Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

6 hours ago, knutinh said:

Å sende en bilde-melding til noen personlig er rett nok litt forskjellig fra å generelt vise fram tabu-belagte kroppsdeler offentlig. Men man kan tenke seg at den «visuelle skaden» påført ved at «æsj, jeg så en penis/pupp» kan sammenlignes?

Jeg ser menns rumpesprekker hele tiden, det er en eller annen kombinasjon av overvekt og bukser som sitter lavt, det er temmelig utbredt uten at jeg opplever at de forfølges eller får noen slags korreks (bare for å være tydelig har jeg ikke noe behov for at de skal irettesettes, da det bare er en wardrobe malfunction og ikke rettet mot noen).

Den vesentlige forskjellen med å kle seg utfordrende (eller dårlig) og å sende noen bilder av kjønnsorganet sitt, er at sistnevnte er spesifikt rettet mot deg og det er seksualisert, det er ikke en visuell skade, det er en ekkel form for oppmerksomhet som noen tvinger på deg.
Det er ikke rart å reagere på uønsket seksuell oppmerksomhet, og det kan regnes som et seksuelt overgrep (uten at det nødvendigvis er like grovt som andre seksuelle overgrep (uten at det dermed er noe å bagatellisere)).

Endret av Atib Azzad
malplassert stor bokstav.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Atib Azzad
Man trenger ikke motta filer over nett, ei heller trenger man åpne filene i et program.

Man trenger heller ikke klikke på lenker i epost man mottar slik at neste gang når man går inn i nettbanken så mangler det flere hundre tusen kroner.

Hvis du mottar filer du ikke har bedt om, slett de og gå videre med livet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
2 minutes ago, BadCat said:

Hvis du mottar filer du ikke har bedt om, slett de og gå videre med livet.

Videre i livet må man uansett.
Det kan være at det er et fint og praktisk råd at mottakeren skal lukke øynene, men det er uansett kritikkverdig å trenge seg på med uønskede seksuelle fremstøt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/11/2023 at 3:57 PM, Duriello said:

Ja de er fine dyr, helt til den kommer helt opp til husveggen din for å ta en jafs av katten din. Hvil i fred pusen ❤️

Da får du stoppe ut begge og ha de på peishylla. Ikke noe er så vondt at det ikke kommer noe godt ut av det.

Det jeg vil frem til er at man ikke bør skyte disse stakkars gaupene som bedre føre var i tilfelle de angriper en huskatt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 11.3.2023 den 19.38):

Det irriterer meg at noen mennesker kalker t-banen for trikk. Gikk på skole et stykke vest i Oslo, og som Frognergutt med både trikk- og t-banealternativer gjorde det fysisk vondt å høre at folk tok trikken til Smestad f.eks.

T-BANEN!

Det står til og med på skiltet på vei ned trappen til T-BANEperrongen!

Dagens T-bane er relativt moderne sånn sett, og trikk var lenge et fellesbegrep på elektriske sporvogner, som på vestkanten av byen går utelukkende i dagen og gikk med luftledning og pantograf i gamle dager.

https://www.riksmalsforbundet.no/qa_faqs/sporsmal-trikk-t-bane/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

3. gangen på to dager hvor buss eller trikk ikke går. Igår på grunn av snøen, i dag vet jeg ikke hvorfor, verken hvor bussen til der jeg skulle eller trikken jeg skulle ta tilbake ikke gikk. Så bare noen politifolk og en buss som hadde stanset trafikken på vei hjem.  Det hadde vært litt fint om de kunne opplyse i Ruter sine nettsider eller på tavlene sine at bussen eller trikken ikke går sånn at man ikke blir stående å fryse 😐 kunne jo tatt noe annet fremkostmiddel/beregnet mer tid på å gå, om vi hadde visst hva som skjer. Ingen opplysninger på ruter sine nettsider, ingen informasjon på politiet sin twitter konto og ei heller noe på avisene

Lenke til kommentar

At idioter som fyrer av skudd i offentligheten hele tiden bedyrer at de ikke mente å drepe...
Eks:
https://www.aftenposten.no/norge/i/WR8l6Q/mann-siktet-for-drapsforsoek-etter-skyting-ved-ikea-paa-furuset
eller
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/populaer-artist-tiltalt-for-drapsforsok-dette-er-bevisene/15573470/
(I den siste saken står det vel strengt tatt at han ikke har ønsket å uttale seg, men det stilles likevel spørsmål om det er et drapsforsøk)

ALL skyting i det offentlige bør i utgangspunktet betraktes som drapsforsøk.
Skyting har stor risiko for å være dødelig, uansett hvor man treffer og i tillegg kan man treffe andre uskyldige. 
Kuler, særlig fra litt kraftigere våpen kan fort gå gjennom lette vegger, bildører osv så terskelen for å kalle noe et drapsforsøk bør være særdeles lav, og slik oppførsel bør straffes særdeles hardt. 
 

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (35 minutter siden):

At idioter som fyrer av skudd i offentligheten hele tiden bedyrer at de ikke mente å drepe...
Eks:
https://www.aftenposten.no/norge/i/WR8l6Q/mann-siktet-for-drapsforsoek-etter-skyting-ved-ikea-paa-furuset
eller
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/populaer-artist-tiltalt-for-drapsforsok-dette-er-bevisene/15573470/
(I den siste saken står det vel strengt tatt at han ikke har ønsket å uttale seg, men det stilles likevel spørsmål om det er et drapsforsøk)

ALL skyting i det offentlige bør i utgangspunktet betraktes som drapsforsøk.
Skyting har stor risiko for å være dødelig, uansett hvor man treffer og i tillegg kan man treffe andre uskyldige. 
Kuler, særlig fra litt kraftigere våpen kan fort gå gjennom lette vegger, bildører osv så terskelen for å kalle noe et drapsforsøk bør være særdeles lav, og slik oppførsel bør straffes særdeles hardt. 
 

