Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Sexylubb1 skrev (3 minutter siden):

Omtrent gratis? 

Folk drakk alkohol fordi ubehandlet vann ofte var direkte farlig. Folk flest drakk svakt øl (men mye av det). 

Jeg snakker om brennvinet før det kom lover som regulerte dette.

Jeg har lest en del gammel historie, fra kirkebøker i stedet jeg kom i disse tidene.

Folk lå strødd rundt omkring i gatene og langs veiene. Det så sikkert ut som zombie apocalypse.. men det var bare fylla...

Lensmannen kjørte vognlass på vognlass av folk til tvangsarbeide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sexylubb1 skrev (14 minutter siden):

Omtrent gratis? 

Folk drakk alkohol fordi ubehandlet vann ofte var direkte farlig. Folk flest drakk svakt øl (men mye av det). 

Jo at øl var vanlig som tørstedrikk er sant, men dette var nok ikke årsaken til problemene. Det var når brennevinet fløt at trøbbel oppstod.

Merkelig at sånt ikke skjedde i Spania, Frankrike og Italia. De har jo helt annet system. Muligens de var mindre disponert iforhold til norske folk.

Kulturen er jo helt annerledes.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Jo at øl var vanlig som tørstedrikk er sant, men dette var nok ikke årsaken til problemene. Det var når brennevinet fløt at trøbbel oppstod.

Merkelig at sånt ikke skjedde i Spania, Frankrike og Italia. De har jo helt annet system. Muligens de var mindre disponert iforhold til norske folk.

Kulturen er jo helt annerledes.

Ja det er merkelig at det er sånn i nord Europa, men det må da være andre ting våres kultur er bedre på enn sør europeere, vi må da ha noe vi kan være stolt av tross alt ?

Ikke bare er de bedre på måtehold nede på kontinentet, de er bedre elskere vist nok, tar enklere kontakt med damer, er mer i kontakt med følelsene sine, spiller bedre fotball ++++ men alt er vel ikke bare fryd og gammen der nede heller, eller ?

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (4 timer siden):

Ja det er merkelig at det er sånn i nord Europa, men det må da være andre ting våres kultur er bedre på enn sør europeere, vi må da ha noe vi kan være stolt av tross alt ?

Ikke bare er de bedre på måtehold nede på kontinentet, de er bedre elskere vist nok, tar enklere kontakt med damer, er mer i kontakt med følelsene sine, spiller bedre fotball ++++ men alt er vel ikke bare fryd og gammen der nede heller, eller ?

Om det er flørting du tenker på så er jo det useriøst. De er ofte katolske og arrangerte ekteskap er ikke helt uvanlig. Kommer litt an på. De damene du som nordmann får i Spania er jo ikke spanske hører jeg, men damer fra andre land. Jeg vet ikke nok om dette, men jeg vet at de ihvertfall ikke kan gå på Ski..

Og selvom vi Skandinaver er litt asosiale, så behandler vi hverandre som familie når vi først blir kjent. Og vi har et mye bedre og raust system og helsevesen...

I enkelte andre land må man vel omtrent være toppspiller i fotball for å få legehjelp...

Er også noen som har nevnt at i land som Spania og enkelt andre land, så har de lave priser på øl, vin og sprit.. For å holde folk "fornøyd" Om du er sur fordi, lønna er lav og legehjelp ikke finnes,så har du iallefall råd til et par øl og dram.

Brød og sirkus..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (13 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig for folk å akseptere at noen ikke liker øl og at det ikke er deres greie? Kaffe går det an å venne seg til, men øl har aldri funket for meg

Klart det ikke er noe problem å akseptere det, skrev vel ikke det heller da. Skulle egentlig ønske jeg hadde det på samme måte, er det det er, en slags misunnelse

Larzen_91 skrev (14 timer siden):

Bytt ut "øl" i setningen din med noe du ikke kan fordra, og se hvordan det fremstår for deg.

Ser poenget. Prøver å tenke meg hva det skulle være, men det var ikke lett. 
Har forstått at det er lite pent å ikke mislike et og annet mat/drikke, men der har nok jeg et problem.

Lenke til kommentar
Runar skrev (På 13.11.2019 den 18.46):

Jeg forsvarer ikke de som gasser på for å komme før deg, men er du villig til i verste fall å ofre livet for et prinsipp som dette?

Det er nok det han ender opp med.

Jeg for min del irriterer meg over fotgjengere som bruker voldsomt med tid på å krysse fotgjengerfeltet så jeg gasser på for å komme før de.

Lenke til kommentar
aklla skrev (På 19.12.2020 den 20.20):

Folk som kjøper nytt stasj, f.eks en pc, så venter i uksevis med å åpne den opp

Hva er galt med folk? Ffs

Jeg fikk PS5 min for en uke sida. Står fortsatt i boksen for jeg har drevet med flytting, og gidder ikke åpne den opp før jeg kan kose meg med å sette den opp og spille et par timer. Kjedelig å kaste den opp også bare se på den mens man farter rundt.

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (17 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig for folk å akseptere at noen ikke liker øl og at det ikke er deres greie? Kaffe går det an å venne seg til, men øl har aldri funket for meg

Beklager, men dette blir for dumt. Øl går også an å vende seg til, akkurat som kaffe. Spesielt om du får en "riktig" øl til en viss type mat, da er det mye lettere å lære seg enn ved å drikke øl alene. Var slik jeg lærte meg å drikke rødvin, for jeg var lei av å takke nei til rødvin når det ble åpnet en flaske under en middag og slikt. Sært å være han ene som skal ha øl. Jeg streber etter å like alle mat- og drikkevarer, for det verste jeg vet er å si "nei, det liker jeg ikke". Blir kvalm av å tenke på at jeg var stolt av å være sær tidligere, men har innsett at det er fordi min mor er slik og har projisert det på meg.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Butikkøl er feil type øl å starte med
Jeg likte ikke øl før jeg startet med poløl, nå drikker jeg butikkøl også, fordi det er billigere, ikke fordi det smaker bedre, med det er en vanesak, drikker tilogmed lyst øl innimellom.

Pils er aldri drikkende og jeg skjønner at folk ikke liker øl om det er det eneste de har smakt

Lenke til kommentar

Jeg synes pils er kjempegodt... Jeg forstår selvfølgelig at noen ikke liker alt.Jeg drikker ikke mer en 1-2.

Søte drinker og cocktail er ikke min greie..

Dersom man ikke har noe imot alkohol(som sef respekteres)

Så anbefaler jeg å prøve en Surøl, feks en Lambic eller Kriek. Jeg synes det minner litt om Cider og Musserende vin enn øl.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dubious said:

https://www.nrk.no/norge/politiet-oppklarer-ikke-sykkeltyverier-1.15295842

Her sier politiet rett ut av vi skal kjøpe hagle og ta saken i egne hender

Er ikke overrasket. Å være behjelpelig har jo ingen økonomisk lønnsomhet for Politiet, derfor prioriterer de å ta de tyngste kriminelle, ergo de som snakker i mobilen eller kjører uten bilbelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...