Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det virker som et veldig bra TV til spill bruk faktisk. Veldig kult at en kan bruke GameMotion Plus i 30 fps spill og få 60 til 120fps. Ser på nett at endel sier det er ekstremt bra i 30 fps spill som fks Red Dead Redemption 2. Og helt opp til 120Hz om en kobler til en PC med et AMD skjermkort.

 

Spillet vil se glattere ut, men man vil ikke få den lavere input lag fordel til et 60FPS spill. Inplut lag'en vil heller bli noe høyere med GameMotion Plus.

Jeg har ikke sett 2018 modellen av Q7, men 2017 modellen har en god del problemer med blooming. Noe som er typisk for kant-LED LCD TV'er. Det er ikke TV'er man vil sitte i et mørkt rom med, ellers kan man oppleve at f.eks underteksten lyser opp hele bildet markant i mørke scener. 

Lenke til kommentar

Spillet vil se glattere ut, men man vil ikke få den lavere input lag fordel til et 60FPS spill. Inplut lag'en vil heller bli noe høyere med GameMotion Plus.

Jeg har ikke sett 2018 modellen av Q7, men 2017 modellen har en god del problemer med blooming. Noe som er typisk for kant-LED LCD TV'er. Det er ikke TV'er man vil sitte i et mørkt rom med, ellers kan man oppleve at f.eks underteksten lyser opp hele bildet markant i mørke scener. 

 

Har studert litt nå og ja input lag vil bli noe høyere men den er fortsatt lavere en hva dem aller fleste TV'r leverer idag. Så i et 30fps spill så kan det være fordelaktig å slå GameMotion på for å få en mer behagelig opplevelse om en plages av 30fps. Om en spiller et typisk twitch basert spill og vil ha absolutt minst mulig input lag så slår en det av selvfølgelig.

 

Har et kant belyst TV ifra før og vet at en vil få blooming og ikke optimale sort nivåer. Fult klar over bak delene med et kant belyst TV. Da jeg har et 4K HDR TV ifra før som er forholdsvis likt dette. 

 

Og synes ikke det er noe problem egentlig. En må ta pris og et slikt TV sine andre egenskaper i betraktning. 

 

Det skal bli interessant å forhåpentligvis få TV før helgen. Skal prøve ut GameMotion og FreeSync å komme med en tilbakemelding om hvordan det fungerer samens med Xbox One X   :thumbup:

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Har studert litt nå og ja input lag vil bli noe høyere men den er fortsatt lavere en hva dem aller fleste TV'r leverer idag. Så i et 30fps spill så kan det være fordelaktig å slå GameMotion på for å få en mer behagelig opplevelse om en plages av 30fps. Om en spiller et typisk twitch basert spill og vil ha absolutt minst mulig input lag så slår en det av selvfølgelig.

 

Har et kant belyst TV ifra før og vet at en vil få blooming og ikke optimale sort nivåer. Fult klar over bak delene med et kant belyst TV. Da jeg har et 4K HDR TV ifra før som er forholdsvis likt dette. 

 

Og synes ikke det er noe problem egentlig. En må ta pris og et slikt TV sine andre egenskaper i betraktning. 

 

Det skal bli interessant å forhåpentligvis få TV før helgen. Skal prøve ut GameMotion og FreeSync å komme med en tilbakemelding om hvordan det fungerer samens med Xbox One X   :thumbup:

 

Ja det blir nok artig å teste ut. Når det gjelder 2017 modellen av Q7 så syns jeg den har et nokså imponerende bilde i "dagslys scener" med 4K og HDR. Det er ikke så halvgærent i mørke scener med tilstrekkelig lys i rommet heller. Hvis du er vant med kant-LED så blir du nok ikke skuffet.

 

Selv venter jeg på på en TV som har minimum VRR og eARC fra HDMI 2.1 spec'en. Med eARC kan jeg få Dolby ATMOS og andre lossless formater som Dolby TrueHD til surround receiver'en min med å ha alt utstyret koblet mitt koblet til TV'en og en HDMI kabel til receiver'en. Det bare spørs hvilkne lyd formater TV produsentene kommer til å støtte passthrough av via eARC. Optimalt vil man slippe å tenke på hvilkne HDMI video funksjoner receiver'en støtter så lenge den støtter eARC, fremfor å måtte velge mellom Dolby ATMOS eller VRR på Xbox One når man har en receiver som ikke støtter VRR.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/frps-stortingsgruppe-ikke-fornoyd-med-budsjettskisse_-_-folk-er-sure.-pa-ganske-mye_-egentlig-1.14303381

 

"Den momsfrie 350-kroners grensen for netthandel fjernes, men først etter 1. januar 2020. Det betyr at norske forbrukere heretter ikke kan kjøpe skattefritt fra utlandet over nett. Ifølge NTB kommer det også en avgift på fortollingen av slike varer i tillegg til moms. For varer med lav verdi kan denne avgiften bli høyere enn kostnaden på selve produktet."