Helt enig. Og for å legge på en kubbe til: dersom du nekter straffeskyld bør en eventuell straff som deretter kommer være skjerpende - ikke det rabatt-tullet ved tilståelse.

Når noen ikke erkjenner straffeskyld så ligger ALT arbeidet hos andre for å motbevise dette noe som koster samfunnet mye penger. I dag er ikke dette gambling, det er en standardprosedyre for kriminelle: «Jada, dere tok meg på fersken men jeg nekter å erkjenne en dritt - dere får bevise hvor skyldig jeg er, og så anker jeg etterpå»

Jævla tulling forøvrig å fyre av våpen i det offentlige. Tøft å ape etter all dritten som skjer i svenske belastede forstander? Flytt dit da for faen.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Clickbait.

Quote

N64 Classic Available for $1.64 for Limited Time

Først langt ut i ingress at blir det klart at det tull og tøys. Det første hintet er er att de gjentar tittelen med en artikkel (an) foran N64. Det er opplagt at de vet hva folk tenker når de leser "N64 Classic Available".  I tillegg får det treff på søk.

Quote

An N64 classic is currently on sale for just $1.64, but only until March 23. After this, it will revert back to its normal price point. Unfortunately, while the N64 classic is available on Nintendo Switch, the Switch version is not on sale. The game is available on a variety of platforms, but only the PS4 version has been discounted. There's no PS5 version of the game, but the PS4 version is playable on PS5 through backward compatibility. As for the game, it's none other than DOOM 64, which isn't very expensive, but this is the cheapest it's ever been on PSN.

Det lønner seg kanskje på kort sikt, men folk blir irritert av å kaste bort tid på å klikke seg inn på misvisende overskrifter eller overskifter som er laget for å skape nysgjerrighet om ingen ting. "Du vil ikke tro hva han sa da han la merke til dette."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Zork skrev (På 10.3.2023 den 20.13):

Dette er et veldig godt poeng. EU bruker millioner på å få mobilprodusenter til å ha en felles standard på ladere (som for all del er vel og bra), men noe så grunnleggende som å ha en felles standard på klesstørrelser det har man tydeligvis ikke tenkt på engang.

Det var et program på tv for ikke så lenge siden om hvor enormt mye sløseri det er med klær som selges på nettet og som returneres (ofte flere ganger) fordi kunder har gratis retur og dermed kan returnere det som ikke passer dem - vi kunne spart enormt mye både når det gjelder miljøkostnadene ved å frakte ting helt unødvendig og på bruk-og-kast av helt brukbare ting (mye av det som ble returnert ble bare kastet) om en bare kunne bestille klær og vite hvilken størrelse en får.

Bestilte forøvrig nylig noe fra Zalando og de hadde en sak hvor en kunne oppgi et merke og en størrelse som passet en og så anbefaler de størrelse for andre klesplagg på bakgrunn av det. En god funksjon det (tror jeg - har ikke fått det jeg bestilte basert på den enda), men begrenset hvor mange merker de har det på og det burde jo være helt unødvendig å ha et så vanvittig kaos når det gjelder størrelser.

Oi, så ikke denne før nå. Ja, helt enig. Klesbransjen irritererer meg, den kunne gjort vesentlig mer for miljøet enn den gjør i dag, det at én størrrelse faktisk er den størrelse man skulle forvente og slik at man slipper disse unødvendige returene. Joda, man har størrelsesguider, men 1) De er ikke alltid så lette å finne 2) Hvorfor gjøre det komplisert når man kan forenkle?  

Mens vi inne på tema klesbransjen så irriterer meg også forøvrig over at det selges så mye klær av dårlig kvalitet, "grønnvasking", "bruk og kast"-mentalitet og at det går utover mennesker, dyr og natur.  Anbefaler Stacey Dooley sin dokumentar om klesbransjen. 

For all del, forbrukere har også en viss makt og et ansvar for å ta kloke og miljøbevisste valg, men klesbransjen sitter på det største ansvaret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gmail..
Har laget en annen konto før, men husker ikke passordet, så når jeg skriver inn kontonavn så kommer det opp "ingen bruker med det navnet".

Når jeg prøver å opprette konto så kommer det "brukernavn tatt"

Så jeg laget ny konto med annet navn.
Sånn bruk og kast konto, ikke for viktige ting. 

Lenke til kommentar

Omtrent et tiår siden var Norge ganske flinke på å bygge ut fiber til folks hjem. Vi gikk raskt opp i fart i forhold til resten av verden, selv om det var dyrt. I dag er det fortsatt dyrt, men farten er den samme. Og det er liten konkurranse på pris. De to største aktørene, Altibox og Telenor, har skremmende like priser per Mbit/s. Og siden farten ikke går særlig opp, faller vi på rankingene. I land som Canada får man i dag hastigheter på flere Gbit/s, noe som kan brukes på mange moderne PCer og mobiltelefoner. Og ikke kom til meg for å si "ja, men hvem trenger mer enn 1 Gbit/s" for det sa de da man lanserte ADSL med 1 Mbit/s for 25 år siden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...