Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Har på følelsen at vi neppe kommer til å få noen god forklaring på det. Episodene går på "high speed" nå og det er fryktelig få episoder igjen og det er temmelig mange konflikter som skal vises og "løses" i løpet av disse episodene.

 

Det er ikkje nødvendigvis alle som blir løyst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mye flammer og lyd og litt lite konsept i år, IMO. Skal de ikke drepe noen man liker igjen, snart? Dette begynner å bli for forutsigbart.

 

Virker som at serieskaparane har gått meir å meir vekk frå gimmickane som gav GoT god medieomtale.

Lovnaden om at ingen er trygge fordi kven som helst kan dø (og pupp i kvar episode) har mista sin verdi etterkvart som serien har funnet sitt publikum.

 

Eg mistenker sterkt at serieskaparane no ikkje lenger tørr å ta livet av favoritt-karakterane i frykt for å miste sjåera. Særleg tre-kløveret Jon, Danny og Tyrion vil nok være uberørt fram til seriens siste episder då eit karakterdødsfall på dei kun påvirker handlinga og ikkje seriens sjåertall eller budsjett.

Lenke til kommentar

Da kan man endelig diskutere episoden! Kommer med et noe lengre og nokså "kritisk" innlegg etterhvert da jeg føler det er fryktelig mye å pirke på i denne episoden. Til tross for at den var visuelt imponerende, så var vel dette kanskje den mest "Hollywoodinfiserte" av dem alle så langt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Litt mye flammer og lyd og litt lite konsept i år, IMO. Skal de ikke drepe noen man liker igjen, snart? Dette begynner å bli for forutsigbart.

 

Virker som at serieskaparane har gått meir å meir vekk frå gimmickane som gav GoT god medieomtale.

Lovnaden om at ingen er trygge fordi kven som helst kan dø (og pupp i kvar episode) har mista sin verdi etterkvart som serien har funnet sitt publikum.

 

Eg mistenker sterkt at serieskaparane no ikkje lenger tørr å ta livet av favoritt-karakterane i frykt for å miste sjåera. Særleg tre-kløveret Jon, Danny og Tyrion vil nok være uberørt fram til seriens siste episder då eit karakterdødsfall på dei kun påvirker handlinga og ikkje seriens sjåertall eller budsjett.

 

Stiller spørsmål til at de faktisk har tatt seg så mye frihet fra hvordan GRRM har forestilt seg at ting skal utspille seg.

Men det vett vi jo ikke før bøkene til syvende og sist er ferdig.

Lenke til kommentar

 

Litt mye flammer og lyd og litt lite konsept i år, IMO. Skal de ikke drepe noen man liker igjen, snart? Dette begynner å bli for forutsigbart.

 

Eg mistenker sterkt at serieskaparane no ikkje lenger tørr å ta livet av favoritt-karakterane i frykt for å miste sjåera. 

 

My point exactly. 

 

Å inngå kompromisser med kunsten sin er å kaste bort integriteten sin. Bare å ta en titt på David Lynch og den nye Twin Peaks-sesongen for å se hvordan en skikkelig kompromissløs serieskaper jobber. 

 

Digger GoT, men nå er det mer 8.5/10, der det var 10/10 i fem-seks strake sesonger. 

 

Dog 7 episoder igjen totalt, så mye kan selvsagt fortsatt skje.

Lenke til kommentar

 

 

Litt mye flammer og lyd og litt lite konsept i år, IMO. Skal de ikke drepe noen man liker igjen, snart? Dette begynner å bli for forutsigbart.

 

Eg mistenker sterkt at serieskaparane no ikkje lenger tørr å ta livet av favoritt-karakterane i frykt for å miste sjåera. 

 

My point exactly. 

 

Å inngå kompromisser med kunsten sin er å kaste bort integriteten sin. Bare å ta en titt på David Lynch og den nye Twin Peaks-sesongen for å se hvordan en skikkelig kompromissløs serieskaper jobber. 

 

Digger GoT, men nå er det mer 8.5/10, der det var 10/10 i fem-seks strake sesonger. 

 

Dog 7 episoder igjen totalt, så mye kan selvsagt fortsatt skje.

