Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Reisetiden til dragene, ravnene og løpingen til Gendry bryr meg lite, skal jeg være helt ærlig. 

Det som faktisk fikk meg til å reagere var da Jon tilbød Longclaw til Jorah. Jon sier at han byttet ut hjaltet fra en bjørn til en ulv, men det var det Lord Commander Mormont som gjorde da han gav sverdet til Jon. Hvordan kan de gjøre den feilen? Dette sier til meg at de er blitt uforsiktige med serien, det er om å gjøre å få den ferdig, hvordan det blir spiller ikke så stor rolle. Og når man da slenger på alt det andre som skurrer (litt), så blir den en ganske stor greie ut av det. 

Your father gave me this sword. Changed the pommel (?) from a bear to a wolf.....

 

Du må ikke sitte og se på den norske teksten vet du....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor hadde ikke innsjøen tykkere is dersom det var -30?

 

 

 

Trenger ikke være (betydelig) is, selv om det er -30 grader. Strømninger i vannet vil hindre at det fryser.

 

Felles for alle "feilene" som påpekes her er at det faktisk er mulig, selv om det ikke nødvendigvis er sannsynlig. Skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i sånne ting.

De har ikke ett liv utenom dette. Og de føler seg smartere av det. Og så fyrer de opp hverandre og blir enoge om at dette var en dårlig episode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket rulleteksten - men hvem som har regissert episodene har vel og en ting å si angående hollywoodisering? Er det samme regissører som fra feks episoden Hardhome?

 

Mitt tips er uansett å drite i det negative og nyte serien. Og hvis dere ikke greier det, så slutt nå før HELE serien blir ødelagt for dere og dere ikke greier å se de første sesongene lenger heller.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket rulleteksten - men hvem som har regissert episodene har vel og en ting å si angående hollywoodisering? Er det samme regissører som fra feks episoden Hardhome?

 

Mitt tips er uansett å drite i det negative og nyte serien. Og hvis dere ikke greier det, så slutt nå før HELE serien blir ødelagt for dere og dere ikke greier å se de første sesongene lenger heller.

 

 

Det må nesten være lov til å være kritisk til noe man er glad i og engasjerer seg for. At du klarer å "vende det andre skinnet til" og ikke bry deg er jo fint og flott for deg. Verden er ikke malt i svart/hvitt heller, det er ikke nødvendigvis sånn at bare fordi vi er litt kritiske så syntes vi alt som blir servert er ræva så vi ikke klarer å se på serien...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Tror dere Littlefinger player Arya og Sansa eller tror dere Arya og Sansa player Littlefinger?

Jeg tror lillefinger player dem. Han har nå noen stunts bak seg og er veldig smart.

Lenke til kommentar

 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket rulleteksten - men hvem som har regissert episodene har vel og en ting å si angående hollywoodisering? Er det samme regissører som fra feks episoden Hardhome?

 

Mitt tips er uansett å drite i det negative og nyte serien. Og hvis dere ikke greier det, så slutt nå før HELE serien blir ødelagt for dere og dere ikke greier å se de første sesongene lenger heller.

 

Det må nesten være lov til å være kritisk til noe man er glad i og engasjerer seg for. At du klarer å "vende det andre skinnet til" og ikke bry deg er jo fint og flott for deg. Verden er ikke malt i svart/hvitt heller, det er ikke nødvendigvis sånn at bare fordi vi er litt kritiske så syntes vi alt som blir servert er ræva så vi ikke klarer å se på serien...

Åkei nei det bare virker sånn sjø når det eneste omtrent dere fokuserer på er at det og det er usansynlig og at slik og slik føles ikke riktig.

Så bra at du nyter serien likevel

Lenke til kommentar

 

Jeg tror lillefinger player dem. Han har nå noen stunts bak seg og er veldig smart.

Jeg tror også Littlefinger er i førerstolen på Winterfell foreløpig. Det er mulig Arya klarer å kontre det med litt "no one" greier, et nytt ansikt kanskje, men til slutt så mistenker jeg at Arya blir å dø i løpet av neste sesong.

