Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

I skrivende stund er hans funksjon å gi Cersei spillerom til å takle når Daenerys kom over med en overlegen styrke. Daenerys tok en mild form for Robb Stark ved å ikke kvitte seg med Cersei først, hun valgte annet delvis basert på følelser for Jon og stolte på feil person.

 

I likhet med hvordan Robb stolte på Theon og lot kjærlighet rote til alt arbeidet og få halve familien drept.  

 

I dette universet betyr slikt normalt en sikker død. Jeg klarer ikke se for meg Daenerys overleve om GRRM har skrevet lignende, men for seriens del er det ikke lett å vite nå. 

 

 

Angående GRRM:

 

 

Night King er ikke engang nevnt i bøkene (Night's King er nevnt, men det er noe annet). Men Hodor-twisten skal de vel ha fått fra GRRM, så godt mulig han dukker opp også der

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett noen av de svært kritiske analysene har jeg bare blitt enda mer oppgitt over den katastrofale tredjeepisoden. På en måte var det godt å se at jeg langt ifra er alene om dette synspunktet. Jeg har sett flere kommentere at den har ødelagt hele GoT, noe jeg faktisk er enig i. Det plager meg ikke at D&D virkelig blir satt i gapestokken for dette her, og jeg vil nok bevisst styre unna eventuelle fremtidige prosjekter fra den kanten...

 

Trøsten får bli at denne episoden har gitt enorm grobunn for Memes og morsomme kommentarer. Mine favoritter så langt:

 

"The night is dark and full of errors"

 

"The Night King is pretty stupid! Why leave that trampoline right behind him?"

 

"This episode gave me cancer. Luckily, they cut away so I was fine"

 

"The plot armor in this episode was so thick that even Sean Bean would have survived"

 

"GoT jumped the Stark"

 

"Plate armor no longer works but plot armor does!"

Lenke til kommentar

Forklaringen av hvem han er og hva hans motivasjon er ble gitt i henholdsvis tilbakeblikk og teskje-modus fra Bran i sesong 8 episode 2 og av Leaf (til Bran) i sesong 6.

Og hva var det?

 

Og nei "ødelegge alt levende" er ikke en motivasjon eller drivkraft. Hvorfor gjør han som han gjør? Hva er målet hans?

 

I skrivende stund er hans funksjon å gi Cersei spillerom til å takle når Daenerys kom over med en overlegen styrke.

Så med andre ord er hele pappfiguren en meningsløs "plot-device" som kun er der fordi forfatterne er for late og udugelige til å lage en skikkelig historie?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

NK har nok ikkje noko djupare meining enn å ville erobre og drepe, så det er grenser for kva dei kunne utbrodert med. Han har vore ei veldig viktig brikke fram til no, men er no etter alt å tyde ferdig. Kva som var den opprinnelege intensjonen til GRRM og kva planar han har for AotD i bøkene veit me ikkje, men i TV-serien ser det ut som målet med NK var å samle mange i Winterfell for neste runde mot Cersei og kanskje tynne ut styrkane til Team JonDany litt. I tillegg har sjølvsagt NK og co fungert som ein trussel og viktig fraksjon i sju sesongar.

 

Eg synest konseptet med Children of The Forest og korleis NK var skapt er greitt, men NK har vore litt for einsformig og fungert som den onde fraksjonen. Eg trur GoT kunne vore betre utan. Det er karakterane, politikken, intrigane ovs. som har gjort serien bra. NK blir litt for mykje klisje og troper.

Nettopp. NK som han fremstilles i serien passer ikke inn i GoT-universet i det hele tatt. Han er en unyansert pappfigur. En parodi på en klisje-skurk. Det eneste som manglet var at han begynte en lang monolog om hvordan han nå skulle drepe Bran og han hadde vunnet og hvor fornøyd han var med det.

Lenke til kommentar

"This episode gave me cancer. Luckily, they cut away so I was fine"

Ja, hvor mange ganger var ikke noen av hovedkarakterene oversvømmet av zombier, og så kuttet det til ny scene? Og neste gang man vendte tilbake til dem så var zombiene mirakuløst borte igjen.

 

Helt utrolig elendig.

