Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kjøleskap skrev (52 minutter siden):

Mulig jeg har hatt flaks, men har aldri hatt noen problemer med hverken kjøp eller salg på Finn. Skambud og pruting må man nesten forvente, så det lar jeg meg ikke irritere av. Det er bare å ignorere eller svare "nei, jeg har fått et høyere bud". Har som regel alltid fått så mye jeg ville ha for det jeg har solgt.

Vel, jeg har fått noen på døra etter et salg. På en annen adresse enn den jeg bodde da jeg solgte. Var noen som fikk en overhøvling uten like for å si det sånn da, samt at jeg fjernet meg fra telefonkatalogen først som sist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
unicorndeath skrev (30 minutter siden):

Man legger inn bud hvis det står hbo, bud ønskes,pris kan diskuteres eller at prissettingen på varen er høy, og legge inn bud på allerede sterkt rabbaterte priser er dårlig folkeskikk.

De aller fleste seriøse selgere priser varen så lavt de kan i forhold til markedet, da er rabatten allerede bakt inn i prisen, selv om man merker i annonsen at man ikke vil ha bud så er det fortsatt mange som prøver seg, når det er sagt så er de aller fleste som tar kontakt enkle å forholde seg til men så har man disse idiotene, kjekt at man kan blokkere folk.

Helt uenig. Det er helt ok å høre om selger er interessert i å selge for mindre. Men man spør jo på en pen måte og godtar et nei uten tull. 

Unntaket er selvsagt om det opplyses om at lavere bud ikke vil bli besvart etc. (Men selv da kunne jeg vært villig til å høre om selger er like bastant om annonsen har ligget ute lenge). 

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (10 minutter siden):

Helt uenig. Det er helt ok å høre om selger er interessert i å selge for mindre. Men man spør jo på en pen måte og godtar et nei uten tull. 

Unntaket er selvsagt om det opplyses om at lavere bud ikke vil bli besvart etc. (Men selv da kunne jeg vært villig til å høre om selger er like bastant om annonsen har ligget ute lenge). 

Da opererer vi helt forskjellig på markedet, jeg gidder ikke legge inn bud folk får lov å be om de prisene de vil ha, leter heller etter de billigste prisene, om varen er fornuftig priset ut fra resten av markedet så legger jeg aldri inn bud, folk som priser varene sine urealistisk høyt holder jeg meg unna av prinsipp.

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å selge en bil anonymt 🙂 så nei.

Kan man ikke legge ut annonsen anonymt om man selger bil, eller vil bare ikke folk stole på deg? 

Kjipt da. Jeg har også opplevd folk som har dukket opp på døra og skal hente ting jeg skulle selge. Derfor jeg aldri oppgir kontaktinfo eller navn i annonsene. Men jeg bruker jo bare torget. 

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (1 minutt siden):

Kan man ikke legge ut annonsen anonymt om man selger bil, eller vil bare ikke folk stole på deg? 

Kjipt da. Jeg har også opplevd folk som har dukket opp på døra og skal hente ting jeg skulle selge. Derfor jeg aldri oppgir kontaktinfo eller navn i annonsene. Men jeg bruker jo bare torget. 

Leste du egentlig innlegget mitt? Jeg fikk noen på døra ETTER et salg. Godt over et år etter salget, på en annen adresse enn der jeg bodde ved salget.

Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (2 minutter siden):

Da opererer vi helt forskjellig på markedet, jeg gidder ikke legge inn bud folk får lov å be om de prisene de vil ha, leter heller etter de billigste prisene, om varen er fornuftig priset ut fra resten av markedet så legger jeg aldri inn bud, folk som priser varer urealistisk høyt holder jeg meg unna av prinsipp.

Ja, du opererer non annerledes. Men du påsto jo at det er slik man skal oppføre seg. Om du ikke gidder å prute/forhandle får være opp til deg. Men brukte varer er et av veldig få markeder i Norge hvor dette ikke bare er akseptabelt men forventet. Den brukte "retro" sofaen din er bare verdt det noen er villig til å gi for den. Den skal være jævlig spesiell for at det eksisterer noen form for veiledende pris. Brukte biler er jo tom vanlig å prute på hos forhandler. 

