Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At ting går til h... her i landet og at vi i de siste 20 årene har blitt styrt at idioter. Vi blir flere og flere gjennom masseinnvandring mens det blir stadig færre og færre sengeplasser på sykehus, folk skal stå i arbeid til man stryker med. Alt av private bedrifter blir solgt til utlandet slik at man slipper formueskatten. 

Vi har massive innteker av olje  men likevel så har f.eks en gjennomsnittlig danske en høyere kjøpekraft.

Vi har så mange innvandrere nå og de har en fødselsrate som tilsier at de kommer til å bli flertall i løpet av historisk sett meget kort tid. Og masseinnvandring fortsetter

Vi var en av de landene i verden som var ført til å ta i bruk moderne medisinske behandlinger slik som røntgen strålebehandling men vi nå er er nærmest sist med å ta i bruk moderne utstyr og medikamenter.

Boligprisene har steget fra at man kunne kjøpe en bolig på en årslønn til at man nå må ut med opptil 10 årslønner.

Krona har halvert seg i verdi, det til tross for at vi nærmest ikke har hatt lønnsøkning i norske kroner på 15 år.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (1 time siden):

Folk som klager på regn og vind irriterer.

Beste værtypen so finnes, trasker i skog og mark når det regner og blåser som bare faen.
(Vestlending ja) 

På Østlandet er det jo unntakstilstand bare en hagestol blåser over ende, eller det regner i mer en 30min sammenhengende. 

Så enig!

Lenke til kommentar
On 12/11/2020 at 4:24 PM, RaptorStrike said:

Skal selge en bil jeg regner med å få 20-25K for over nyttår. Vurderer nesten bare levere den til vraking for å slippe alle de helvetes skambudene jeg kommer til å få. Sist jeg skulle selge en bil som jeg la ut til 100K, og som virket som en grei pris å starte på fikk jeg uendelig med «bud» på 30-40K. Fikk til slutt solgt den for 85K, og var fornøyd med det.

Dette irriterer meg også kraftig, ettersom man får bekreftet at det finnes så mange frekke idioter der ute, med null sosiale antenner.

Solgte en Mercedes i sommer, og la den ut til 60k, noe som var litt lavere enn tilsvarende modeller. Skrev på en pen måte at prisen var å anse som tilnærmet "ferdig prutet". Kom selvsagt en åndssvak sms med knallforslag: "gir deg 35k, kan hente i kveld". Var like før jeg svarte at prisen nå var 70k...special price, only for you...ring a bell..?

Solgte bilen for 57k dagen etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, freddy85 said:

folk skal stå i arbeid til man stryker med.

Dette er helt håpløst, vi har altfor høy pensjonsalder. Man skal liksom jobbe dag ut og dag inn til man er gammel og skrøpelig. Først da skal man få lov til å nyte livet og friheten av å kunne gjøre det man ønsker. Yeah right, etter 67 faller de fleste fort av livets vogn. De som ønsker det må gjerne få jobbe til de ser mannen med ljåen, men livet dreier seg om mer enn arbeid. Pensjon ved fylte 60 hadde vært mer passende, etter min mening. 

Javel, det koster mer penger. De kan begynne med å slutte å gi diktatorer i ymse land milliardbeløp hvert eneste år.

 

1 hour ago, freddy85 said:

Boligprisene har steget fra at man kunne kjøpe en bolig på en årslønn til at man nå må ut med opptil 10 årslønner.

Også dette er helt sinnsvakt. Husker mine foreldre kjøpte en rekkehusleilighet over to etasjer for det som den gang kanskje tilsvarte en grei årslønn. Samme bolig vil i dag gå for minst 4 millioner. Ufattelig at folk kommer seg inn på boligmarkedet, og når de først gjør det bor de seg halvt ihjel. Ihvertfall hvis renta skulle finne på å gå opp et poeng eller to..

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (18 timer siden):

Man skal liksom jobbe dag ut og dag inn til man er gammel og skrøpelig.

Et sted må pengene komme fra.. men etter at viruset ankom virker det som Staten har råd til å betale sosialhjelp til halve befolkningen. De virker plutselig ikke bekymret mer, for antallet arbeidsledige og trygdede. Sånn sett kunne de også senket pensjonsalderen :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (1 time siden):

Vestlendinger og nordlendinger som faktisk tror det er sånn.

Som østlending så må jeg nesten si at jeg frykter for livet bare folk puster litt tungt ut i nærheten av meg. Slike vindforhold er jeg sjelden borti.

Edit: en frykt jeg har hatt også før Covid var en faktor.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Vestlendinger og nordlendinger som faktisk tror det er sånn.

Tja, vestlending her, og jeg bor på Østlandet og jeg VET hvordan det er :p og det Skoglik sier er helt korrekt. Trærne her på Østlandet tåler INGENTING. De knekker i to av selv frisk bris. Trærne på Østlandet eier ikke ryggrad. og haha, jeg husker en fyr fra Lillestrøm som sa at han syklet i motvind og at det var så tungt og da jeg spurte om hvor mye vind han hadde syklet, så sa han 5 m/s. Og jeg bare tenker på når jeg bodde på vestlandet, så syklet jeg i perioder 4 mil om dagen i full storm. 

Svake østlendinger og svake trær 

 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar

Tja, vet egentlig noen i Norge hva skikkelig drittvær er? Vinden er kanskje oppe i orkan styrke et par ganger i året ute på kysten, men det er ingenting i forhold til hva de må tåle andre steder i verden. De verste naturkatastrofene her til lands er det som regel de store dalførene på østlandet som får gjennomgå i form av storflommer. 

Uansett er det ganske tåpelig å krangle om hvem som tåler mest vær. Selv er jeg veldig glad for at jeg bor på et sted hvor det er lite nedbør og vind, og man som regel alltid ser sola på langtidsvarselet. 

Lenke til kommentar

Er vel mest det at jeg har lyst til å ta med ungen på aketur, skitur, skøyting, alt sånt som er moro å drive med om vinteren. I stedet er det å surre rundt i våt skau eller på våte lekeplasser. Det er ikke noe kult i lengden. 

Og nei, det er ikke "bare" å dra til fjells. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...