 

"Plate armor no longer works but plot armor does!"

Ja, enda en idiotisk ting der Jorah tidligere overlevde på grunn av rustningen sin da han ble truffet av et skarpt sverd eller noe, men når det er en butt trestokk så går den gjennom nærmest som den var laget av smør.

 

Udugelige, ubrukelige produsenter og forfattere. Spark hele gjengen.

 

Vent, for sent! De ubrukelige, udugelige tullingene har fått gjøre seg ferdig og sannsynligvis bare gjort ting enda verre videre! Denne serien kan ikke reddes.

 

Det vil si, det er en 0,1% sjanse for at de finner på noe genialt som får episode 3 til å virke litt mindre idiotisk, sånn rent historiemessig. De kan ikke redde episoden fra alle Hollywood-klisjeene, men kanskje de har en bedre forklaring på hva NK er, og hva som egentlig skjedde i episoden.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ja, hvor mange ganger var ikke noen av hovedkarakterene oversvømmet av zombier, og så kuttet det til ny scene? Og neste gang man vendte tilbake til dem så var zombiene mirakuløst borte igjen.

 

Helt utrolig elendig.

Jeg har nesten ikke ord. Det burde ikke være mulig å avvike så fullstendig fra seriens tidligere prinsipper. GoT var jo lenge en slags motpol til klisjeer som plot armor. I episode tre er det rett og slett utallige tilfeller av billige triks for å krampeaktig styre handlingen i riktig retning (*kremt*). At kvaliteten har vært dalende er ingen nyhet, og mangelen på fullført kildemateriale er selvsagt en ulempe, men det er ikke i nærheten av å unnskylde denne totalkollapsen.

 

 

Ja, enda en idiotisk ting der Jorah tidligere overlevde på grunn av rustningen sin da han ble truffet av et skarpt sverd eller noe, men når det er en butt trestokk så går den gjennom nærmest som den var laget av smør.

Udugelige, ubrukelige produsenter og forfattere. Spark hele gjengen.

 

Vent, for sent! De ubrukelige, udugelige tullingene har fått gjøre seg ferdig og sannsynligvis bare gjort ting enda verre videre! Denne serien kan ikke reddes.

Enda så sterkt jeg ønsker å tenke det motsatte, er jeg helt enig. Den spennende og bunnsolide serien som engasjerte oss i flere år er nå bare et fjernt minne. Avslutningen skulle liksom være det store klimakset, men dette søppelet kaster en skygge over det hele. Åtte års oppbygging til dette her, liksom...  :dontgetit:  :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Serien ødelagt pga den episoden her??

 

Okeey... Jaja. Dere får se på noe annet da.

Neida, denne episoden var bare det endelige dødsstøtet etter stadig grovere tortur av seriens opprinnelige format gjennom flere sesonger nå. Episoden kunne knyttet sammen mye av det man har vært innom i serien tidligere, men i stedet bestemte produsentene for å kaste alt i dass til fordel for "kule scener" som tok seg bra ut og.

 

Jeg kommer til å tvinge meg til å se resten av episodene fordi jeg har kommet så langt. Men jeg legger forventningene på et ekstremt lavt nivå så jeg ikke blir altfor skuffet.

 

Men jeg kommer nok ikke til å slutte å være forbannet på disse udugelige tullingene som ødela GoT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, deg om det. Er ikke enig med deg en plass, folk har forskjellig smak og forskjellige meninger og det er helt greit.

Syntes serien er bra, episoden var bra og gleder meg til både neste og avslutninga.

 

Så får du heller torturere og trasse deg igjennom noe du aldeles ikke liker. Du gjør det egentlig bare verre for deg selv i mine øyne, men det får være din egen sak. Hvordan du velger å tilbringe din egen fritid skal ikke jeg legge meg opp i. 

Endret av Wheeljack
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neida, denne episoden var bare det endelige dødsstøtet etter stadig grovere tortur av seriens opprinnelige format gjennom flere sesonger nå. Episoden kunne knyttet sammen mye av det man har vært innom i serien tidligere, men i stedet bestemte produsentene for å kaste alt i dass til fordel for "kule scener" som tok seg bra ut og.

