Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Diabetikere kan være irriterende, med denne sykdommen sin. 

Den nevnte irritasjonen er en anonymisering av en helt spesifikk episode, men for anledningen er jeg villig til å kaste vedkommende under bussen -håper ingen føler seg støtt😉

På denne måten vil jeg dermed oppklare alle eventuelle spekulasjoner om heksejakt på helserelaterte spisevaner. 

Det aktuelle tilfellet gjaldt altså personer som spiser rett ut av tunfisk-boksen på kino😂

 

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Gargantua said:

1. Hempen på badehåndkleet er alltid på det siste hjørnet man sjekker, uansett.

Enda verre om det ikke har noe hemp i det hele tatt på midten av langsiden - det finnes da mange tilfeller hvor kroken er så lav på veggen at håndkleet delvis må ligge på gulvet om det mangler hemp på midten av langsiden

Endret av trikola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, skaftetryne32 said:

Det er merking på USB som indikerer riktig vei, perfekt er det ikke, men den er der. Burde være mulig og dra suksessraten betraktelig opp med den kunnskapen. 

 

Det er kanskje merking på den ene siden av pluggen (hann), men ikke på kontakten (hunn). Og om det er merking, så husker jeg aldri om det merket betyr opp eller ned. Så da er man like langt. 😉

Lenke til kommentar

Vet ikke om skal være glad eller sur. På en side fikk en del skatt tilgode (foreløpig, gjenstår å se hva faktiske blir) men klarte i dag å miste mobilen på bakken og knuse litt av skjermen, selv om ikke noe stort skadeomfang, men ble litt sprekker akkurat der øret kommer til. Oppdaget også at egentlig har garanti til slutten av mai men selvsagt dekker den ikke skader på skjerm.

Lenke til kommentar

Liker android bedre enn ios, men der android blir fullstendig gruset, er på bytte av telefon. 

Byttet nå fra en ikke veldig gammel Samsung til en ny S23, og masse som mangler på den nye. Stort sett appdata som mangler, men også enkelte apper som ikke har blitt installert og må installeres manuelt via Play.

Og så må man klikke seg gjennom utallige innstillinger og privacyting på alle apper på nytt...

På iphone er dette veldig sømløst i forhold.

Ideelt sett burde det bare vært Authenticator, bankID og tilsvarende apper man måtte sette opp på nytt, i hvert fall når man bytter innen samme leverandør.

Endret av KalleKanin
skriveleif....
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (5 timer siden):

Liker android bedre enn ios, men der android blir fullstendig gruset, er på bytte av telefon. 

Byttet nå fra en ikke veldig gammel Samsung til en ny S23, og masse som mangler på den nye. Stort sett appdata som mangler, men også enkelte apper som ikke har blitt installert og må installeres manuelt via Play.

Og så må man klikke seg gjennom utallige innstillinger og privacyting på alle apper på nytt...

På iphone er dette veldig sømløst i forhold.

Ideelt sett burde det bare vært Authenticator, bankID og tilsvarende apper man måtte sette opp på nytt, i hvert fall når man bytter innen samme leverandør.

På iOS har du en konto av noe slag (Aldri hatt iOS)

På Android har du en Google konto.
Når du logger inn så kan du velge om du vil synke med kontoen.
Du kan også synke med kabel, eller trådløst, fra mobil til mobil. 

Så dette er nok brukerfeil. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 timer siden):

På iOS har du en konto av noe slag (Aldri hatt iOS)

På Android har du en Google konto.
Når du logger inn så kan du velge om du vil synke med kontoen.
Du kan også synke med kabel, eller trådløst, fra mobil til mobil. 

Så dette er nok brukerfeil. 

Mulig, men jeg har da vitterlig en Google-konto som jeg brukte under oppsettet, og jeg fulgte wizarden som dukker opp på den nye telefonen (med tilhørende steg på den gamle telefonen) til punkt og prikke.

Så i så fall elendig brukergrensesnitt/brukervennlighet, og da er det etter mitt syn ikke "brukerfeil", men elendig brukervennlighet.
(Og jeg er nok også et par hakk mer teknisk oppegående enn den gjennomsnittlige brukeren.)

