Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg at Wights blir cannon fodder, mens WW blir dei som betyr noko og må fokuserast på.

 

Spent på kva planar Littlefinger har. Fraksjonane er ganske godt inndelt no. Dei fleste er enten med Cersei eller Jon/Daenerys, ond mot god om du vil. Littlefinger er innanfor rekkene til dei gode, men me veit at han kan skifte lojalitet på ein femøring og har vore "på lag" med Lannisters før. Han er ein slange som snoker rundt og ventar på det perfekte tidspunktet å slå til. Ikkje ser han ut til å bry seg om andre enm seg sjølv heller, så han kan snu seg etter den til ei kvar tid sterkaste for å sikre seg sjølv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tolket det slik at en WW er en levende person som blir "turned" av en annen WW, eller kanskje bare av the Night King, mens en Wight er en død person. Som kanskje blir "turned" av en annen WW... eller kanskje bare av the Night King...

 

Så de er egentlig ganske like konseptuelt, men i praksis selvsagt veldig forskjellige.

Lenke til kommentar

Han ble skutt i skuldra og spydet ble som en tannpirker ift dragen.

Den gjorde jo store skader på skallen til Balerion når de testskjøt den, men den skallen var jo uten skjell og flere hundre år gammel.

Jeg vet ikke, men Drogon er kanskje blitt større enn det Balerion var nå?

 

Når det ble skutt på den gamle skallen så var det også på omtrent kloss hold, det er sjølvsagt ikkje utenkelig at bolten mista mykje kraft når det blei skutt omtrent rett opp.

 

Etter mi meining så hadde scenen blitt betre om Drogon blei skutt og såra ein anna plass enn i skuldra. For sjølv om skulderskudd meir eller mindre har blitt klisjeen for ikkje-dødelige skudd i film og TV-seriar så burde eit slikt treff fått langt større konsekvensar for Drogon.

 

Parallellen til mennesker blir vell om eit menneske hadde klart å fortsatt holde si eiga vekt, og hatt full muskelkontroll på arma om nokon hadde plassert ei nål i skuldra på personen, noke som hadde vært svært vanskelig sjølv med ein liten skade.

 

Eg meiner at det hadde vært langt meir truverdig (og ikkje minst dramatisk) om Dragon blei skutt f.eks. i magen eller liknande. Ei slik skade hadde gjort vondt, men den ville ikkje gått utover flygedyktigheita.

 

Når vi mennesker omtrent faller om dersom vi trakker på ein lego-kloss, så burde vi vel kunne forvente tilsvarande reaksjon når vingen på ein drage blir skada?

Lenke til kommentar

I ein tidlegare sesong såg me Night's King ta med ein Craster-baby som kanskje vart gjort om til ein WW, snarare enn wight. Den rutina er kanskje grunnlaget for ein ev. større hær av WW. Dersom dette har pågått i mange år, så kan han ha ein ganske stor hær av WW.

Craster hadde jo en skar med døtre som han knulla på og gjorde gravide og han donerte alle guttebarna for at WW skulle la han være i fred (om ikke jeg husker helt feil?)

 

Vil tro det har blitt mange guttebarn oppigjennom

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Når vi mennesker omtrent faller om dersom vi trakker på ein lego-kloss, så burde vi vel kunne forvente tilsvarande reaksjon når vingen på ein drage blir skada?

Hva får du ut av slike sammenligninger egentlig? Og nei, det mener jeg absolutt ikke at man skal forvente. Seriøst, sammenlignet du faktisk med å tråkke på en legokloss? Haha..

 

 

Dyr er som regel veldig flinke til å skjule/takle smerte btw.

Lenke til kommentar

Hvis man vil spare seg til episoden er tilgjengelig så må man rett og slett holde seg unna internett. 

Greia nå er visst å skrive inn spoilerene absolutt over alt hvor folk ferdes på internett. Ikke noe sted er trygt. Jeg fikk slengt i trynet igår i chatten i et onlinespill hva som skjer, og en kamerat av meg fikk det spoila på reddit... under subredditen "Legal Advice" i en post om custody laws. 

Lenke til kommentar

Så den selv i går.. Misliker at jeg "måtte" se den i går, hadde helst ventet til mandag. Men, misliker enda sterkere å få noe spoilet.. :(

 

Håper slikt ikke skjer igjen! Holder meg alltid unna trailere og sneak peaks og sånn også.. Ikke sett noe av denne sesongen, hverken klipp eller bilder, før jeg så episode 1 for noen uker siden.

Lenke til kommentar

Seriøst!
Akkurat nå hater jeg alle andre som ser GOT.
Jeg fikk en major spoiler fra neste episode i fleisen på føkkings forsida mi på youtube. Jeg har jo vært så dum at jeg har sett klipp og intervjuer relatert til GOT tidligere og da dukka det opp i oversikten.
Jeg klikka ikke på klippet men tittelen på klippet sa jo bare alt.
Er det lov å skyte sånne folk?

Hva faen skal jeg liksom gjøre? Logge av internettet i ei halv uke? SER det ut som jeg har ett liv???

Kan noen grisebanke disse drittungene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...