Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Apropos Clegane. Var det noko grunn til at ingen gidda angripe bjørnen då den angreip Thoros? Clegane sto berre og såg på av ein eller anna grunn, og kvar var alle dei andre? Det var jo berre ein stykk bjørn. Så kom Jorah og tok ut bjørnen med ein liten kniv eller noko sånt.

I gutta på tur så var det vel egentlig bare Jon og Tormund som faktisk hadde sett vandrende lik før irl?

Vil tro de ble litt sjokkerte?

 

Jeg likte denne scenen, makaber som jeg er.

Den sendte meg tilbake både til "The Revenant" og "Red Dead Redemption; Undead Nightmare".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Siste episode kommer ut innen de neste par dagene mest sannsynlig. Håper alle holder seg for gode til å spoile noe som helst. Jeg spår 1100 cliffhangere

Hvorfor tror du det?

Om cliffhangerne? Fordi de tar seg større friheter mtp hollywood-preget serien har fått.

 

Om at den kommer innen noen dager? Fordi hackere har prøvd å få løsepenger for den, noe de ikke fikk. Resultatet blir trolig at den lekkes.

Lenke til kommentar

 

Men hvorfor kvitte seg med Benjen? Han sa jo "there's no time!" selv om det var ganske grei avstand mellom hesten og den døde hæren. Han hadde brukt et halvt sekund på å hoppe på hesten og galoppert av gårde sammen med Jon.

 

Nå er jo dette en fantasyserie for all del.

Men rent realistisk så er det ikke ideelt og stable to voksne kalde menn oppå en hest som har hatt lite tilgang på mat de siste årene og galloppere den i panikk igjennom de isete steinmassene nord for muren. Hesten hadde nok blitt sliten fort og det blir ikke den undeade armyen. Hadde den tråkka over eller snubla hadde Jon vært fuckd. Vil tro Benjen sendte Jon alene fordi da ville det være større sjanse for at gampen nådde hjem. Så kunne han oppholde armyen i mens.

 

Han kommer vel ikke sør for muren uansett og ikke jeg husker helt feil og da har vel egentlig ikke han noe å leve for lenger.

Løpe rundt i det kalde jævelige fjellhelvete der. Jeg hadde tatt livet mitt sjøl for lenge sida..

 

Benjen-scena var ein typisk klisje. *Kjent karakter reddar helt, men ofrar seg sjølv utan det tilsynelatande er noko grunn for det*. Litt for mykje Hollywood i det siste.

 

At hesten hadde fått problem er greit nok, men kvifor kunne ikkje Benjen i det minste hoppa på hesten i fem minutt så han kom seg vekk frå dei daude? Hesten hadde sannsynlegvis klart seg eit stykke og Benjen kunne vore til nytte seinare.

Lenke til kommentar

Artig med alle de ukjente rødskjortene som dukka opp på isøya  og mot bjørnene, og døde like kjapt som de ble tryllet fram.

uansett en fornøylig episode med nok av småplukk som så mange andre her påpeker.

Godt det ikke bare var jeg som så de. Hver gang noen døde var det noen totalt ukjente som materialiserte det samme sekundet som de døde. Magic!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var en dårlig episode, med unntak av Winterfell sekvensene som var helt greie. Jeg har aldri brydd meg om at de hopper i tid, men i denne episoden ble det alt for drøyt. Tenkte å klage litt mer over dette, men måtte finne ut av hvor raskt og langt en raven kan fly (mens jeg skrev innlegget) og fant denne: https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/6u75t3/lets_do_the_math_on_how_long_it_would_take_a/. Argumentene henger på greip, og da ble det ikke så ille likevel. Men fremdeles alt for forutsigbart og høy hollywood faktor.

Lenke til kommentar

Dette var en dårlig episode, med unntak av Winterfell sekvensene som var helt greie. Jeg har aldri brydd meg om at de hopper i tid, men i denne episoden ble det alt for drøyt. Tenkte å klage litt mer over dette, men måtte finne ut av hvor raskt og langt en raven kan fly (mens jeg skrev innlegget) og fant denne: https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/6u75t3/lets_do_the_math_on_how_long_it_would_take_a/. Argumentene henger på greip, og da ble det ikke så ille likevel. Men fremdeles alt for forutsigbart og høy hollywood faktor.

Mjah. Ravner er LANGT større enn brevduer, og kan antageligvis reise raskere. 

Drager er øøøørlitegran større en det igjen (don't worry, I scienced it!), og kan antageligvis reise raskere enn det igjen...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

For å spørre litt om det jeg spurte om i sted..

 

Når har de begynt å skille mellom White Walkers og Wights? Kan ikke si at jeg har hørt de snakket om Wights før, kun WW's.. !? :ermm:

Alltid. Men jeg tror ikke de har brukt ordet "wights" i tv-serien. Men andre ord som, the dead, army of the dead etc.

 

Blir brukt i serien ja. Den første jon drepte av disse dauingene blir omtalt som wight.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...