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (7 minutter siden):

Ja, du opererer non annerledes. Men du påsto jo at det er slik man skal oppføre seg. Om du ikke gidder å prute/forhandle får være opp til deg. Men brukte varer er et av veldig få markeder i Norge hvor dette ikke bare er akseptabelt men forventet. Den brukte "retro" sofaen din er bare verdt det noen er villig til å gi for den. Den skal være jævlig spesiell for at det eksisterer noen form for veiledende pris. Brukte biler er jo tom vanlig å prute på hos forhandler. 

Tja vet ikke det, kanskje er det du som gjør det ?

Som jeg har skrevet tidligere så ligger jeg nesten alltid helt i bunnsjiktet med pris når jeg selger noe på finn, da synes jeg det er tåpelig å legge inn bud og spesielt når det er oppgitt i annonsen at jeg ikke ønsker det, men folk leser vel ikke lengre tekster slik de gjør når de kommenterer avisartikler også, jeg mener ganske bestemt at folkeskikken har vært sterkt dalende etter internett ble allmannseie, det er ikke bare teite skambud det gjelder.

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (Akkurat nå):

Da misforstod jeg. Det er jo enda verre 😮 Var det opprinnelig kjøper som klagde eller noen som så annonsen ett år etter? 

Hvordan skal noen ha sett annonsen et år etter?

Det var faktisk en ny kjøper etter han jeg solgte til som klagde, men kjøper dukket opp hos meg. En desi i 40-50-årene som forsøkte å presse meg for penger på en bil han fikk for 40 lapper, og som jeg oppga alt jeg visste om. Mulig han er vant med å kunne presse konfliktsky nordmenn, men han valgte feil fyr denne gangen 🙂 Jeg personlig er ikke utpreget redd for sånne folk, men ubehagelig for dama som opplevde at han ringte på to ganger mens jeg ikke var hjemme, og jeg fant ikke nr hans for å be ham slutte.

Lenke til kommentar

Det er typisk norsk klisjé å klage på været, men jeg er så ubeskrivelig lei av den "vinteren" vi har i Oslo for tiden. Dag ut og dag inn med overskyet, regn og tre plussgrader. Det føles som det har vært sånn en måned, og værmeldingen for neste uke er akkurat det samme driten. Hver dag! 

🤬

Lenke til kommentar
:utakt skrev (7 minutter siden):

Det er typisk norsk klisjé å klage på været, men jeg er så ubeskrivelig lei av den "vinteren" vi har i Oslo for tiden. Dag ut og dag inn med overskyet, regn og tre plussgrader. Det føles som det har vært sånn en måned, og værmeldingen for neste uke er akkurat det samme driten. Hver dag! 

🤬

Enda verre er det på vestlandet. Folk som klager på varm sommer og idealiserer høsten som kjølige og blå dager får meg virkelig i kranglehumør.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (10 minutter siden):

Enda verre er det på vestlandet. Folk som klager på varm sommer og idealiserer høsten som kjølige og blå dager får meg virkelig i kranglehumør.

Frister å gjøre seg til Bergenser. 

Sitat

VÅT NOVEMBER I HOVEDSTADEN:

Dobbelt så mye regn i Oslo som i Bergen

Det har vært en over gjennomsnittet våt november i hovedstaden. Hittil har det regnet over dobbelt så mye i Oslo som i Bergen.

https://www.tv2.no/a/11022597/

Og desember har ikke vært noe bedre, forråsiresånn!! 

Lenke til kommentar

Folk som klager på regn og vind irriterer.

Beste værtypen so finnes, trasker i skog og mark når det regner og blåser som bare faen.
(Vestlending ja) 

På Østlandet er det jo unntakstilstand bare en hagestol blåser over ende, eller det regner i mer en 30min sammenhengende. 

Endret av Skogslik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...