masse konsoll spill til 549 kan du like vel spare på en datamaskin om du da har tenkt å ha 50 spill 299-399 til pc istedenfor 50 til konsoll. Så da er jo pc mer lønnsom om du spiller veldig mye og alltid skal ha nyeste spill.

Jeg har vel rundt 8 spill til Xbox One og ingen har kostet mer enn ca 400. Stort sett kommer det tilbud en eller annen plass, eller så har jeg kjøpt billigere på amerikansk marketplace.
Lenke til kommentar

 

Istedenfor at du Kjøper masse konsoll spill til 549 kan du like vel spare på en datamaskin om du da har tenkt å ha 50 spill 299-399 til pc istedenfor 50 til konsoll. Så da er jo pc mer lønnsom om du spiller veldig mye og alltid skal ha nyeste spill.

Jeg har vel rundt 8 spill til Xbox One og ingen har kostet mer enn ca 400. Stort sett kommer det tilbud en eller annen plass, eller så har jeg kjøpt billigere på amerikansk marketplace.

 

 

Joda, man får kjøpt billigere enn 549 til konsoll, men PC-spille er uansett i de aller fleste tilfeller billigere for "tilsvarende produkt", har nesten aldri kjøpt PC-spill til over 200.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har man god peiling på PC så kan man bygge sin egen for en mye billigere penger. 
Da kan jo en PC bli fort billigere over lengre tid. 
Men hva med ALLE de andre som ikke har så god peiling? Som kjøper ferdigbygget PC. Og når de må oppgradere? Blir jo fort dyrerer da.

 

Er jo heller ikke vanskelig å kjøpe en PS4/Xbox One til 3000kr. Og kjøpe KUN spill til tilbud. Er jo mange spill nå ute med 50-60 og 70% rabatt :)

 

Men uansett så er jeg så lei av at PC diskusjon blir dradd inn hit. Ser også liten vits i å sammenligne prisforskjellen. Tror folk flest gir blanke F i hva som er dyrest og billigst. De spiller jo på det som passer dem best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...