 

 

Synes du alle sesongene har holdt til 10/10? Selvom GOT er en av de beste seriene jeg har sett kan jeg ikke si meg enig i det.

Lenke til kommentar

Hjertebank hele scenen hvor de er fanget utpå isen. Helt jævelig at wightsene bare stod musestille og waita dem out.

 

 

Jeg har ikke landa ennå.

De ville jo ikke falle uti vannet, og tror ikke noen av de hadde hjerne til å sjekke om vannet var fryst ?

Alternativt så venter de på at dany skulle nærme seg. Om de bare hadde stormet utpå der, og drept alle, ville jo dany med dragene bare fly avgårde. Men nå som dany kom å så hvordan det stod til, ble hun tvunget til å lande for å redde gjengen vår, og da uoppmerksom på hva the night kong holdt på med.

Genialt eller tilfeldig?

 

Han hadde tross alt et par digre spyd med seg, samt tre digre kjettinger, så dette angrepet/fella har nok vært planlagt lenge

Lenke til kommentar

 

 

 

Litt mye flammer og lyd og litt lite konsept i år, IMO. Skal de ikke drepe noen man liker igjen, snart? Dette begynner å bli for forutsigbart.

 

Eg mistenker sterkt at serieskaparane no ikkje lenger tørr å ta livet av favoritt-karakterane i frykt for å miste sjåera. 

 

My point exactly. 

 

Å inngå kompromisser med kunsten sin er å kaste bort integriteten sin. Bare å ta en titt på David Lynch og den nye Twin Peaks-sesongen for å se hvordan en skikkelig kompromissløs serieskaper jobber. 

 

Digger GoT, men nå er det mer 8.5/10, der det var 10/10 i fem-seks strake sesonger. 

 

Dog 7 episoder igjen totalt, så mye kan selvsagt fortsatt skje.

 

 

Synes du alle sesongene har holdt til 10/10? Selvom GOT er en av de beste seriene jeg har sett kan jeg ikke si meg enig i det.

 

Ja, egentlig. Jeg er ingen feinschmecker når det kommer til TV-serier heller, men har storkost meg med GoT fra dag én. Først i år at jeg har begynt å reagere litt på måten det blir gjort, for mye drager og action og for lite som ligger bak dette.

Lenke til kommentar

 

Hjertebank hele scenen hvor de er fanget utpå isen. Helt jævelig at wightsene bare stod musestille og waita dem out.

 

 

Jeg har ikke landa ennå.

De ville jo ikke falle uti vannet, og tror ikke noen av de hadde hjerne til å sjekke om vannet var fryst

Alternativt så venter de på at dany skulle nærme seg. Om de bare hadde stormet utpå der, og drept alle, ville jo dany med dragene bare fly avgårde. Men nå som dany kom å så hvordan det stod til, ble hun tvunget til å lande for å redde gjengen vår, og da uoppmerksom på hva the night kong holdt på med.

Genialt eller tilfeldig?

 

Han hadde tross alt et par digre spyd med seg, samt tre digre kjettinger, så dette angrepet/fella har nok vært planlagt lenge

 

 

 

De hentet kjettingene i etterkant, hvorfor ellers forlot de stedet så fort Jon falt ned i vannet når isen sprakk? At Night King har planlagt det hele gir jo absolutt ingen mening.

Lenke til kommentar

Glemte jo helt dette med Arya, Sansa og Baelish. Velger å tro og håpe på at det er Weiss og Benioff som spiller oss ett aldri så lite puss der. Det vil være utrolig skuffende om Arya er så lettlurt at hun blir helt rundlurt av Baelish. Men det kan jo være at dette er situasjonen hvor karakteren til Arya stopper opp. At hun aldri har klart å bli en "no one" som resultat av at hun tviholder sånn på sin gamle identitet som Arya Stark og at det nå kommer å biter henne i ræva. Hun burde jo aldri ha dratt til Winterfell til å begynne med, og hele møte med Nymeria var jo også litt merkelig og kan tyde på at Arya er litt på ville veier for øyeblikket. Syntes selv det var litt merkelig hvordan hun klarte å bli "ferdigutdannet" som "no one" når hun selv valgte å drite i en av deres mest åpenbare prinsipper om å kaste sin tidligere identitet og personlige agenda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...