Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke huske sist jeg satt og så på E3, og fikk SÅ bakoversveis av en annonsering, som jeg fikk i år. I alle fall ikke 3 bakoversveiser på rad. :p Jeg var så sikker på at det vat tekniske ting og funksjoner som skulle være den avgjørende faktoren i år, så når MS annonserte bakoverkompatibilitet trodde jeg det var gjort, Sony kunne ikke matche dette, men blir sikkert gøy å se hva de viser frem uansett. Så slo de til helt i starten med The Last Guardian, og når FF7 Remake og Shenmue 3 også kom opp på skjermen var troen min på at det er spillene det handler om gjenoppstått.

 

Ga jo MS en B, så har ikke annet valg enn å gi Sony en A. Well played!

 

Satt med samme følelse selv. Tenkte Sony skulle få problemer med å matche MS sin konferanse, men der tok jeg feil. Det Sony viste fram er grunnen til jeg kjøpte en PS4, gleder meg sykt til spillene som kommer.

Lenke til kommentar

FF7 var vel bare first on playstation, tyder på at det blir multiplat. Shenmue er PC og PS4. Ettersom Shenmue 3 er kickstarter så kan det jo tyde på at Sony selv ikke har troa eller?

 

Synes ikke Sony sin konferanse var veldig imponerende sånn ellers.

 

 

Ms fortjener creds for backwards compability, men det gjenstår jo å se hvor bra det virker og hvor fort det kommer fler titler.

Lenke til kommentar

Sony har brukt snart 2 år på å rulle ut PS Now, mens Microsoft bare gjør hele konsollen kompatible. Man kan også bruke CDer så vidt jeg fikk med meg?

Det er ikke ekte bakoverkompabilitet. Disken vil gjøre at spillet lastes ned digitalt, og svært få spill støttes i starten. Akkurat nå må man inn på Xbox Voice og stemme på de spillene man ønsker. Ikke så annerledes fra PS Now foruten om fysisk media.

Lenke til kommentar

 

Sony har brukt snart 2 år på å rulle ut PS Now, mens Microsoft bare gjør hele konsollen kompatible. Man kan også bruke CDer så vidt jeg fikk med meg?

Det er ikke ekte bakoverkompabilitet. Disken vil gjøre at spillet lastes ned digitalt, og svært få spill støttes i starten. Akkurat nå må man inn på Xbox Voice og stemme på de spillene man ønsker. Ikke så annerledes fra PS Now foruten om fysisk media.

 

 

Men du betaler ikke for noe du allerede har kjøpt. PS Now er jo en leietjeneste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sony har brukt snart 2 år på å rulle ut PS Now, mens Microsoft bare gjør hele konsollen kompatible. Man kan også bruke CDer så vidt jeg fikk med meg?

Det er ikke ekte bakoverkompabilitet. Disken vil gjøre at spillet lastes ned digitalt, og svært få spill støttes i starten. Akkurat nå må man inn på Xbox Voice og stemme på de spillene man ønsker. Ikke så annerledes fra PS Now foruten om fysisk media.

 

 

Men du betaler ikke for noe du allerede har kjøpt. PS Now er jo en leietjeneste. 

 

 

Sant, men PS Now tilbyr masse spill for én månedspris, så det kommer helt an på hvordan man ser det.

Lenke til kommentar

Det er vel dette man får når markedskreftene styrer. Xbox one og ps4 er jo nesten samme maskinen. Hva man kjøper koker ned til en ting, og det er eksklusive spill. Og veldig ofte kjøper man til slutt begge. Jeg har sett ms sin presentasjon på e4 og jeg satt igjen med en undring over når ordet exclusive ble positivt. Det er positivt for produsentene, men for oss forbrukere så er det et ondt triks for å få oss til å kjøpe det samme to ganger.

 

Forøvrig så var det mye morro å se frem til.

Lenke til kommentar

For min del vant Microsoft E3. Rare collection, gjør at det er noen spill jeg slipper å lete etter til min gamle N64. Sea of thieves virker lovende da det ser ut til et sånn halvbarnslig spill i ekte konsollstil noe som jeg savner på xbox one og ps4. Tomb raider imponerer meg mer enn Uncharted 4, grunnet at etter 3 uncharted spill så merket jeg at jeg begynte å bli lei. Kom også en del oppfølgere her som jeg gleder meg til.

For PS4 sin del så var det et spill som jeg likte og det var Horizon. Eneste var at det hadde vært kulere om det ikke var roboter du slåss med men mer dinosaurer eller noe slik som i gamle Turok spillene. Uansett et spill som kan få meg til å handle inn en ps4.

 

Shenmue 3 har jeg egentlig ventet på lenge av en eller annen grunn, men når det kom nyheter om det så ble jeg ganske "meh" om det. Elsker nummer en i serien, men nummer to ble fort kjedelig da jeg husker kontrollen var elendig og spillet var ganske langtrukket. Men får ta frem dreamcasten igjen og se om det er verdt å spille nå.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...