 

 

Fy faen. Blir vel slutt på å bestille spill og annet småtteri fra utlandet da.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/frps-stortingsgruppe-ikke-fornoyd-med-budsjettskisse_-_-folk-er-sure.-pa-ganske-mye_-egentlig-1.14303381

 

"Den momsfrie 350-kroners grensen for netthandel fjernes, men først etter 1. januar 2020. Det betyr at norske forbrukere heretter ikke kan kjøpe skattefritt fra utlandet over nett. Ifølge NTB kommer det også en avgift på fortollingen av slike varer i tillegg til moms. For varer med lav verdi kan denne avgiften bli høyere enn kostnaden på selve produktet."

 

 

Fy faen. Blir vel slutt på å bestille spill og annet småtteri fra utlandet da.

 

Det finnes viktigere saker her i verden, men fy faen så forbanna jeg blir. På dette mister den borgerlige siden min stemme, en side jeg har stemt på siden jeg var 18. Nå har de mistet fullstendig fotfeste for hva de sto for i utgangspunktet og har latt seg styre av små filleparti for å beholde regjeringsplassene sine istedenfor å stå opp for det de mener og helder risikere å miste styringen en liten stund. Sosialistene gjør mye rart, men de har i det minste holdt på prinsippene sine for det meste. 

 

Det dette gjør med at de ikke bare skal innføre moms men og fortollingsgebyr på alt under grensen er at det nå er klin umulig å handle noe som helst fra utlandet. Mindre utlandshandel fører til mindre konkuranse og sikkert høyere priser på norske varer og. Bullshit fra start til slutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger er det greit å drøye med spill. Ettersom jeg opprinnelig multiplayer spiller så har jeg ingen hast med å kjøpe spill for blodpris når de kommer ut. Holder som oftest greit frem til neste salg.
 

The Divison - 90kr
Wolfenstein; The Old Blood - 75kr
Shadow of War - 140kr
Mafia III - 95kr
AC Origins - 260kr 

Kostet også på meg season pass for Fallout 4 til 165kr. 

Så får man se hvor mye man gidder, ender alltid opp med å ikke fullføre et par spill.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Noen ganger er det greit å drøye med spill. Ettersom jeg opprinnelig multiplayer spiller så har jeg ingen hast med å kjøpe spill for blodpris når de kommer ut. Holder som oftest greit frem til neste salg.

 

The Divison - 90kr
Wolfenstein; The Old Blood - 75kr
Shadow of War - 140kr
Mafia III - 95kr
AC Origins - 260kr 

 

Kostet også på meg season pass for Fallout 4 til 165kr. 

 

Så får man se hvor mye man gidder, ender alltid opp med å ikke fullføre et par spill.

 

Kjøper også veldig sjeldent spill når de er helt nye.

RDR2 går jeg rundt og håper på en PC-versjon, visst ikke blir det vel relansert på next-gen og kjøp da.

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/frps-stortingsgruppe-ikke-fornoyd-med-budsjettskisse_-_-folk-er-sure.-pa-ganske-mye_-egentlig-1.14303381

 

"Den momsfrie 350-kroners grensen for netthandel fjernes, men først etter 1. januar 2020. Det betyr at norske forbrukere heretter ikke kan kjøpe skattefritt fra utlandet over nett. Ifølge NTB kommer det også en avgift på fortollingen av slike varer i tillegg til moms. For varer med lav verdi kan denne avgiften bli høyere enn kostnaden på selve produktet."

 

 

Fy faen. Blir vel slutt på å bestille spill og annet småtteri fra utlandet da.

Siden vi skal isolere oss fra omverden. Betyr det at vi også stenger grensene for arbeidskraft og forbyr utflagging av bedrifter og norske arbeidsplasser hvor siste jeg hørte om i rekken var Jøtul?

Lenke til kommentar

Det finnes viktigere saker her i verden, men fy faen så forbanna jeg blir. På dette mister den borgerlige siden min stemme, en side jeg har stemt på siden jeg var 18. Nå har de mistet fullstendig fotfeste for hva de sto for i utgangspunktet og har latt seg styre av små filleparti for å beholde regjeringsplassene sine istedenfor å stå opp for det de mener og helder risikere å miste styringen en liten stund. Sosialistene gjør mye rart, men de har i det minste holdt på prinsippene sine for det meste.

 

Det dette gjør med at de ikke bare skal innføre moms men og fortollingsgebyr på alt under grensen er at det nå er klin umulig å handle noe som helst fra utlandet. Mindre utlandshandel fører til mindre konkuranse og sikkert høyere priser på norske varer og. Bullshit fra start til slutt.

Vel, stemmer du på venstresiden stemmer du for massiv økning i skatter og avgifter. Se på partienes alternative statsbudsjett, Rødt feks vil øke skattene med 34 milliarder(!!) Om mva grensen er viktigst for deg så er det Frp som gjelder, de vil øke den til 1000,-

 

Og FrP/Høyre kan ikke vise Venstre og KrF fingeren eller trekke seg, for resultatet av det blir at Gahr-Støre blir statsminister og da vet vi godt hva som skjer videre, det blir massive skatteskjerpelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...