Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Veldig bra. Skulle vært gjort for 5 år siden.

Valgfrihet er bra! Men jeg liker ikke retningen vi da blir dyttet i. Mange her som jo insisterer på å handle fysisk, og da enten samler, selger, eller bytter inn i nye spill på Gamspot senere. Det er jo akkurat dette konsoll industrien prøver å komme til livs, slik at alle spill kun får en eier i sitt "livsløp". Det er ganske kjipt gjort mot folk som ikke har så mye å rutte med, å frata dem muligheten til å kjøpe brukte spill billigere tidlig i spillets "liv"...

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med digitalt er at tjenesten blir nedlagt og man ikke kan nyte kjøpte spill i fremtiden, fordi spillene du har kjøpt til full pris ikke er tilgjengelig for nedlasting lengre..

 

Føler kanskje at når det kun blir digitalt, får jeg endelig gå løs på den fysiske back-loggen min..

 

Kjøper selv alt fysisk, og selger absolutt nada videre..

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker du at folk skal bli fratatt muligheten til å handle spillene på fysisk medium?  :confused:

 

Nei. Men det er jo en ganske så "naturlig" utvikling er det ikke? Vi beveger oss jo med stormskritt mot en digital hverdag. Og hvor både musikk,film og spill på PC er nå mer eller mindre digitalt. Konsoll er liksom en av dem siste bautaene som nå naturlig veltes.

 

Nå blir jo ikke dette en overgang til digitalt for alle men et valg for dem som har tatt det skrittet. Er litt som med PS4Pro og XboxOneX som kom for å gi dem som har gått over til 4K HDR TV'r et tilbud nå isteden for senere. Det er nok litt det samme som nå da mest trolig skjer med denne versjonen ifra Xbox. Og Xbox blir nok ikke den eneste som vil tilby det iløpet av neste gen-konsoller kanskje?

 

Fysiske spill på konsoll vil nok være her en stund til. Akkurat som det er til PC. Men det er vel knapt noen som kjøper fysiske spill eller har engang et optisk drev i en PC lengre. Samt utvalget til PC er nå veldig lite.

 

Skal nok ikke se bort ifra at en lignende situasjon vil nå skje med konsollene om dette er noe alle vil tilby. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ja en løsning for digitale lisenser hadde vært veldig kult. Og om konsoller også nå blir like digitale som fks PC on 5-7år. Så må enten Gamestop komme med en løsning i samarbeid med Sony og Microsoft. Eller ende opp med å bli butikker som selger kun krimskrams,gamle spill og konsoller.

 

Et system for å låne bort og selge lisenser til fks Gamestop hadde kanskje vært en løsning for å gi oss forbrukere flere fordeler og ikke minst for å fortsatt holde liv i butikker som Gamestop og deres kjøp og salg av brukte spill.

Lenke til kommentar

En konsoll uten disc drev høres bra ut det, men jeg er enig i at de må tilby en maskin som støtter fysisk format også. Jeg føler neste generasjon er akkurat litt for tidlig for å gå heldigital.

Selv om det ikke er like ille som det opprinnelige DRM-systemet til Xbox One, så ser jeg for meg at det kommer til å bli billige PR-poeng til Sony og PS5 dersom Scarlett kommer uten disc drev: "Dette er hvordan du spiller bluray-filmer / fysiske spill på PS5".

Lenke til kommentar

Den dagen spill blir heldigitalt slutter jeg med gaming som hobby. At jeg kan selge videre spill etter jeg er ferdig med de og beholde de jeg fremdeles liker er en stor del av hobbyen.

 

Den dagen Xbox Store tas ned sitter man med skjegget i postkassen uten tilgang på de spillene man har BETALT for. Se bare Wii Shop, har man slettet spill man har kjøpt der er man shit out of luck, de er borte for alltid. Det samme vil skje med Xbox og Playstation Store etterhvert også.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Samlet på spill og forøvrig filmer selv en gang. Men så fant jeg ut en dag at jeg kan vel telle på en hånd hvor mange gamle spill jeg har tatt frem igjen for å spille. Av hundrevis av spill så var det regnestykket rimelig skeivt. 

