Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gikk og henta kjettingen. De trakk jo unna med en gang Jon falt under isen. Det er vel kjettinger brukt til skip eller til gruvearbeid. Det kan vel ha vært flere ting som har foregått som kan gjøre at det ligger kjetting der. Når du trasker rundt i tusen år i samme område kommer du nok over en ting eller to.

 

Nei dette var ikke planlagt? Fikk ikke inntrykk av det ihvertfall. Spydene sine har han vel hele tiden.

 

Hvordan kan WW vite at dany har drager? De har jaget etter og drept folk i nord i tusen år og gjorde det samme nå og ble ekstra pissd når gutta på tur prøvde ta med seg en soldat.

 

Jeg må innrømme jeg lo når the Hound kasta stein etter dem.

 

Fikk inntrykk av at de venta utpå isen 2-3 dager.

 

Lurer på hva Cercei sier når hun får se ett vandrende lik. Quyburn kommer sikkert til å komme i buksa.

Lenke til kommentar

Lurer på hva Cercei sier når hun får se ett vandrende lik.

 

Eg trur eigentleg at heile strategien med å presentere ein wight for Cersei for at ho skal samarbeide er feilslått. 

Ho har tross alt The Mountain som sin livvakt som vell også er død og reanimert?

Så Cersei er nok godt vant til å omgås daudingar og er heller kanskje ikkje spesielt redd for dei?

 

Eg kan godt tenke meg at Cersei kun bryr seg om White Walkers som ledarar som kan finne på å legge krav på krona, og at om hæren består av wights eller bønder ikkje er noke som ho bryr seg så mykje om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i mye av det du sier RamGuy. Er litt småplukk med GoT for tiden, men det absolutt verste er den Hollywood "spenningen" de prøver å lage. Jamie som faller i vannet for så å bli dratt opp, Jon som faller i vannet og kommer seg opp, Jon som blir reddet av Benjen. Og mange andre scenarioer selv bare denne sesongen.

Så utrolig mange close calls der de overlever som gjør at det hele mister spenningen. Jeg trodde ikke et sekund at Jon ble å dø der, så hele den siste biten var bortkastet sendetid.

Serien har blitt for stor. Alt skal være for spektakulært. Ved å lage spenningen FOR episk, så mister de den. Tormund trodde jeg kunne dø der, så der klarte de å skape litt spenning men mye annet de prøver på bare faller igjennom.

Er bare så mye som er usannsynlig nå som hender, utifra hvordan ting var tidligere. 

Blir egentlig litt skuffet.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Litt mye flammer og lyd og litt lite konsept i år, IMO. Skal de ikke drepe noen man liker igjen, snart? Dette begynner å bli for forutsigbart.

 

Dersom alle forventar at karakterane døyr er det vel strengt tatt uforutsigbart når dei først ikkje døyr? :p

 

En totalt sett veldig bra og spennende episode, men jeg syns samtidig det var veldig mange merkelige og "convinient" øyeblikk. 

 

Veldig mange praktiske utfall. Ex-machina Daenerys. Ex-machina Benjen. Ex-machina patrulje.

 

 

The term "deus ex-machina", is a plot device that is solely used to solve the hero's problem. It's to some people viewed as a cop out of actually solving the problem.

 

Typisk grep i film og TV. Daenerys vart riktig nok tilkalt, men mtp. all den tida dei brukte på steinen var det veldig flaks at ho dukka opp akkurat då, og at Gendry nådde akkurat fram før han falt om. Benjen er fullstendig ex-machina. Har han gjort anna enn å dukke opp til riktig tid for å redde heltar? At minst ein drage kom til å bli omvendt til WW-hæren i løpet av serien kom ikkje som noko bombe. Det ladar opp til å bli ein stor kamp til slutt, eventuelt fleire.

 

Einig med mykje av det Ramguy skriv. Serien har mista mykje av det som gjorde den bra i dei første sesongane. At ting går så fort er eit teikn på at dei ikkje får tid til så mykje. Det har vore ganske rett fram og "enkelt" denne sesongen. Denne episoden var 100% Jon, Daenerys og Stark-systrene. Det har skjedd lite i King's Landing dei siste episodane, sjølv om det tilsynelatande har gått veldig lang tid.

 

Eg ser ikkje serien som fanden ser på veggen, men det er umogleg å ikkje legge merke til saker og ting som dreg den ned. Sånn som det har utvikla seg så er det sluttutfallet som er mest interessant, ikkje kva som skjer på veien, og det er veldig synd. Det uforutsigbare gjennom dei første sesongane har gjort at ein ikkje ser mot eit klimaks på same måte. Dei kan sjølvsagt snu rundt på ting endå, og fleire hovudkarakterar kjem nok til å døy, men det luktar veldig kamp mot WW og om trona.

 

Eg håpar dei klarar å levere noko litt meir interessant i siste sesongen, men om ein skal vurdere det ut frå sesong sju, så spørs det. Me får aldri noko svar, men det hadde vore interessant å sjå korleis serien ville blitt om bøkene var ferdig, og kanskje at dei la på ein sesong og tre. GRRM har ikkje eit press på seg på same måte som Weiss og Benioff. GRRM har jo så langt brukt 21 år på dei første bøkene, og er endå eit par bøker frå slutten. Eg såg Lord of The Rings før eg las bøkene, og det freistar litt å gjere det same med A Song of Fire and Ice.

