Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så informasjon som ikke er hentet ut fra tv-serien, gjør tv-seriens episode ganske tåpelig? ok..

Å herregud.

 

Ville du akseptert at Drogon egentlig var familiegrisen til Samwell? Det står ingenting om det i boka, og er cirka like logisk som det at Daenerys kom seg til Eastwatch såpass fort som hun gjorde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så informasjon som ikke er hentet ut fra tv-serien, gjør tv-seriens episode ganske tåpelig? ok..

Å herregud.

 

Ville du akseptert at Drogon egentlig var familiegrisen til Samwell? Det står ingenting om det i boka, og er cirka like logisk som det at Daenerys kom seg til Eastwatch såpass fort som hun gjorde. 

 

Hæ? Jeg vet at Drogon er en drage, for det har jeg sett i tv-serien game of thrones.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor hadde ikke innsjøen tykkere is dersom det var -30?

 

 

 

Trenger ikke være (betydelig) is, selv om det er -30 grader. Strømninger i vannet vil hindre at det fryser.

 

Felles for alle "feilene" som påpekes her er at det faktisk er mulig, selv om det ikke nødvendigvis er sannsynlig. Skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i sånne ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så informasjon som ikke er hentet ut fra tv-serien, gjør tv-seriens episode ganske tåpelig? ok..

Å herregud.

 

Ville du akseptert at Drogon egentlig var familiegrisen til Samwell? Det står ingenting om det i boka, og er cirka like logisk som det at Daenerys kom seg til Eastwatch såpass fort som hun gjorde. 

 

Hæ? Jeg vet at Drogon er en drage, for det har jeg sett i tv-serien game of thrones.

Du pirker altså på metaforen, og ikke poenget.

 

- Det er dritlangt fra muren til Dragonstone, ingenting tilsier at det er 100 km, men ut fra bøkene og det GRRM selv har sagt, er det snakk om tusener av kilometer.

- Det er en avstand som ikke lar seg gjøre å tilbakelegge på under et døgn, med mindre du sitter i et passasjerfly

... skal du nå argumentere med at du ikke så ravnen, og at ravnen like godt kan ha vært en Airbus som tok av fra Castle Black International Airport? Ut fra TV-serien å dømme er det bare nevnt at en ravn skulle sendes, så dersom du tillater deg selv å være frisinnet nok så er vel det innafor å trekke en sånn konklusjon?

 

Hele poenget med avstanden i Westeros, nord-sør og øst-vest, forsvinner når man ser på den siste episoden der. Daenerys skulle ikke ha maktet å nå over muren så raskt som hun gjorde. Når hun da gjør nettopp dét, så forsvinner spenningen i plottet, fordi en da kan anta at protagonistene i serien kan overleve selv på de mest latterlige måtene. Litt av det som har gjort at GoT har vært GoT, er jo det at serien har evnet å holde deg på tå hev i slike situasjoner, men S07E06 var veldig forutsigbar, fra ende til annen. 

 

Og at de i det hele tatt drar en 8-10 stk nord for muren for å fange en zombie er teit nok i seg selv. Jon Snow har selv sett den arméen WW har, og han visste vel utmerket godt hvor sterke de var. Når han har brukt all energi hittil i S07 på å overbevise hver og en om at kun et samlet Westeros kunne vinne kampen mot WW, så er det helt noldus at han i neste øyeblikk bestemmer seg for at mindre enn et dusin mann skal kunne hente én av dem (som alltid går samlet i digre flokker) uten at resten skulle legge merke til det. Med mindre Jon Snow egentlig er stokk dum, da.

 

Det blir for mange kompromisser og for mye vekt på store drager og slåssing. Det er ikke nødvendigvis det som har gjort GoT til en så bra serie, og akkurat nå ser det ikke ut til at skaperne helt skjønner det.

Endret av Amoralsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig i at planen om å dra å hente en zombie er rimelig teit, men jeg synes det var en bra episode.