De skryter selvsagt ikke av det, men flere steder hvor det står at en del app-data IKKE blir overført:
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00047117/ "Smart Switch will reinstall the game app but cannot transfer the game data."
https://www.imyfone.com/mobile-transfer/does-samsung-smart-switch-transfer-apps/ "Smart Switch does not support transferring most app data"


Og hvis det ER brukerfeil, blir det i samme gaten som at man for Helseplattformen skylder på "brukerfeil":
https://www.tk.no/helseplattformen-mener-brukerfeil-er-arsaken-til-e-post-kaos/s/5-51-1315975
Dette er bare dårlig design.
Hvis SÅ mange tar feil, er det ikke brukerne sin feil, men systemet det er noe feil med.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
6 hours ago, Snikpellik said:

Jordan Peterson har i grunn en ganske genial forretningsmodell:

1. Menn betaler penger for å høre på ham fordi de ikke får pult.

2. Menn får ikke pult fordi de hører på Peterson.

Og sånn går nu dagan 🔄

1. Synes du det er negativt at folk går til psykolog om de har problemer, eller bare denne psykologen?

2. Sier du det ja, så om noen hører på en person du ikke liker så får de ikke pult?

Tåpelig logikk, men ikke uventa.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

1. Synes du det er negativt at folk går til psykolog om de har problemer, eller bare denne psykologen?

2. Sier du det ja, så om noen hører på en person du ikke liker så får de ikke pult?

Tåpelig logikk, men ikke uventa.

 

Det var bare en litt humoristisk take på Jordan Peterson. Jeg tror den traff greit og - fordi det har et snev av sannhet i seg :)

Jeg vil nok ikke kalle det å dra på hans show for å gå til psykolog.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Jordan Peterson har i grunn en ganske genial forretningsmodell:

1. Menn betaler penger for å høre på ham fordi de ikke får pult.

2. Menn får ikke pult fordi de hører på Peterson.

Og sånn går nu dagan 🔄

Den mekanismen der kan ikke forklares bedre! Er som med han Tate-fjolla bare med alfa-hann som fortegn.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjernefysiske våpen. Det er irriterende. Slik som i krigen i Ukraina nå, hvor mann i gata må sloss med rifler og granater. Imens sitter hver side på atomvåpen som kan utslette det meste av jorden, og det trues frem og tilbake med å bruke dem. Når man våkner om morgenen og sjekker avisa vet man ikke om det fortsatt er trench war, eller om partene er kommet til enighet og fred, og danser hånd i hånd inn i fremtiden, eller om menneskeheten er dager unna utslettelse. Stabilt er vel verdensbildet aldri, men sjelden er det så ustabilt som nå.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Det var bare en litt humoristisk take på Jordan Peterson. Jeg tror den traff greit og - fordi det har et snev av sannhet i seg :)

Det viktigste for en kjønnet skapning er vel å få nok næring, beskytte seg mot fiender og å få formert seg. Sånn sett kan man kanskje si at du skriver her inne for å «få pult». I en eller annen akademisk forståelse av begrepet. Jeg er usikker på om det gjør noe fra eller til med postene dine?

Har du lest noen av bøkene hans? Jeg har, og jeg synes at han leverer interessante bidrag. Jeg er uenig i mye av det han skriver, men hvis jeg bare skal lese forfattere jeg allerede er enig med så blir livet usigelig kjedelig.

Jeg har ikke sett noen av videoene hans og kommer aldri til å dra på noe show, så der har jeg intet å melde.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Snikpellik said:

fordi det har et snev av sannhet i seg :)

Det er ikke noen hemmelighet at han prøver å hjelpe incels (og mange andre unge som sliter) noe jeg ikke ser som problematisk. Heller det enn at de lar sin seksuelle frustrasjon gå utover uskyldige.

Men at de er incels og forblir det fordi de hører på JP ser jeg ingen logikk i.

10 hours ago, Retroman said:

Den mekanismen der kan ikke forklares bedre! Er som med han Tate-fjolla bare med alfa-hann som fortegn.

At du nevner Tate når man snakker om Peterson sier vel alt om at du aldri har hørt noe JP har sagt. Tate er jo bare et nettroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...