Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kø på Mcdonalds. Det er alltid kø i rushtrafikken, også på søndag. Hvorfor gidder folk å sitte i den bakerste bilen og vente lenge på å få "fast food", bruke søndagen på å sitte i enda mer kø for å få stappet en burger inn i kjeften? Jeg skjønner at Mcdonalds er populært i USA, hvor det er billig, men i Norge er det ikke spesielt billig, og ikke er det godt. Jeg fatter det ikke. Folk klager på at de har dårlig tid, men slik som dette er eksempel på dårlig planlegging. Akkurat som det kommer som en bombe på folk at matbutikker er stengt på søndag, eller at man skal spise i løpet av en dag, eller at man ikke får kjøpt sprit på røde dager. Det er litt av det samme som med rushtrafikken også. Folk handler på vei hjem fra jobb, alle sammen. Da blir butikkene og parkeringsplassene stappfulle, og folk er stresset og urimelig frekke for å komme seg raskest mulig gjennom rushet. At folk gidder. Det virker som om alle tenker og gjøre det samme, som en slags rutine. Tenk hvor mye tid enkelte kunne spart seg ved å handle en dag i uka, handle utenom rushtid, smøre med seg niste, planlegge litt, tenke litt. Men folk er vel for opptatte med telefon, jobb, facebook, snapchat og gud vet hva til å rette blikket opp litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Etter behandling med cellegift er det sant at det kan ta flere år til du føler deg i live igjen... med bivirkninger av cellegift og stråling blir du aldri 100 % fordi ditt immunforsvar er svakt.

I de vanskeligste øyeblikk vet du hvem dine virkelige venner er eller folk som setter pris på deg.

Dessverre, som de fleste vennskap, vil fb-venner forlate deg midt i en historie. De vil legge ut en "liker" for historien, men de leser egentlig ikke budskapet ditt når de ser det er langt.

Mer enn halvparten har sluttet å lese. Noen kan allerede ha gått til det neste innlegget i nyhetsoppdateringen.

Jeg har bestemt meg for å publisere dette innlegget til støtte for nær familie, venner og pårørende som har kjempet mot denne forferdelige sykdommen.

Nå fokuserer jeg på de som tar seg tid til å lese dette innlegget til slutten... en liten test, om du vil, bare for å se hvem som leser og som deler uten å lese.

Kreft er en veldig aggressiv og destruktiv fiende av kroppene våre.

Selv etter opphør av behandling blir kroppen knust, selv i et forsøk på å gjenopprette skaden forårsaket av behandling for å bekjempe faenskapet. Det er en veldig lang prosess.

Vær så snill, til ære for et ❤ familiemedlem eller en venn som døde i kreft, eller som fortsetter å kjempe mot kreft: kopier og lim inn dette innlegget på din fb!

Hvor mange ganger har vi hørt de andre si: "hvis du trenger noe så ikke nøl med å ringe meg, jeg vil være der for å hjelpe deg". Så jeg satser på at de fleste som har sett og lest hele dette innlegget til slutt vil publisere det, for å vise sin støtte til familie og venner som kjemper.

Kopier og lim inn - ikke del dette innlegget.

Jeg vil gjerne vite hvem jeg kan regne med og som tar seg tid og leser dette.

Når du er ferdig med dette, skriv "ferdig" i kommentarene.

 

Topp 3 retard greier jeg har lest i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Staten er ikke så interessert i vår helse sånn egentlig. Bare se på måtene de vil tjene mer penger og spare mer på å kutte så mange hjørner som mulig (hvordan de har håndtert ecigs alene beviser at den norske stat kun bryr seg om sin egen lommebok), om du dør tidligere er det også bare en nice bonus for staten da de slipper å gi deg eldreomsorg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Staten er ikke så interessert i vår helse sånn egentlig. Bare se på måtene de vil tjene mer penger og spare mer på å kutte så mange hjørner som mulig (hvordan de har håndtert ecigs alene beviser at den norske stat kun bryr seg om sin egen lommebok), om du dør tidligere er det også bare en nice bonus for staten da de slipper å gi deg eldreomsorg.

Men å betale tusenvis av kroner om ikke millioner for kreftbehandling er de villige til uten å knikse?

 

Jeg tror nok det er mer sammensatt enn som så. Staten bruker ikke å hive seg inn med nye ting når det gjelder helse. Dette for å undersøke flest mulig sider ved en sak før de gjør det lovlig. Ingen vits å bytte ut pest med kolera dersom det med tiden viser seg at esig er like om ikke mer skadelig enn vanlig sigaretter (noe jeg ikke tror selv, misforstå meg rett. Jeg er mer for esigaretter enn vanlig tobakk, men vil at det skal være grundig undersøkt før man går all in).