 

Det er en latterlig trend her inne om dagen, som handler om å lete etter feil og usansynligheter. 99% av de som ser på Game of thrones kunne ikke brydd seg mindre om hvor mange kilometer det er fra muren til Dragonstone. Det tok mest sannsynlig en god del timer for drager/ravner å fly distansen hver vei, og det er mer enn realistisk nok for de fleste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Felles for alle "feilene" som påpekes her er at det faktisk er mulig, selv om det ikke nødvendigvis er sannsynlig. Skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i sånne ting. 

 

 

Er nok fordi det i denne sesongen har vært veldig mange usannsynlige ting som har hendt i full Hollywood-stil. Unødvendige også. Manus og plot spiller andrefiolin til eksplosjoner og krig denne sesongen. Ser det bra ut? Klart, men når det går på bekostning av andre ting så blir det veldig irriterende å se på. 

 

Det at Jon faller i vannet og er "i fare" skjedde med Jaime nylig. Og å bli reddet av herr Benjen Ex-Machina i siste liten har allerede hendt med Bran. Kan det hende at Bran sendte info til Benjen om å redde Jon? Muligens, det får man kanskje vite neste episode, men det var skikkelig "shoehorned" inn. Og det kan hende at de var på den lille "øya" på isen i flere dager, men da burde det kommet fram i serien tydelig. 

 

Jeg vil ikke at GoT skal bli helt Fast and the Furious i usannsynlige ting som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at planen om å dra å hente en zombie er rimelig teit, men jeg synes det var en bra episode.

 

Det er en latterlig trend her inne om dagen, som handler om å lete etter feil og usansynligheter. 99% av de som ser på Game of thrones kunne ikke brydd seg mindre om hvor mange kilometer det er fra muren til Dragonstone. Det tok mest sannsynlig en god del timer for drager/ravner å fly distansen hver vei, og det er mer enn realistisk nok for de fleste.

 

Det er diverre ikkje fordi me leiter etter dei, men fordi dei blir servert støtt og stadig. Eg går ikkje inn for det, men kan heller ikkje skru av hjernen når eg ser. Dette er ikkje noko eg har tenkt stort på tidlegare i serien, så det er definitivt noko som har utvikla seg i sesong 7.

Lenke til kommentar

Reisetiden til dragene, ravnene og løpingen til Gendry bryr meg lite, skal jeg være helt ærlig. 

Det som faktisk fikk meg til å reagere var da Jon tilbød Longclaw til Jorah. Jon sier at han byttet ut hjaltet fra en bjørn til en ulv, men det var det Lord Commander Mormont som gjorde da han gav sverdet til Jon. Hvordan kan de gjøre den feilen? Dette sier til meg at de er blitt uforsiktige med serien, det er om å gjøre å få den ferdig, hvordan det blir spiller ikke så stor rolle. Og når man da slenger på alt det andre som skurrer (litt), så blir den en ganske stor greie ut av det. 

 

Men samtidig er det godt å slippe mye av det traurige som de har viet mye tid tidligere. Ser igjen hele serien nå og midt i sesong3 er det mye treige saker. Jon som går og går og går med Wildings, Arya som bare må henge med Brotherhood of banners og tildels Bran som går og går mot nord. De har liksom gått fra ett ytterpunkt til ett annet. Og der tid var mye mer poengtert før, har de nå kastet hele greia over bord. En mellomting hadde vært fint. Å rett og slett gjøre et poeng ut av at isen bruker 3-4 dager på å bli sterk nok til at en horde med wights kan gå på den, dreper hele denne tidskranglingen som vi opplever nå. Da hadde både løpingen til Gendry og drageflygingen vært logisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som faktisk fikk meg til å reagere var da Jon tilbød Longclaw til Jorah. Jon sier at han byttet ut hjaltet fra en bjørn til en ulv, men det var det Lord Commander Mormont som gjorde da han gav sverdet til Jon. Hvordan kan de gjøre den feilen? Dette sier til meg at de er blitt uforsiktige med serien, det er om å gjøre å få den ferdig, hvordan det blir spiller ikke så stor rolle. Og når man da slenger på alt det andre som skurrer (litt), så blir den en ganske stor greie ut av det.

