Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox One blir bakoverkompatible med 360-spill.

 

Fantastisk!

 

Har enda ikke kommet noen spill som har fristet nok til verken PS4 eller Xbone - Fallout 4 er det første som rettferdiggjør kjøp for min del. Og jeg var sikker på at det ville bli PS4. Men nå blir det selvsagt Xbone i stedet - da jeg har rundt 10 PS3 spill og 100+ til 360.

 

Dette var veldig gode nyheter!

Lenke til kommentar

50/50, egentlig. Trodde at Microsoft skulle knuse etter konferansen, men Sonys var også veldig bra, og i retrospekt er prisen på Elite kontrolleren forferdelig og bakoverkompatabiliteten er så langt dårlig, men den håper jeg utgivere stiller seg bak.

 

Men faen. The Last Guardian a gitt. Trenger ikke å kjøpe meg PS4 helt enda, men må ha til/i 2016.

Lenke til kommentar

Hvem vant E3?  :innocent:

 

På kort sikt: Microsoft (meget solid høstlineup)

 

På lang sikt: Sony (mange fete annonseringer av spill... som kommer ut i 2016 eller senere)

 

Det mest cheesy svaret: Gamerne. :p

 

Vi venter dog fortsatt på Nintendo, Square-Enix og PC-presentasjonene. Kan fort komme noen flotte nyheter der også.

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

På grunn av The last guardian og atombomben Final Fantasy 7, vant sony suverent for min del. Dette er ene og alene fordi dette er spill jeg har ventet på i flere år å fikk meg til å hoppe av glede i stolen. Bare at de hadde anonsert ett av disse spillene hadde de vunnet hele E3 lineuppen for min del, men når de slo til me såpass store bomber som det der fikk det vertfall meg fullstendig i onge på julaften modus :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For meg som ikke har noe forhold til The Last Guardian og FF7, så syntes jeg Sony sin pressekonferanse var veldig kjedelig. Ingen overraskelser som er verdt å nevne. Men man kan ikke få bra innhold hvert år, så man får ta til takke med konkurransen Microsoft nå gir. Tipper ting skjer på bakrommet i Sony nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med Horizon?

Det glemte jeg! Det så faktisk veldig kult ut. Men det kommer vel sikkert ikke før seint i 2016 eller tidlig i 2017.

Kjedelig at det har blitt slik at det er viktigere å hype opp spill som ligger mange år frem i tid, fremfor å vise frem noe som kommer ila året.

Lenke til kommentar

Hvem vant E3?  :innocent:

 

På grunn av The last guardian og atombomben Final Fantasy 7, vant sony suverent for min del. Dette er ene og alene fordi dette er spill jeg har ventet på i flere år å fikk meg til å hoppe av glede i stolen. Bare at de hadde anonsert ett av disse spillene hadde de vunnet hele E3 lineuppen for min del, men når de slo til me såpass store bomber som det der fikk det vertfall meg fullstendig i onge på julaften modus :D

Må bare si meg helt enig i det du sier her. Med all mulig respekt for Microsoft som også hadde en bra presentasjon, så var det i alle fall for meg to helt forskjellige dimensjoner. Sony leverte en presentasjon med godt momentum, fokuset var på spill, døde litt innimellom i likhet med Microsoft's presentasjon, men ikke nok til at det ødela flyten for noen av dem. Guerilla Games viste et pent og meget lovende spillkonsept med sin nye IP Horizon, Dreams så sjarmerende og interessant ut og Uncharted 4 leverte varene.

 

Hadde det bare begrenset seg til det hadde det nok kunne vært jevnt, med MS et halvt hestehode foran, men når Sony i tillegg leverte 3 megaton annonseringer på rekke og rad var det i grunn lite MS kunne ha gjort for å måle seg. I alle fall rent personlig ser jeg ikke hva det skulle være, vet nesten ikke om det hadde vært nok dersom de annonserte Half-Life 3. :p

 

Jeg kan ikke huske sist jeg satt og så på E3, og fikk SÅ bakoversveis av en annonsering, som jeg fikk i år. I alle fall ikke 3 bakoversveiser på rad. :p Jeg var så sikker på at det vat tekniske ting og funksjoner som skulle være den avgjørende faktoren i år, så når MS annonserte bakoverkompatibilitet trodde jeg det var gjort, Sony kunne ikke matche dette, men blir sikkert gøy å se hva de viser frem uansett. Så slo de til helt i starten med The Last Guardian, og når FF7 Remake og Shenmue 3 også kom opp på skjermen var troen min på at det er spillene det handler om gjenoppstått.

 

Ga jo MS en B, så har ikke annet valg enn å gi Sony en A. Well played!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg som ikke har noe forhold til The Last Guardian og FF7, så syntes jeg Sony sin pressekonferanse var veldig kjedelig. Ingen overraskelser som er verdt å nevne. Men man kan ikke få bra innhold hvert år, så man får ta til takke med konkurransen Microsoft nå gir. Tipper ting skjer på bakrommet i Sony nå.

Er i samme båt som deg. Uncharted var det eneste som fikk meg til å være interessert i å kjøpe en konsoll. Jeg har aldri forstått fascinasjonen for merkelige japanske rollespill/historiedrevne actionspill. Mulig det bare er meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Last Guardian er det beste med hele E3. Ellers blir Battlefront knall som bare f, men det kommer jeg ikke til å handle til konsoll uansett. For min del er det eksklusiver som gjelder, og jeg synes Sony hadde de mest spennende med TLG, Horizon og Uncharted 4, men ingen av de kommer i år, så sånn sett er jeg veldig glad for at jeg kjøpte meg Xbox One først. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...