Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Okapi,

 

Du og de andre har prøvd å si en ting i dag, og det er at MS er en stor stygg ulv, lite forbrukervillig, og gjør veldig mye dårlig!

 

Jeg har prøvd å si det er ikke bare rett frem, og har gitt tydelig beskjed om at min personlige mening, er at jeg ville hatt begge siden og de forskjellige godene. Og at det var viktig å få frem alt, ikke din side av det.

 

I stedet for å ta et steg tilbake, har du kjørt kampanje mot ene siden og at det var en dårlig visjon og at klart det måtte gås tilbake på.

 

Forøvrig, setter pris på at du svarer i normal tone, og ikke går mot personangrep for at alle ikke er enig i din tenkemåte.

 

Jeg tror og håper at de kan lansere de positive tingene en dag, for det er funksjoner jeg er interessert i blant de. Så satser jeg på at du har respekt nok til å forstå at andre her inne må få ha sine meninger, og ikke følge saueflokken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okapi,

 

Du og de andre har prøvd å si en ting i dag, og det er at MS er en stor stygg ulv, lite forbrukervillig, og gjør veldig mye dårlig!

 

Jeg har prøvd å si det er ikke bare rett frem, og har gitt tydelig beskjed om at min personlige mening, er at jeg ville hatt begge siden og de forskjellige godene. Og at det var viktig å få frem alt, ikke din side av det.

 

I stedet for å ta et steg tilbake, har du kjørt kampanje mot ene siden og at det var en dårlig visjon og at klart det måtte gås tilbake på.

 

Forøvrig, setter pris på at du svarer i normal tone, og ikke går mot personangrep for at alle ikke er enig i din tenkemåte.

 

Jeg tror og håper at de kan lansere de positive tingene en dag, for det er funksjoner jeg er interessert i blant de. Så satser jeg på at du har respekt nok til å forstå at andre her inne må få ha sine meninger, og ikke følge saueflokken.

 

 

Nei! Slutt å gjøre Microsoft til martyr! Det er ingen som sier dette her! Vi sier bare, om og om igjen, at i denne saken her, så tråkket de på forbrukernes tær, og det setter vi ikke pris på. Microsoft er like bra/dårlig som Sony/Nintendo/Apple/Google sånn på det jevne, men det er ikke firmaets totale ålreithet vi vurderer her, det er en enkelt sak om en rekke tiltak Microsoft ville implementere, som hadde begrenset vår frihet som forbrukere. Slutt å gjøre det til noe mer enn det.

 

Det er forøvrig svært få bortsett fra deg som bruker personkarakteristika her. Ærlig talt, du gjør det jo , når du beskriver de som er uenige med deg som "saueflokken". Du spør om vi skriver tulleposter, du beskylder oss for å være unyanserte, for å drive svertekampanjer, for å ikke være objektive, for å være gamle grinebitere og besserwissere...og så ber du andre la være å komme med personangrep. Bjelker i øyne, etc.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Setter på et ekstra lag med bjelker (takk for en god måte å forklare den delen på) og slutter av her før det blir stygt.

 

Ser ut til at vi er like gode alle mann, og at denne saken var et sårt tema for mange.

 

Men takk for en god diskusjon :)

 

Ting er ikke et sårt tema bare fordi folk er uenig med påstandene dine, om du ønsker en god diskusjon, slutt å spekuler om hva slags følelsesmessig situasjon/humør dine meningsmotstandere er i.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ah come on da ATWindsor. Du trenger ikke å være så kverulerende hver gang? Strekk ut antenne litt og se en hånd utstrekning når du får det...

 

Og like fort som jeg blandet meg inn forsvant jeg...poff. 

 

En rimelig halvhjertet "håndsutstrekning" er sånn jeg ser det ingen grunn til å la være å gi folk råd om ting som sjeldent fører med seg noen god diskusjon. Å tillegge folk ymse negative følelser er noe som folk bør slutte med i slike diskusjoner. Og selv om man er uenig i det, hva i alle dager har det med kverulering å gjøre?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn går det når konkurransen har lagt mer fokus på grafikk ytelse. Gleder meg veldig til å se The Witcher 3 versjonene bli satt opp mot hverandre. Tastatur krigerne kommer til å være i blodige slag i flere dager når en artikkel om det kommer ut.

Og ikke minst nedgraderingen som noen kommer til å peke på!

Er en herlig generasjon vi er i.