Jeg tror det er omvendt. Jeg tror (evt liker å tro?) at Sansa er blitt smartere nå og Arya også. Og Bran vet jo at Littlefinger satte opp faren. Det er jo rart om han ikke har sagt noe?

Jeg tror Littlefinger setter seg sjøl i sjakk matt om svært kort tid. Jeg sliter med å skjønne hva mer vi skal med den karakteren nå som GOT nærmer seg slutten og det bare er 7 episoder igjen.

Jeg føler han hadde playa sin part etter slaget om Winterfell.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i sånne ting.

Å få detaljer riktig gjør en god historie bedre, å få dem feil kan gjøre den dårligere.

 

Jeg sitter ikke å ser etter slike ting, som andre har nevnt så er det ikke bare bare å skru av hjernen. Mye av det som påpekes kunne vært løst ved at de klarte å bedre formidle hvor mye tid som passerte, f.eks. ett spørsmål til Tormund, fra en av de andre, om hvor lang tid han tror det tar før isen fryser seg tykk nok igjen. Jeg ser det som sannsynlig at han kan ha litt kunnskap om dette.

Hvor mye tid som har passert har ikke vært like vesentlig tidligere, som f.eks. når Varys reiser tur/retur Meereen - Dorne. I denne episoden fikk jeg inntrykk av at de var en natt på den øya, da de oppdager neste morgen at Thoros har død i løpet av den.

 

Angående Jon's plan, hvilket valg har han egentlig? Er ingen som tror på han "i sør" og han må ha hjelp. Da tenker han nok at "ok ingen tror på meg, da får jeg dra og hente bevis", uansett hvor dumt det måtte være. Er litt "damned if you do, damned if you don't".

 

Edit:

Sansa tror jeg ikke blir spesielt lurt av Littlefinger. Arya der i mot er ikke spesielt kjent med den type spill. Og hun er i tillegg veldig lite informert om hva som har skjedd etter at hun dro til Bravos og ser Sansa kun slik hun har vært og ikke nødvendigvis slik hun er nå. Bran sin rolle i dette, om noen, skal bli interessant. På en side så kan jeg se at han ikke bryr seg nevneverdig om slik små problemer lenger da Bran er "død", det er the three-eyed raven som "styrer skuta". På den andre så nevnte han til Littlefinger at "chaos is a ladder" som jeg tolker som at han vet en del/alt om Littlefinger. Han gir også dolken til Arya, kan være så enkelt som at "denne har ikke jeg bruk for, ta den du", men det virket mer veloverveid enn det. Holder en knapp på at Littlefinger får bedre bekjentskap med den og Arya på ett senere tidspunkt.

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg blir litt skuffa om LF berre blir lurt av Start-systrene og døyr i denne sesongen. Han har ikkje gjort stort sidan Battle of The Bastards og det hadde vore litt teit om dei brukte så lang tid på å sette opp plottet hans og så er det brått slutt. Han er ein snik som fint kan vere med mot slutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen, er de seriøse med denne episoden? Føles mer og mer ut som fan fiction. Fryktelig skrevet, full av logiske brister, tid som tydelig passerer MYE saktere nord for muren og så toppes det hele med deus ex machina.

 

Var så vidt jeg orket å se resten av episoden etter det. Nå gjør de bare narr av intelligensen til seerne.

 

Denne sesongen er hva Battle of The Five Armies er til Ringenes Herre filmene. Fan service og non stop hjernedød action.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker ikke som du leser klagene.. Folk klager ikke så voldsomt over tempoet, selv om det går litt vell raskt nå. Folk har problemet med alle de logiske bristene som ikke passer seriens natur. Action er flott det og produksjonkvaliteten er prima så det ser jo veldig bra ut. Problemet er at Game of Thrones har vært raka motsetningen til hjernedød underholdning, så når de plutselig gjør en helomvending og skal gi oss en kombinasjon av Marvel's The Avengers kombinert med Mission Impossible så er det ikke alle som blir like imponerte.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...