Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Kan noen forklare meg hva SteamOS er? Er det et OS til pc som er kun ment for gaming?

SteamOS er et linux basert OS, hvor man primært kun har med steam å gjøre, Det ligger ute til testing i en beta utgave. Er vel primært tiltenkt stue pc'er. 

 

Noen som skal liksom være en konsoll :p Som du kan bytte ut innmaten etc. 

Tror ikke det blir noe suksess egentlig.

Det er basicly en stasjonær maskin med vanlige forbruker komponenter. De jeg har sett til nå virker til å være basert på Intel sin i serie, med div. grafikkort fra Nvidia. Det er skal være fult mulig å installere Windows på disse maskinene.

 

 

 

 

 

Utrolig artig at du kårer SteamOS til vinner av "konsollkrigen" når det ikke engang har kommet. 

 

Har vært ute i beta utgave en god stund allerede. For de som vil teste er det bare å besøke http://store.steampowered.com/steamos/download?l=norwegian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det kuleste i denne tråden er jo nettopp når de som er såpass fjerne at de ser på det som kult å kalle noe for "Pc master race" blander seg inn. Har gaming pc selv i tillegg til Wii u og xbox one og må innrømme at når noen kan få seg til å si pc master race så blir det så sinnsykt nerdete for min del at jeg nesten får lyst å ikke spille på pc selv (tar litt hardt i her).

 

Men hvordan funker split screen på pc ? 2 spillere i bilspill eller f.eks fifa eller andre sportsspill hvor en må spille samtidig ? Har aldri testet det på pc selv, men i gamle dager så var ikke det mulig, men kanskje det går nå med f.eks x360 kontrollere tilkoblet.

 

Jeg og en kompis spilte Settlers II splitscreen i gamle dager, så det gikk helt fint på enkelte spill :)

 

Har aldri vært mulig å spille The Settlers II med splitscreen på PC. Kun LAN eller internett.

Lenke til kommentar

Hva er deres mening om konsollen deres 1.5 år etter lansering? Noen som har begge konsollene?

Selv vurderer jeg PS4 på grunn av at den har litt høyere oppløsning i tillegg til at dem tar mindre betalt for online enn Microsoft. FPS på PS4 er vel på samme nivå som XBONE selv med litt høyere oppløsning (?)

 

Har hatt begge siden lansering. Og uten tvil PS4. Eneste grunnen til å gå for XBO er om du har venner der du vil spille med. Eller at det er noen eksklusive spill du bare må spille. PS4 kjører mange spill med høyere oppløsning og ser penere ut. Samt spill utvalget er større.

Lenke til kommentar

Kjenner knapt noen som spiller på Xbox. De fleste har enten PS4 eller PS3 (antar at dem kommer til å hoppe til PS4) så det blir nok PS4 i sommer.

Men hvordan er egentlig disse mediegreiene som var en tung del av markedsføringen til Microsoft? Man har jo Netflix o.l. på PS4 også. Hvor omfattende er den stemmestyringsgreia? Jeg bryr meg ikke særlig om den, men jeg har hørt PS4 også har stemmestyring.

Lenke til kommentar

Kjenner knapt noen som spiller på Xbox. De fleste har enten PS4 eller PS3 (antar at dem kommer til å hoppe til PS4) så det blir nok PS4 i sommer.

Det er fordi folk i Norge er super opptatt av å kjøpe det som er trendy og som andre folk har. De aller fleste klarer ikke å ta egne valg, og dumme deg om du faktisk velger noe annet enn mainstream-kjøpene. Den verste sikkerhetskatastrofen noen gang er ei heller nok til å få en annen lyd på pipa hos disse individene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må vel gå an å nevne PC så lenge en ikke begynner å argumentere osv? Eller er fanboy psykosen så dyp at det er umulig?

 

Når fordelene er så mange ved å velge PS4 over XBO så er det nok mer en bare å være trendy Colin.

Selvfølgelig, men nå har vi like bak her en hel side med pc vs konsoll, og det er en tendens at enkelte på død og liv skal fyre opp en slik lengre diskusjon med jevne mellomrom.

 

Begynner jo å lure litt når noen som tilsynelatende ikke har noen av konsollene deltar i denne tråden og først og fremst snakker om pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...