 

 

Når det i tillegg er masse plass som kan brukes til å oppbevare ting som en faktisk bruker og/eller som ser bedre ut en vegger med spill så begynte valget om å gå digitalt veldig enkelt. 

 

 

Så nå har jeg gått digitalt på Xbox via kjøp,Gold og GamePass. Mye pga Xbox har vist at dem bryr seg om eldre spill og at vi kan ta dem med oss i tiden fremover. Den neste Xbox konsollen kan fks med 99% spille alle våre XBO spill. Så da har jeg ihvertfall valget selv om jeg sjeldent spiller eldre spill. Men det skal sies at jeg har faktisk begynt å gjøre det som smått nå som endel får en 4K overhaling på Xbox One X.

 

Og jeg tenker som så at den dagen evnt Microsoft skulle stenge døren for våre kjøp så er jeg blitt så gammel eller dau at det ikke betyr noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den dagen spill blir heldigitalt slutter jeg med gaming som hobby. At jeg kan selge videre spill etter jeg er ferdig med de og beholde de jeg fremdeles liker er en stor del av hobbyen.

 

Den dagen Xbox Store tas ned sitter man med skjegget i postkassen uten tilgang på de spillene man har BETALT for. Se bare Wii Shop, har man slettet spill man har kjøpt der er man shit out of luck, de er borte for alltid. Det samme vil skje med Xbox og Playstation Store etterhvert også.

Da tror jeg det bare er å legge opp. Kjøpte Fallout76 til Xbox One fysisk.

 

Install fra disc: 350MB

Install fra nett: 51GB

 

Størrelsen på spill har forbigått mediene. Bare se red dead redemption 2 som krevde to discer.

 

Er enig i at fysisk er klart for å dø. Iallfall på PC, Xbox og PlayStation. Switch har for begrenset lagring til at det skal gå heldigitalt. Videresalg av digitale lisenser hadde også vært magisk!

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Den dagen spill blir heldigitalt slutter jeg med gaming som hobby. At jeg kan selge videre spill etter jeg er ferdig med de og beholde de jeg fremdeles liker er en stor del av hobbyen.

 

Den dagen Xbox Store tas ned sitter man med skjegget i postkassen uten tilgang på de spillene man har BETALT for. Se bare Wii Shop, har man slettet spill man har kjøpt der er man shit out of luck, de er borte for alltid. Det samme vil skje med Xbox og Playstation Store etterhvert også.

Nå er jo det en viss forskjell mellom XBL og Wii Shop da. Xbox hadde et velfungerende kontosystem allerede i 2005. Nintendo fikk ikke noe lignende før over et tiår senere.

 

Med Xbox sin satsing på bakoverkompabilitet føler jeg meg trygg at spill man har kjøpt på XBL vil være tilgjengelige i lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken, kjøper man digitalt eier man ingenting men er prisgitt at butikken man kjøpte det i ikke forsvinner. På PC er det nesten ingen andre valg nå som Steam dominerer, men enn så lenge kjøper jeg alle spill til konsoll fysisk. Liker jeg ikke spillene taper jeg maks en femtilapp, kjøper man digitalt har man tapt 700 kr. At spill er mye dyrere digitalt enn fysisk er også helt idiotisk, burde være omvendt. Red Dead 2 er et godt eksempel, kostet 699,- digitalt og 485,- fysisk ved release.

Endret av DKC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den dagen Xbox Store tas ned sitter man med skjegget i postkassen uten tilgang på de spillene man har BETALT for. Se bare Wii Shop, har man slettet spill man har kjøpt der er man shit out of luck, de er borte for alltid. Det samme vil skje med Xbox og Playstation Store etterhvert også.

Den dagen sitter du med skjegget i postkassa uansett, fordi nesten alle spill som blir gitt ut har day 1 patch.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...