Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Atib Azzad skrev (22 timer siden):

Jeg vet ikke hvem rammefolket på facebook er, men det medfører jo selvsagt belastning på miljøet og innebærer utslipp å bygge tunell, altså er det i tråd med verdiene MDG har etablert at de kjemper for.

At det er et nytt tema gjør det vel ikke automatisk populistisk.
Men jeg tror du må bør en egen tråd om du vil diskutere dette videre.

Jeg trodde populisme er å spinne på saker som er media, FRP blir jo kalt for ett populistisk parti, selv om de tar opp saker som er i tråd med sin politikk, hvorfor kategoriserer man da ikke også  MDG  som jo også er særdeles flink på å slenge ut radikale forslag i kjølvannet av media aktuelle saker som populistisk ? hva er forskjellen ?

 

Med rammefolket så mener jeg de som stadig vekk har rammer rundt profilbildet sitt, uten å nødvendigvis ha satt seg inn i sakene de fronter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
52 minutes ago, unicorndeath said:

Jeg trodde populisme er å spinne på saker som er media, FRP blir jo kalt for ett populistisk parti, selv om de tar opp saker som er i tråd med sin politikk, hvorfor kategoriserer man da ikke også  MDG  som jo også er særdeles flink på å slenge ut radikale forslag i kjølvannet av media aktuelle saker som populistisk ? hva er forskjellen ?

 

Med rammefolket så mener jeg de som stadig vekk har rammer rundt profilbildet sitt, uten å nødvendigvis ha satt seg inn i sakene de fronter.

Tja, ja, kanskje det er populistisk.
Jeg tenker at populisme dreier seg om å foreslå lette løsninger som egentlig ikke lar seg løse i praksis, enkle svar som ikke egentlig er gjennomførbare.
Men det er fint mulig jeg tar feil, for jeg tror dette bare er en antagelse jeg har gjort meg.

Takk for oppklaringen av rammefolk, jeg er nokså ukjent med fenomenet, men tror jeg vet hva du snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg fikk beskjed fra Sykehuset om at de hadde sett "noe" på bukspyttkjertelen min. Dette "noe" kunne være en kreftsvulst. Fikk ikke mer informasjon og måtte vente i 8 dager før jeg fikk mer informasjon. 

Det var heldigvis ikke noe farlig, men det irriterer meg at man bare kan gi en pasient en slik beskjed også la pasienten vente i 8 dager. 

 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (12 minutter siden):

Når jeg fikk beskjed fra Sykehuset om at de hadde sett "noe" på bukspyttkjertelen min. Dette "noe" kunne være en kreftsvulst. Fikk ikke mer informasjon og måtte vente i 8 dager før jeg fikk mer informasjon. 

Det var heldigvis ikke noe farlig, men det irriterer meg at man bare kan gi en pasient en slik beskjed også la pasienten vente i 8 dager. 

 

8 dager. Da er du heldig. Vet om en som måtte vente i et par måneder i en lignende situasjon.

Skjønner hvorfor mange velger private helsetjenester.

Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (7 minutter siden):

8 dager. Da er du heldig. Vet om en som måtte vente i et par måneder i en lignende situasjon.

Skjønner hvorfor mange velger private helsetjenester.

Nå kunne dette være bukspyttkjertelkreft som har ekstremt dårlig prognose, pluss at jeg er ung, så tror det kan ha noe med det å gjøre. 

8 dager var uansett tortur. Nettopp fridd og fått ja og en ny baby på vei. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også helserelatert: Ikke bare at jeg ble forstyrret på en lørdags kveld, med at det var kommet et brev på helsenorge.no
Har forleden tatt en prøve som jeg skal få brev om det er noe skummelt eller ikke jeg også. 
Så var det bare beskjed om frikort. Ekstra irriterende nå, når jeg er ferdig med alt dette året. På toppen har jeg en legetime rett over nyttår, men det var ikke ledig før :roll: Trodde ikke jeg var så nær frikort.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (18 minutter siden):

Nå kunne dette være bukspyttkjertelkreft som har ekstremt dårlig prognose, pluss at jeg er ung, så tror det kan ha noe med det å gjøre. 

8 dager var uansett tortur. Nettopp fridd og fått ja og en ny baby på vei. 

Gratulerer med (etter hvert) godt nytt fra sykehuset, og med giftemål og unge på vei. :) Men ja, må ha vært en skremmende uke med mye tanker rundt om i skallen...

Lenke til kommentar

Populisme (fra latin populus, «folk») er en «ideologi, strategi eller kommunikasjonsform» som beskriver et motsetningsforhold mellom eliter og folket. Populister uttrykker mistillit til det eksisterende politiske system eller den politiske eliten, og lovpriser «folk flest» sin sunne fornuft.

Populistisk politikk vil da være å fremme politikk som fremmer folkets ønsker og fjerne inneværende politikk.

Ingen av dagens partier kan sies å være populistiske.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...