Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det trur jeg også. Jeg mener det er verdt risikoen å bare droppe hele sikkerhetskontrollen.

 

Jeg vil også helst slutte med passkontroll (og pass generelt, men én ting av gangen). Føler at myndighetene ikke har noe med hvor jeg reiser. Jeg burde ikke trenge å legitimere meg for å gå av og på fly. Slikt irriterer.

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at de aller fleste ville tatt den kjappere ruten. Det er kun frykt som holder oss igjen nå egentlig, ikke fakta. Er mer sannsynlig at flyet faller i hodet på deg enn at en terrorist tar over og repeterer 9/11. 

 

Men hvis det er frykt som råder, blir vel det logiske at de fleste forholder seg til det, og tar ruten med kontroll?

 

Med en slik test, tenkte jeg mest på om vi ville sett en økning av flykapringer eller ikke, på den ruten uten kontroll.

Lenke til kommentar

Sikkerhetskontroll hadde vært bedre om det ikke var så jævlig mye styr. Ikke flytende, elektronikk ut av sekken osv. Spesielt det med flytende er så bullshit som man får det. Uåpnet flaske med vann? Sorry, den må du helle ut og kjøpe en til tre ganger prisen i kiosken på andre siden. Har man pacemaker er det ihvertfall et helvete med sikkerhetskontroll, og gutta der blir oppriktig irritert når jeg drar fram pacemaker-kortet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/100Sport/vintersport/langrenn/Dyrhaug-utsatt-for-hacking--Ekstremt-ubehagelig-262041b.html

 

 

Det var forrige onsdag at Dyrhaug skjønte at noe var galt. Han fikk melding om «uvanlig aktivitet fra Tyrkia» på Facebook, og da gikk det opp for ham at noen prøvde å ta over profilen hans.

 

 

 

31-åringen har nå anmeldt saken.

– Jeg måtte jo det. Det er jo ID-tyveri. Jeg snakket med politiet og de synes det var lurt å anmelde det, sier han til NRK.

 

Javel. Anmeld en ukjent person i Tyrkia for å forsøke å gjette passord...

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på at passord123 (eller lignende) ikke er et passord.

På mange tjenester er det påloggingsnavnet som er viktig å holde skjult. Passordet er det ikke så farlig med.

 

Spesielt når man setter opp egne tjenester bør man huske å endre de standardiserte kontoene til noe annet. For eksempel er det ikke så lurt å beholde brukeren masteradmin.

 

At tjenester bruker epostadresser som brukernavn eller har samme visningsnavn som brukernavn er et større problem en svake passord.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

1 dråpe syre, pirke pirke

 

Lexan polycarbonate, som vinduene er laget av, får du ikke "etset" vekk med en dråpe syre. Vinduet har også flere lag. Hvordan skal du etse vekk et stort nok hull til å komme til det utvendige laget? Det vil man ikke slippe unna med. Tror sidemannen kan begynne å lure på hva FAEN som skjer ganske fort.

 

Nervegift kommer du lenger med hvis du skal drepe alle i hele flyet... Men du kan drepe stort sett allle, overalt med det riktige stoffet - om du har tilgang på det.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...