 

Det kom nok eit hint mot Jon's opphav då Beric sa han ikkje likna på Ned. Blir interessant å sjå utfallet av Jon+Daenerys om/når det kjem for ein dag at dei er syskjen. Sidan ho ikkje kan få born blir det kanskje Jon som får jobben med å halde liv i ætta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Farten er nå en ting, det er "Hollywoodifiseringen" som er det største problemet spør du meg. Som "Comma Chameleon" så fint sier så legges det opp til å utrolig mange situasjoner hvor folk skal overleve ting de normalt sett ikke skal overleve at det tar helt overhånd. Og det passer seg ytterst dårlig en serie som har hatt for vane å ikke tulle med den slags og har hatt null problemer med å drepe store karakterer tidligere. Som Comma så fint sier så fjerner dette mye av spenningsmomentet fordi de rett og slett vet at Jon ikke dør når han går igjennom isen på slutten der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

fordi de rett og slett vet at Jon ikke dør når han går igjennom isen på slutten der.

 

Jaggu hadde det vært noe, om de reviva den karakteren der etter en av tidenes største cliffhangers, avslører opphavet hans som har vært en del av plottets største mysterier, gjør han til Lord Commander og Konge i Norden, lar han bonde med dragene og gå til krig mot en hær med døde, bare for at han skal gå igjennom og drukne under isen...

"A Son(g) of Ice And Fire"

 

Det var aldri meningen at vi skulle tro han døde i isen. Han krøp jo opp av hullet i samme scene!

 

Han gikk igjennom isen, for å ha ett påskudd for å bli skadd/redusert, slik at Daenerys kunne våke over han og se knivskadene på kroppen hans og for å skape det fine øyeblikket de to hadde på slutten som igjen førte til at han sverget troskap til henne.

 

Benjen kom med på slutten for å gi oss en avslutning på den karakteren, fordi de ikke hadde mer å gjøre med han. Han var bare en løs tråd som måtte fikses før serien var over og har aldri vært mer enn en bortkommen onkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor kvitte seg med Benjen? Han sa jo "there's no time!" selv om det var ganske grei avstand mellom hesten og den døde hæren. Han hadde brukt et halvt sekund på å hoppe på hesten og galoppert av gårde sammen med Jon. Men istedet ble han et meningsløst offer. Hadde vært bedre om han ofret seg selv i en scene hvor både Jon og Benjen forsøkte å flykte, men hesten ikke var kjapp nok med begge på ryggen slik at han måtte hoppe av hesten i et stup for å kverken på de nærmeste "zombiene" som nesten hadde tatt de igjen.

Ville ihvertfall gjort slik at jeg hadde hatt mer sympati for fyren og medfølelse for døden hans. "Rambo-style" død funker ikke i mine øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og som vi har sagt hundreogførtiganger allerede HBO Nordic =! HBO. HBO Nordic eies ikke av HBO og har ingenting med HBO å gjøre annet enn at de har betalt for eksklusive rettigheter på innholdet for det nordiske markedet og har da samtidig fått lov til å markedsføre seg med "HBO" i navnet.. Det er Parsifal International som står bak HBO Nordic.

Rolig nå, mange år siden (2013) Parsifal solgte seg ut.

HBO Nordic er nå heleid av HBO i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor kvitte seg med Benjen? Han sa jo "there's no time!" selv om det var ganske grei avstand mellom hesten og den døde hæren. Han hadde brukt et halvt sekund på å hoppe på hesten og galoppert av gårde sammen med Jon. Men istedet ble han et meningsløst offer. Hadde vært bedre om han ofret seg selv i en scene hvor både Jon og Benjen forsøkte å flykte, men hesten ikke var kjapp nok med begge på ryggen slik at han måtte hoppe av hesten i et stup for å kverken på de nærmeste "zombiene" som nesten hadde tatt de igjen.

Ville ihvertfall gjort slik at jeg hadde hatt mer sympati for fyren og medfølelse for døden hans. "Rambo-style" død funker ikke i mine øyne. 

Hester jobber ikke så bra med dobbel rytter. Og Benjen er en del større enn Jon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos Clegane. Var det noko grunn til at ingen gidda angripe bjørnen då den angreip Thoros? Clegane sto berre og såg på av ein eller anna grunn, og kvar var alle dei andre? Det var jo berre ein stykk bjørn. Så kom Jorah og tok ut bjørnen med ein liten kniv eller noko sånt.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Clegane er vel ikke helt trygg på flammer enda. Og en stk i utgangspunktet forråtnelse død bjørn i flammer var nok ikke så koselig. Kniven Jora brukte var av drageglass, så bra effektiv var det jo. Hva de andre surret med har jeg ikke klart for meg, må se episoden på nytt igjen i kveld. Men de var vel ganske aktive i kampen mot bjørnen sånn i forveien? Ble alle lagt i bakken på ett tidspunkt? Husker ærlig talt den scenen der litt uklart merker jeg nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Men hvorfor kvitte seg med Benjen? Han sa jo "there's no time!" selv om det var ganske grei avstand mellom hesten og den døde hæren. Han hadde brukt et halvt sekund på å hoppe på hesten og galoppert av gårde sammen med Jon.

 

 

Nå er jo dette en fantasyserie for all del.

Men rent realistisk så er det ikke ideelt og stable to voksne kalde menn oppå en hest som har hatt lite tilgang på mat de siste årene og galloppere den i panikk igjennom de isete steinmassene nord for muren. Hesten hadde nok blitt sliten fort og det blir ikke den undeade armyen. Hadde den tråkka over eller snubla hadde Jon vært fuckd. Vil tro Benjen sendte Jon alene fordi da ville det være større sjanse for at gampen nådde hjem. Så kunne han oppholde armyen i mens.

 

Han kommer vel ikke sør for muren uansett og ikke jeg husker helt feil og da har vel egentlig ikke han noe å leve for lenger.

Løpe rundt i det kalde jævelige fjellhelvete der. Jeg hadde tatt livet mitt sjøl for lenge sida..

Endret av SaintSpatzz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...