 

Og det går vel i retningen at esigaretter blir lovlig? Gjorde det sist jeg leste en artikkel om emnet. Men er samtidig ikke helt oppdatert da det ikke er et emne som opptar meg nevneverdig :-p

Lenke til kommentar

ALL BRUS SOM HAR EN ANNEN SMAKSVARIANT ER FAEN MEG SUKKERFRI. HVORFOR? Jeg HATER det.

 

Cola Zero med sitron. Hvorfor i HELVETE gjorde de ikke det med vanlig cola?

Sprite med raspberry, HVORFOR DEN SUKKERFRIE? Det smaker jo kjemisk DRITT. Jeg kommer faen meg til å gå amok på en butikk snart.

Meh. Sukkerfrie produkter er gode. Er nok en god del "kjemi" i vanlig cola også skal du se?
Lenke til kommentar

Men å betale tusenvis av kroner om ikke millioner for kreftbehandling er de villige til uten å knikse?

 

Jeg tror nok det er mer sammensatt enn som så. Staten bruker ikke å hive seg inn med nye ting når det gjelder helse. Dette for å undersøke flest mulig sider ved en sak før de gjør det lovlig. Ingen vits å bytte ut pest med kolera dersom det med tiden viser seg at esig er like om ikke mer skadelig enn vanlig sigaretter (noe jeg ikke tror selv, misforstå meg rett. Jeg er mer for esigaretter enn vanlig tobakk, men vil at det skal være grundig undersøkt før man går all in).

 

Og det går vel i retningen at esigaretter blir lovlig? Gjorde det sist jeg leste en artikkel om emnet. Men er samtidig ikke helt oppdatert da det ikke er et emne som opptar meg nevneverdig :-p

Lovliggjort, regulert og skattelagt heftigere, samt med idiotiske, miljøskadelige restriksjoner og krav som advarsel om nikotin på varer som ikke inneholder nikotin (tomme ecigger feks og deler). De prøver å gjøre ecigg så øite attraktivt fordi de ikke bryr seg om folks beste. De skriver gjerne ut champix til pasienter som har ført til at folk har begått selvmord, men ett beviselig bedre alternativ blir demonistert verre enn tobakk? Du skjønner jo at "bekymringene" deres bare er bullshit når de heller vil dytte på deg dyre nikotinlegemidler eller tobakk som vil gi dem sinnssykt mye skatteinntekter samt en borger som vil dø mye tidligere og krever mindre omsorg av staten. Follow the money.

 

(Orker ikke diskutere om ecigg er ufarlig eller ei, fokuset burde være på skadereduksjon og alle som påstår at det å trekke inn noe annet enn ren luft er sunt lyver. Det vi absolutt vet er at ecig er så mye bedre enn sigarettene at folk slutter med astmamedisinene sine til og med, det er også beviselig høyere sannsynlighet for at du klarer å slutte med sigarettene med ecigg enn tradisjonelle hjelpesluttmidler eller cold turkey. Virker som det er mye mye enklere å slutte med ecigg selv med nikotin, noe som får meg til å tro at nikotin heller ikke er den store styghe ulven vi alltid har blitt fortalt den er..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Staten er ikke så interessert i vår helse sånn egentlig. Bare se på måtene de vil tjene mer penger og spare mer på å kutte så mange hjørner som mulig (hvordan de har håndtert ecigs alene beviser at den norske stat kun bryr seg om sin egen lommebok), om du dør tidligere er det også bare en nice bonus for staten da de slipper å gi deg eldreomsorg.

Men å betale tusenvis av kroner om ikke millioner for kreftbehandling er de villige til uten å knikse?

 

Jeg tror nok det er mer sammensatt enn som så. Staten bruker ikke å hive seg inn med nye ting når det gjelder helse. Dette for å undersøke flest mulig sider ved en sak før de gjør det lovlig. Ingen vits å bytte ut pest med kolera dersom det med tiden viser seg at esig er like om ikke mer skadelig enn vanlig sigaretter (noe jeg ikke tror selv, misforstå meg rett. Jeg er mer for esigaretter enn vanlig tobakk, men vil at det skal være grundig undersøkt før man går all in).

 

Og det går vel i retningen at esigaretter blir lovlig? Gjorde det sist jeg leste en artikkel om emnet. Men er samtidig ikke helt oppdatert da det ikke er et emne som opptar meg nevneverdig :-p

Men åsen hadde dere reagert hvis dere hadde fikk kreft selv å trengte den kreftmedisinen selv til flere millioner da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...