Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Panzer Dragoon Orta bakoverkompatibelt nå så fant fram eksemplaret mitt, og det Spider-man klistremerket brakte virkelig fram nostalgifølelsen!

Prøvde det i går jeg også. Artig med et gjensyn. Var det slik at spillet skulle få en 4K patch med tiden?

Ikke hørt noe spesielt om det i hvert fall, men hadde definitivt ikke sagt nei takk til det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste Q9-serien ser virkelig ut som den optimale spill-skjermen akkurat nå. Med kommende Freesync-oppdatering blir den perfekt for One X.

En virkelig imponerende TV.

Virker som freesync på Xbox X trenger litt mere jobb liten til ingen forbredring desverre på flere spill DF har en god test

Q9 er en lys kanon men en cloading hell tv i et mørkt rom ikke noe for min smak ivertfall.

Lenke til kommentar

 

Siste Q9-serien ser virkelig ut som den optimale spill-skjermen akkurat nå. Med kommende Freesync-oppdatering blir den perfekt for One X.

 

En virkelig imponerende TV.

 

Ja... Har lenge sittet på gjerdet da OLED foreløpig er bingolotto mtp. panel og at jeg ikke har helt trua på dem i det lange løp mtp. Image-retention (selv om dette punktet har blitt bedre så er det fortsatt tilstede).

 

Spørs om ikke jeg skal følge litt med på prisutviklingen på Q9... Mulig jeg slår til på et Black Friday-tilbud hvis den dukker opp der. Men er også spent på om den sliter med clouding. Kan ende opp med panel-lotto der og...

 

Nå er det jo for tidlig å si med årets q9, men Samsung har jo vært temmelig lotto helt siden led kom.

Lenke til kommentar

 

 

Siste Q9-serien ser virkelig ut som den optimale spill-skjermen akkurat nå. Med kommende Freesync-oppdatering blir den perfekt for One X.

 

En virkelig imponerende TV.

Ja... Har lenge sittet på gjerdet da OLED foreløpig er bingolotto mtp. panel og at jeg ikke har helt trua på dem i det lange løp mtp. Image-retention (selv om dette punktet har blitt bedre så er det fortsatt tilstede).

 

Spørs om ikke jeg skal følge litt med på prisutviklingen på Q9... Mulig jeg slår til på et Black Friday-tilbud hvis den dukker opp der. Men er også spent på om den sliter med clouding. Kan ende opp med panel-lotto der og...

Nå er det jo for tidlig å si med årets q9, men Samsung har jo vært temmelig lotto helt siden led kom.

Og derfor jeg også nevner potensiell Lotto der også ;-)

Lenke til kommentar

Du må ha platen i Xbox hver gang du skal spille spillet.
Det er det som er så frustrerende med plater. Hele spillet blir installert på selve konsollen. Men for å vite at du fortsatt eier spillet og ikke har solgt det videre, så må du ha platen i hver bidige gang du skal spille.
Dermed så må du skifte plate hver gang du skifter til et spill du har kjøpt på plate.

Lenke til kommentar

Hadde bare MS kunne funnet opp en eller annen løsning som hadde gitt automatisk digital kopi når man puttet den fysiske disken i Xboxen og også gjort det mulig å bytte eller selge de digitale kopiene sine videre...

 

...Oh wait...

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så irriterende.

Kunne de ikke bare ha en god, gammeldags CD-key eller noe..

Jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor ikke bare kjøpe spillene digitalt? Patchene, spesielt på Xbox One X er ofte like store som selve spillene uansett.

Forsåvidt ikke noe problem, handler stort alt digitalt. Men hender jo man kommer over pene tilbud i butikker.

 

Hvor er det forresten billigst å handle digitalt? MS store er jo rimelig dyrt.

Lenke til kommentar

 

 

Så irriterende.

Kunne de ikke bare ha en god, gammeldags CD-key eller noe..

Jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor ikke bare kjøpe spillene digitalt? Patchene, spesielt på Xbox One X er ofte like store som selve spillene uansett.

Forsåvidt ikke noe problem, handler stort alt digitalt. Men hender jo man kommer over pene tilbud i butikker.

 

Hvor er det forresten billigst å handle digitalt? MS store er jo rimelig dyrt.

 

 

Det er vanskeligere å finne billige, digitale spill på konsoll mot for eksempel PC. Dette kommer av at butikkene eies av enten Sony eller Microsoft, mens det er langt større konkurranse på en åpen plattform.

Lenke til kommentar

Kan være bra priser her til tider. Dem får stadig inn nye nøkler. Ikke kjøpt derifra selv enda. Ble tipset om denne av diverse YouTube PC builders kanaler da dem selger Win10 cd nøkler til veldig hyggelige priser.

 

https://www.kinguin.net/x1-games/

Men også i gråsonen. Mange som har blitt lurt på den siden og G2A ved at spill kjøpes med stjålne kredittkort og reserven senere blitt trukket pga. Bedrageriet. Og så har spillutgiveren trukket nøklene for så at du som kunde sitter igjen med skjegget i postkassen og den kriminelle med pengene i lomma.

 

Skjedde med både far cry 4 (tror ubisoft «ga bort» disse kodene til slutt fordi det var så mange som ble lurt ved at de snudde og gjorde kodene gyldig igjen) og elder scrolls online.

 

Gears of war 4 nøkler ble og pushet billig der ved å jukse til seg nøkler via en feil hos Amazon hvor svindlerene bestilte en drøss nvidia-skjermkort hvor nøklene fulgte med som en kampanje. Svindlerene avbestilte/returnerte skjermkortene med en gang de fikk kodene, solgte kodene billig, tjente da pengene og kodene ble etterpå trukket og kundene satt igjen uten penger og uten spill.

 

Finnes sikkert andre kreative metoder brukt på disse sidene også.

 

Som oftest går det bra på disse sidene, men pga. Historikken så handler jeg fra offisielle resellere eller direkte fra Microsoft. Selv om det er litt dyrere så er det tryggest. Styrer langt unna kinguin, G2A og andre sider i gråsonen.

 

Her er en god video som går gjennom G2A sine tjenester (med referanser):

https://youtu.be/mBakPg6x63Q

 

Ellers kan jeg tipse om cdkeys.com. Disse har en litt annen praksis. De handler inn nøkler i volum i lavtlønnede land for så å selge det billigere på nettbutikken sin. Her utnyttes forøvrig «bare» landegrensene. Så er mer i favør den da utvikleren sitter igjen med en liten sum penger (noe de ikke gjør dersom reservasjoner i kredittkort trekkes tilbake).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Har handlet alt hos cdkeys.com i noen år nå, både til steam og til xbox. Spart masse penger og får alltid key på release eller før.

 

Aldri vært noe trøbbel.

Oppdaterte innlegget mitt vedrørende cdkeys. De gjør ting litt annerledes. De er en faktisk nettbutikk som selger nøkler selv. Og ikke at andre selger nøklene sine hos cdkeys.

 

Forskjellen er at g2a og kinguin er markedsplasser hvor hvemsomhelst kan selge nøkler. Så det er der utfordringene begynner.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Jepp, CDkeys er gull. Styr unna G2A, Kinguin og alle disse andre kopisidene.

 

Releasespill kjøper jeg enten hos CDkeys eller Elkjøp faktisk litt ettersom hvem av de som er billigst, men spillene hos Elkjøp har vært overraskende bra priset til tider. Spill det ikke haster å få på release faller somregel fort i pris og da ofte er det Amazon som dumper prisene først og man kan få noen helt latterlig gode deals hos de, spesielt på .com siden. De selger ikke digitalt til Norge, men det er bare å fikse seg en borderlinx account som tar 2 minutter å sette opp, så er det ikke noe problem å kjøpe digitalt derfra.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...