 

Jeg kommer til å tvinge meg til å se resten av episodene fordi jeg har kommet så langt. Men jeg legger forventningene på et ekstremt lavt nivå så jeg ikke blir altfor skuffet.

Jeg ser også på dette som et nådestøt, men hadde absolutt håp om å få en spennende og meningsfull oppsummering. For min del kom det to elendige episoder på rappen, noe jeg ikke har opplevd før. Men episode tre var mye mer "aktivt ødeleggende" for helheten enn episode to, som mest var en "filler".

 

Problemet mitt er først og fremst at dette ikke lenger føles som den samme serien, og at alle nyansene er blåst til pokker. Jeg blir nok også å se slutten for å fullføre, men med svært lave forventninger. Nå kan det nesten like gjerne bli Brannmann Sam som får Jerntronen til slutt.

 

Dette blir litt som om Beatles plutselig skulle blitt et sadistisk black metal-band på slutten av karrieren. De ville ikke lenger vært det samme bandet, og mange av deres opprinnelige fans ville ha vendt dem ryggen.

Lenke til kommentar

Skal si folk var positive her Da.

 

Likte episoden godt jeg, men mislikte at de tok ut NK i 4 siste episode.

De skulle heller hatt slaget om kings landing først, så tatt seg av NK etterpå.

 

Men, vi fikk i det minste en veldig heftig episode med mange overraskende scener

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synes det stort sett har vært en bra sesong så langt. Er enig i noe av kritikken, men når folk lager timeslange videoer hvor de flisespikker absolutt alt som skjer i en episode synes jeg det blir litt vel autistisk. 

Ja ref. den ene som ble postet litt tidligere så blir det litt mye.

Hadde han giddet kunne han sikkert flisespikket like mye på episoder som er ansett som bra om han skal holde på slik.

Lenke til kommentar

Storkoser meg med serien. Noen har reflekterte innvendinger som er lett å forstå, annet blir mer hysteri over og tolke-alt-i-verste-mening modus for en gammal gubbe som meg. Verden befinner seg i en polarisert fase og det smitter nok over på selv lidenskapen for en serie. Håper den engasjerer like mye i de siste tre episodene. :)

 

 

Jevnt over er jeg bare ekstremt takknemlig for den jobben og innsatsen som er lagt ned av alle involverte. Det er helt absurd å tenke på at vi er gått fra katastrofen Terra Nova i 2011, samme år som vi fikk Game of Thrones som nå er gått fra "har ikke råd til krigscener" i sesong 2 til å nå bruke flere titalls millioner på enkle sekvenser.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, deg om det. Er ikke enig med deg en plass, folk har forskjellig smak og forskjellige meninger og det er helt greit.

Syntes serien er bra, episoden var bra og gleder meg til både neste og avslutninga.

 

Så får du heller torturere og trasse deg igjennom noe du aldeles ikke liker. Du gjør det egentlig bare verre for deg selv i mine øyne, men det får være din egen sak. Hvordan du velger å tilbringe din egen fritid skal ikke jeg legge meg opp i.

Du mener at det ikke var uvanlig mye Hollywood-klisjeer og plot armor i denne episoden?

 

 

 

 

Greit å få unna NK først. Alle skjønte jo at NK kom til å dø en gang før slutt. Det hadde ikke endt med evig vinter liksom.

 

Det store spørsmålet er jo hvordan det ender med tronen

De har bygget opp til denne lange vinteren og denne skikkelig farlige og onde NK i over syv sesonger nå. Han hadde truet menneskeheten i tusenvis av år, og var så ille at de trengte en magisk mur for å beskytte seg mot ham.

 

Og så ble han knertet på denne måten, og til og med uten at man engang fikk vite noe om hva alt egentlig handlet om?

 

 

 

 

Synes det stort sett har vært en bra sesong så langt. Er enig i noe av kritikken, men når folk lager timeslange videoer hvor de flisespikker absolutt alt som skjer i en episode synes jeg det blir litt vel autistisk.

De flisespikker ikke på absolutt alt, men det er så ekstremt mye elendig tull i episoden at det ikke er rart man bruker tid hvis man skal ta det for seg.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...