Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

100m er myyyyye penger. De fleste fornuftige folk klarer å leve mer enn godt på den summen livet ut.

 

100m er ca 5 ganger så mye som en gjennomsnittsperson klarer å tjene i løpet av et arbeidsliv.

 

Du skal jobbe ganske greit for å sløse bort den summen på 5 år.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har folk gjeld, det sier ingenting om deres økonomiske evne. Gjeld øker likviditeten slik at man kan gjøre investeringer som kan gi langt bedre avkastning enn gjeldsrentene. Hvor lurt det er å ta opp stor gjeld er selvfølgelig avhengig av hva man skal bruke den til, men brorparten av nordmenns gjeld er knyttet til bolig, som i dagens marked er forholdsvis trygt, med gode utsikter til avkastning.

 

Det er også en selvfølge at nordmenns kjøpekraft går ned når rentene øker dersom inntektene ikke gjør det. Det er enkel matematikk, og noe folk flest har tatt høyde for. Eventuelt har banken tatt høyde for det for dem.

 

Jeg irriterer meg grenseløst av slike som BadCat som er fanatiske pessimister på "samfunnets" vegne og svartmaler flertallet som om de alltid vil handle på verst tenkelige måte, mens de opphøyer seg selv til en slags elite som har forstått sannheten om hvordan ting egentlig henger sammen. Denne "sannheten" er som regel så banal at det bærer preg av svært mangelfull forståelse, men de mangler selvfølgelig selvinnsikten som kreves for å se dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du mener kanskje at forståelsen ligger hos de som stadig gjentar "hadde man bare arvet penger" eller "Han der borte er egentlig ikke noe, alt skyldes at han arvet penger. Jeg hadde vært minst like bra dersom jeg hadde arvet penger.".

Nei, det mener jeg ikke. Jeg vil likevel ikke utelukke at enkelte som kommer med slike utsagn kan ha en viss økonomisk teft. Poenget med siste ledd av forrige innlegg står fortsatt, nemlig at ting gjerne er mer komplekse og nyanserte enn enkelte ofte framstiller dem, og generaliseringene og ekstremeksemplene som trekkes fram for å underbygge påstandene bidrar i svært liten grad til å bringe diskusjonen videre.

Lenke til kommentar

Fettlagrene er ment for når du spiser veldig lite, ikke absolutt ingenting. 

Sulten fungerer bare hvis du gjør det over tid og det vil ta på mentalt og fysisk og på alle andre måter og ødelegger gjerne livet ditt og ødelegger ihvertfall kroppen din. Det er ikke verdt det.

Edit: Det å faste er ikke det samme som å sulte deg selv ihjel. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

NAV.

 

Kunne ikke delta på kurset de satt opp ifbm jobbsøking-kurs. Skrev melding til de om dette at jeg var syk.

 

Nå snart tre uker etterpå ringer de og sier "du må skaffe sykemelding for det innen torsdag."

 

Like, bitch. Jeg skrev samme dag som kurs var at jeg ikke kunne delta, hvorfor i helvete svarte du/dere ikke da, men heller kommer nå snart tre uker etterpå og sier jeg må ha sykemelding for det?

Legen kan ikke tilbakedatere sykemelding, skjønner ikke NAV dette og?

 

Evneveik.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Dekkskift-reklamer på radio. NÅ NÆRMER SESONGEN SEG, NÅ TRENGER DU SKIKKELIG UTSTYR... blabla"

Eller dekkhotell, verskted som legger om osv...

 

 

Faens PINGLER. Man skal skifte selv med en rusten jekk og hjulkryss fra 1944, bruke slegge og spætt for å få av rustne stålfelger, ikke minst vinterdekk skal være nedslitt på sin femte sesong. Misliker dette jåleriet som folk holder på med. Dekkhotell? De skal faen meg ligge ute på gresset til mor

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...