 

Men blir nok som du skrev med PCars, PC, Ps4 (uten AF) og Xbox med lavere oppløsning som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige gen var vel stort sett xbox360 eit lite hakk betre enn PS3 på oppløsning, men like fullt vart det vurdert som storslagen seier til xbox360 fra ende til annen. Nokre eksklusive spill samt GTAV gav dog eit anna inntrykk for å ta eit eksempel. Såleis var det tydelig at optimalisering ville gavne PS3 bare spillutvikler og spillutgiver tok seg tid til dette. Prosentvis var forskjellen minimal for forrige generasjon i forhold til den forskjellen vi ser i dag mellom XO og PS4. Muligens kan optimalisering forsatt gavne XO. Kva om MS ikkje hadde forandra på retningen di egentlig la opp til? Korleis ville spill på XO greidd seg i forhold til PS4 i dag utan di ekstra prosenta MS leita opp ved å frigjere Kinect sin store ressursbruk til noko valgfritt blant spillutviklere?

 

Nokre få tviholder på MS egentlige plan som noko positivt for konsoll-utviklinga utan å greie å fortelle kva som ville blitt positivt eller sette seg inn i konsekvensane av det MS påsto var nødvendig for å implementere desse forbrukerfiendtlige krava. På mange måter er eg direkte skuffa over MS som ikkje hadde baller til å stå løpet ut med sin visjon. Det hadde gitt oss eit entydig svar på kor mange forbrukere som ville omfavna visjonen og samtidig ville vi kanskje sett konsekvensane når visjonen skulle selgast inn hjå EU-land som følte seg tråkka på av USA si overvåkning. Mangt kunne vore annleis men eg er ikkje sikker på at XO ville tjent på det.

 

Uannsett er det på sin plass å sette forskjellane mellom XO og PS4 opp mot kvarandre, spesiellt i denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ah come on da ATWindsor. Du trenger ikke å være så kverulerende hver gang? Strekk ut antenne litt og se en hånd utstrekning når du får det...

 

Og like fort som jeg blandet meg inn forsvant jeg...poff. 

Jeg tror han egentlig er en bot, og hvis noen skriver feil kommando så blir'e syntax error.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sony valgte GDDR5 til minne og vekta ytelsen mot grafikk, mens MS valgte DDR3 og vekta ytelsen mot CPU. Det er grovt sett samme CPU/GPU i begge maskinene men de er finjustert etter spec fra MS/Sony. Når GPU budsjettet er sprengt kan utviklerene velge å ikke kjøre antialiasing for å beholde resten slik det blir på PS4. Skulle de fått samme antialias måtte de ha ofret noe annet istedet. Dette er en designbeslutning som er tatt. Lett å se antialias på et nærbilde, men rasjonalia bak å velge dette er vel at sitteavstanden fungerer litt som antialias den også. Du får igjen for dette i andre aspekter av spillet.

 

gpus.jpg

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Sony valgte GDDR5 til minne og vekta ytelsen mot grafikk, mens MS valgte GDDR3 og vekta ytelsen mot CPU. Det er grovt sett samme CPU/GPU i begge maskinene men de er finjustert etter spec fra MS/Sony. Når GPU budsjettet er sprengt kan utviklerene velge å ikke kjøre antialiasing for å beholde resten slik det blir på PS4. Skulle de fått samme antialias måtte de ha ofret noe annet istedet. Dette er en designbeslutning som er tatt. Lett å se antialias på et nærbilde, men rasjonalia bak å velge dette er vel at sitteavstanden fungerer litt som antialias den også. Du får igjen for dette i andre aspekter av spillet.

Microsoft bruker definitivt ikke GDDR3 i Xbone, de bruker DDR3 som er en annen type DRAM-teknologi.

Det er heller ikke slik at forskjellen mellom Xbone og PS4 i GPU-kraft er AA, dagens AA brukt i spill er oftest en rimelig variant basert på shader-basert edge-detection framfor å bruke de vesentlig dyrere MSAA-baserte løsningene. Grunnen til at Xbone sjelden klarer å matche PS4 i render resolution er fordi Xbone rett og slett ikke har den samme regnekraften tilgjengelig, og utviklerne må i tillegg tilpasse spillmotoren slik at hver frame passer inn i ESRAMet.

Lenke til kommentar

Jepp. Det var en skriveleif fra min side. Ellers er jeg enig. Det er jo utviklerene som bestemmer hvordan de vil bruke eSRAM, og det er rett og slett opp til dem å prioritere hva den skal gjøre. Den er utvilsomt helt essensiell slik MS har designet boksen og den prioriteres fornuftig nok til andre oppgaver en AA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...