Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (17 timer siden):

Skal på jobb idag, lurer på om jeg kommer meg til og fra..ikke sett ut vindu enda..

Måtte gå hjem fra jobb på mandag da bussen ikke gikk og brukte 1 time, tar vanligvis 10 min mes bussen.  Typisk at det skjer de få dagene jeg drar på jobb, var jo veldig fint de dagene jeg ikke skulle jobbe

Er meget klar for vår og varme nå ja! 

Jeg er også steinklar for varmere vær. På mandag brukte 1t og 30m i bil bare fra Akershus festning til fylkesgrensa over Lørenskog!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har irritert meg over dette før.. men at Rampelyset på KG eksisterer..og at folk rettferdiggjør usakelig diskusjon vedrørende andres kropp.  Ingen fortjener å få sin kropp omtalt så stygt. "Folk må tåle det når de tjener penger på.." "Folk må tåle når de har valgt selv.." "Folk må lære seg å skjerme seg hvis de ikke tåler å lese slikt om seg selv" å hold nu kjeft. Det koster så lite å tenke litt før man skriver; er dette nødvendig å skrive, kommentere? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dubious skrev (27 minutter siden):

Hvorfor stenger alkoholsalget klokken 18:00 på lørdager...

Butikken er åpen 8 til 23 Mandag til lørdag.

Dette bildet tok jeg for 20 minutter siden. Mannen i butikken hadde ikke fått med seg de nye salgstidene, så det testet vi i praksis. Kasseapparatet var da uenig og nektet å slå inn halvliteren vi prøvde med.

IMG20230318190700.thumb.jpg.0f2a61fcee91b99d6cae4252a1860803.jpg

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/i/kEdbxk/tre-soestre-ble-uenige-med-faren-naa-maa-de-forlate-norge

Faren har sagt de kom til Norge med ugyldig pass, og nå skal de sendes ut av landet kun pågrunn av den påstanden.
Faren vil bli kvitt de av en eller annen grunn, søstrene sier det er på grunn av at han ikke lengre får barnetrygd da de er for gamle.

Alle 3 er utdannet som helsefagarbeidere i Norge. 

Først så kaster vi ut danske leger, fordi de har vært i landet for lenge, når vi har mangel på leger.

Nå skal de kaste ut 3 helsefagarbeidere, som vi også mangler. 

Istedet for å bruke tid på slikt tull, så burde de bruke tid på å skrive om lovene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gaea skrev (På 19.3.2023 den 10.13):

Jeg irriterer sikkert i blokka noen grenseløst nå med å synge høyt og falsk på tysk på morgenkvisten. Har Wiegenlied på hjernen. Sorry, men sangen måtte ut av hjernen, og jeg må synge falskt med vilje, fordi jeg er liten kødd  😈

🤣

Lenke til kommentar
On 3/18/2023 at 7:27 PM, Sydvest said:

Dette bildet tok jeg for 20 minutter siden. Mannen i butikken hadde ikke fått med seg de nye salgstidene, så det testet vi i praksis. Kasseapparatet var da uenig og nektet å slå inn halvliteren vi prøvde med.

IMG20230318190700.thumb.jpg.0f2a61fcee91b99d6cae4252a1860803.jpg

Jeg har aldri hørt om at det kan selges øl til kl 20 på lørdager. Jeg prøvde å google litt og fant:

https://ol-akademiet.no/alkoholsalg-dagen-for-fri-og-helligdager/

Sitat: Den enkelte kommunene kan imidlertid forkorte eller utvide dette, men det er aldri lov å selge alkohol etter klokken 20 på hverdager, og klokken 18 på lørdager, samt dager før helligdager.

https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/salg-servering-og-skjenking/salgstider-for-ol/#gref

Sitat: Lørdager kl 09:00 - 18:00

 

Hvilken butikk er bildet ditt fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri hørt om at det kan selges øl til kl 20 på lørdager. Jeg prøvde å google litt og fant:

https://ol-akademiet.no/alkoholsalg-dagen-for-fri-og-helligdager/

Sitat: Den enkelte kommunene kan imidlertid forkorte eller utvide dette, men det er aldri lov å selge alkohol etter klokken 20 på hverdager, og klokken 18 på lørdager, samt dager før helligdager.

https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/salg-servering-og-skjenking/salgstider-for-ol/#gref

Sitat: Lørdager kl 09:00 - 18:00

 

Hvilken butikk er bildet ditt fra?

En butikk med skrivefeil/copy-paste-feil antagelig :D

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 18.3.2023 den 19.27):

Dette bildet tok jeg for 20 minutter siden. Mannen i butikken hadde ikke fått med seg de nye salgstidene, så det testet vi i praksis. Kasseapparatet var da uenig og nektet å slå inn halvliteren vi prøvde med.

IMG20230318190700.thumb.jpg.0f2a61fcee91b99d6cae4252a1860803.jpg

Haha utlendinger i butikken......

Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Irriterer meg over å være irritert.

Det er litt spesielt, men jeg har opplevd det samme. Jeg blir irritert over noe eller er generelt irritabel og ender opp med å bli irritert fordi jeg er irritert.

Hjernen er ikke alltid logisk.

Lenke til kommentar

Tre ting har irritert meg i det siste:

1. Hempen på badehåndkleet er alltid på det siste hjørnet man sjekker, uansett.

2. Autoriseringsapper har en kode som varer 30 sekunder, så bytter den. Det er alltid under fem sekunder igjen når jeg åpner appen, så jeg må stresse med å slå inn koden før den bytter

3. Gode gamle USB. Den er feil vei ved første forsøk i laaangt over 50% av tilfellene. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...