Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Den éneste grunnen til å kjøpe spill fysisk, er for å kunne selge eller låne bort spill til andre, foruten «verdien» av å ha en kopi i hylla. Dette er også noe som har forsvunnet etterhvert. Så da står man igjen med - null grunn, i mine øyne. I grunn bra syns jeg, kommer ikke til å savne dårlige lasere, ripete discer, spill som man har rotet bort eller glemt hvem sol lånte osv

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den éneste grunnen til å kjøpe spill fysisk, er for å kunne selge eller låne bort spill til andre, foruten «verdien» av å ha en kopi i hylla. Dette er også noe som har forsvunnet etterhvert. Så da står man igjen med - null grunn, i mine øyne. I grunn bra syns jeg, kommer ikke til å savne dårlige lasere, ripete discer, spill som man har rotet bort eller glemt hvem sol lånte osv

 

Nei. Fete Collector's Editions er en av grunnen til at jeg fortsatt kjøper enkelte spill på fysisk disc og ikke digitalt.

Lenke til kommentar

Tipper collector's edition vil inkludere koder til nedlasting av spill når de slutter med fysiske spill. Personlig mener jeg digitale spill er positivt, men det bør reflekteres i en lavere pris (har aldri forstått hvorfor digitale utgaver koster mer enn eller like mye som fysiske), og det må finnes en mekanisme for å kunne selge lisensen videre når man ønsker det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil bare tipse om at Komplett har tilbud på et Samsung TV som skal vist være veldig bra for konsoll spilling. Jeg sitter å vurderer å gå for denne nå...noen som har noen erfaring med den?

 

Samsung Q7

 

Har lik bare 2017 modellen og 65 tommer.

Veldig fornøyd selv, fungerer bedre enn det meste i lyse rom. 

Lenke til kommentar

Har lik bare 2017 modellen og 65 tommer.

Veldig fornøyd selv, fungerer bedre enn det meste i lyse rom. 

 

Den du har. Har den GameMotion Plus? Denne modellen har det og det betyr egentlig at en kan ha på motion interpolation eller såpeopera effekten på uten nevneverdig påvirkning at input lag. Som visstnok er en liten gamechanger. Plus FreeSync selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den du har. Har den GameMotion Plus? Denne modellen har det og det betyr egentlig at en kan ha på motion interpolation eller såpeopera effekten på uten nevneverdig påvirkning at input lag. Som visstnok er en liten gamechanger. Plus FreeSync selvfølgelig. 

Nei, bare vanlig auto motion plus (som gir en del input lag) .

Har heller ikke Freesync .

Lenke til kommentar

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7fn-q7f-q7-2018

 

Ser ut som et bra TV for spill. Nå har det 120 hz i 1440p også, ikke mange tv'er som har det?

 

Ja det virker som et veldig bra TV til spill bruk faktisk. Veldig kult at en kan bruke GameMotion Plus i 30 fps spill og få 60 til 120fps. Ser på nett at endel sier det er ekstremt bra i 30 fps spill som fks Red Dead Redemption 2. Og helt opp til 120Hz om en kobler til en PC med et AMD skjermkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja det virker som et veldig bra TV til spill bruk faktisk. Veldig kult at en kan bruke GameMotion Plus i 30 fps spill og få 60 til 120fps. Ser på nett at endel sier det er ekstremt bra i 30 fps spill som fks Red Dead Redemption 2. Og helt opp til 120Hz om en kobler til en PC med et AMD skjermkort.

Hvordan fungerer det i praksis, refresher den samme framen 2-4 ganger ? 

Sliter litt med å forstå hvordan det vil oppleves så mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det i praksis, refresher den samme framen 2-4 ganger ? 

Sliter litt med å forstå hvordan det vil oppleves så mye bedre ut.

 

Programvare som "gjetter" hva neste pixel skal være slik at bevegelser seg glattere ut. En kaller det ofte såpeopera effekten. Elsket og hatet av mange. Så jeg vil tippe at det fungerer bra til litt roligere spill men ikke fult så bra på raske spill da en vil nok få litt artifekter.

Lenke til kommentar

 

Ja jeg så den skulle være på tilbud. Men er litt utenfor budsjett til et spill TV synes jeg. Og føler jeg ikke har helt bruk for lys kontrollen den modellen eller andre har selv om det hadde jo vært artig å prøvd et OLED TV fks. Spiller stort sett i medium til lyst rom så kant belyst LED fungerer bra nok liksom.

 

Men til stua og film/serie titting så blir det nok noe mer avansert etterhvert med full kontroll på lys og sort nivå. Men det for bli en annen gang... Kona har gitt grønt lys til et spill TV bare hun får bort konsollene...hehe!  :closedeyes:

 

Bestilte en 55" Q7 nå. Ikke plass til større... Så får vi se da om den er noe bra. Alltids angre retten på lur hvis ikke. Men satse på at dette fungerer bra. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Merk at den der er et «lokketilbud». Har vært nede på kr. 14.990,- tidligere. Justert opp før black week. Så er ikke så utrolig tilbud.

Litt usikker utifra modellbetegnelsen om det er 2017 modellen eller 2018 modellen, blir ofte sånn med disse spesialmodellene som de store kjedene tar inn. Q8F = 2017 Q8FN = 2018 Q8FNAT = ??????

2018 modellen har iallefall ikke vært så billig før, 2017 modellen har som du sier, vært nede i 14990,- . 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...