Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Oculus rift har satt systemkrav til skjermkort med mer enn dobbelt så høy ytelse som PS4 har på GPU-siden.

Sony har sin egen. Project Morpheus.

 

Poenget mitt var at Oculus Rift sitt krav har utspring i hva utviklerne mener er minstekravet for en akseptabel opplevelse. Om Project Morpheus vil kjøre på PS4 må en kombinasjon av framerate (90 fps er Oculus Rift sitt minstekrav) og oppløsning (2160x1200 på Oculus Rift) vike. Project Morpheus kan ikke bli en spesielt god opplevelse på noe såpass svakt som PS4 når Oculus Rift trenger over dobbelt så mye for å levere noe som i beste fall er et kompromiss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så sony har valgt og lage et produkt de vet ikke blir noe god opplevelse?

Hvis det skal bli en god opplevelse må de tilbake til PS3-grafikk for å få brukbar ytelse.

 

Sony bruker noe som heter reprojection for å gå ifra 60fps til 120fps. 

 

Dere kan lese om det her.

Mye fint med frame interpolation, men det er ikke noe man bruker til spillbruk.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har lagt spesielt merke til det, men nå har ikke jeg PS4 enda. Pleier enten å starte nedlasting "remote" eller spille noe annet med spillet lastes ned/insttalleres. 

13min ser jeg ikke på som lenge eller et problem. Hadde det vært noen timer derimot hadde jeg skjønt det. 

Lenke til kommentar

Tja, Xbox virker som den stort sett trenger mer innstallert før den kan starte opp, og launch spillene var spesielt horrible bare med tanke på å få fullt innstallert (Dead Rising 3 føles som det tar en hel dag :p), men hadde vært mer interessant, for min del i hvert fall, å se hvordan det er med litt nyere spill og hvor lang tid det tar å innstallere resten av spillet. Slik som i Dying Light hvor man blir møtt med en heis man ikke kan bruke på starten før resten er innstallert.

 

 

Greit nok at PS4 er rask til å innstallere nok til at man kan starte spillet relativt kjapt, men hvis man blir møtt av en "installsjonsvegg" som det der in-game så venter jeg uansett til hele spillet er fullt innstallert uansett system :p

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt til et par punkter der:

PS4 over Xbone:

5. PSN er ustabilt som F (dog! det har blitt bedre i det siste)

 

Xbone over PS4:

6. Xbox Live er milevis mer stabilt enn PSN

7. Software-messig er Xbox mye mer stabilt (er iallefall min erfaring, har hatt mye mer kræsj med PS4 enn Xbone (Eier forøvrig begge konsoller og bruker begge regelmessig, og både Xbox Live og PSN))

Foressten, merker du noen ytelsesforskjell på disse to? Med det mener jeg om den ene lagger mer enn den andre osv :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville lagt til et par punkter der:

PS4 over Xbone:

5. PSN er ustabilt som F (dog! det har blitt bedre i det siste)

 

Xbone over PS4:

6. Xbox Live er milevis mer stabilt enn PSN

7. Software-messig er Xbox mye mer stabilt (er iallefall min erfaring, har hatt mye mer kræsj med PS4 enn Xbone (Eier forøvrig begge konsoller og bruker begge regelmessig, og både Xbox Live og PSN))

Foressten, merker du noen ytelsesforskjell på disse to? Med det mener jeg om den ene lagger mer enn den andre osv :)
Nå har jeg ikke koblet opp to TVer med samme spill på hver skjerm for å få en helt lik sammenlikning. Men opplevelsen jeg har av å spille på de respektive konsollene er at de er veldig like å spille på. Jeg får samme gleden av begge to. Bortsett fra at jeg liker xbox kontrolleren bedre enn dualshock 4.

 

Men for å svare på spørsmålet, har ikke merket mye lag, på noen av konsollene.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Etter å ha skumlest de siste 7-8 sidene. For meg som ikke har noen voldsom interesse av de eksklusive spillene til PS4, eller ørlite høyere oppløsning, så kan jeg like greit spare noen hundre kroner på å velge Xbox One?

Ser for meg at konsollen sannsynligvis blir brukt mer som et mediacenter enn spillkonsoll.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Nå som den "nye" XBO maskinen er annonsert av Microsoft. Og hvor eneste forskjell er matt finish or en større harddisk. Så kan en spørre seg selv om Sony vil igjen være først med å ha det nyeste optiske drevet? Tenker da på Ultra HD Blu-ray. Sony har alltid vært tidelig ute med å ha på plass dette i tidligere konsoller. 

 

PS1 med CD-rom, PS2 med DVD og PS3 med Blu-ray. Disse konsollene gjorde at millioner fikk tilgang til ikke bare en ny moderne konsoll. Men også det nyeste optiske drevet og mediet. 

 

Vil PS4 være først ute med Ultra HD Blu-ray tro? Og la oss ikke glemme 4K via Netflix. Noe Netflix har gått rett ut å sagt at Sony har lovet å få på plass med en 4K codec brikke.

 

E3 er rett rundt hjørnet...spennende!

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...