Vel, da tror jeg du får se den en gang til. - Han sier ikke noe om at det er han som har gjort det. - han sier jo "Changed the pummel from a bear to a wolf" - og subjektet henspiller jo da på forrige setning som var "Your father gave me this sword" .... noe som indikerer at det var Mormont som endret det...

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at planen om å dra å hente en zombie er rimelig teit, men jeg synes det var en bra episode.

 

Det er en latterlig trend her inne om dagen, som handler om å lete etter feil og usansynligheter. 99% av de som ser på Game of thrones kunne ikke brydd seg mindre om hvor mange kilometer det er fra muren til Dragonstone. Det tok mest sannsynlig en god del timer for drager/ravner å fly distansen hver vei, og det er mer enn realistisk nok for de fleste.

I den siste episoden nå trengte en da absolutt ikke å lete etter feil. For min del var det en time med logiske brister som bygde oppå hverandre, og brøt all troverdighet. Alle skjønner at vi ser på en fantasy-verden, men også den har 'regler' for å virke troverdig og logisk. Jeg regner med du hadde reagert hvis Jon Snow plutselig kunne fly, uten at det ble gjort rede for hvordan og hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å rett og slett gjøre et poeng ut av at isen bruker 3-4 dager på å bli sterk nok til at en horde med wights kan gå på den, dreper hele denne tidskranglingen som vi opplever nå. Da hadde både løpingen til Gendry og drageflygingen vært logisk.

Enig i at 3-4 dager venting kunne virket logisk, men da støter en plutselig på problemet utrolig tafatte white walkers som bare står og ser dumt på A-Team utpå øya der i dagesvis. Og fortsatt står en igjen med den fantastisk dårlige planen til Jon Snow.

Lenke til kommentar

Jeg synes ihvertfall det er viktig at historien henger på greip. Krisesituasjoner blir mye mer spennende når man faktisk bekymrer seg om hvordan de skal komme seg ut av de, enn når man står og venter på at hjelpen skal komme i siste sekund, noe som skjedde 5-6 ganger i løpet av episoden. Var aldri bekymret for livet til Jon, Dany eller noen av de som var der oppe kanskje utenom Tormund. I episoder som gjøres skikkelig, som BotB og Spoils of war, blir man det, og da blir det mye mer interessant å følge med på. 

 

Serier burde kritiseres, på godt og vondt. Kan ikke la de slippe unna alt heller, da ville ikke skaperne brydd seg om å lage en verdig slutt. Ser jo hvordan det går med TV-serier som The Walking Dead, som knapt bryr seg om å ha et logisk plott, men som fremdeles sendes på TV fordi seerne aksepterer alle feilene så lenge de viser en grei mengde zombie-action. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å rett og slett gjøre et poeng ut av at isen bruker 3-4 dager på å bli sterk nok til at en horde med wights kan gå på den, dreper hele denne tidskranglingen som vi opplever nå. Da hadde både løpingen til Gendry og drageflygingen vært logisk.

Enig i at 3-4 dager venting kunne virket logisk, men da støter en plutselig på problemet utrolig tafatte white walkers som bare står og ser dumt på A-Team utpå øya der i dagesvis. Og fortsatt står en igjen med den fantastisk dårlige planen til Jon Snow.

 

Ja man kan jo begynne å tenke at de kunne jo bare pelmet noen slike spyd på disse folkene på øya.... Han var jo rimelig drøy på kastinga!

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan vet du at det er -30?

Så du ikke den episoden i s 1 hvor Sam og Jon ser på gradstokken og diskuterer hvor kaldt det er og at the Nights Watch må skaffe dem bedre skotøy?

Følg med a!

Hvorfor hadde ikke innsjøen tykkere is dersom det var -30?
Nei men lille deg det var ett tall tatt ut av løse luften for å illustrere at det er jævelig kaldt ❤️

 

Ikke ta alt så bokstavelig❤️

 

PS: det med Sam og gradstokken var og en spøk:>

Endret av SaintSpatzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...