Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Is it? Ikke smakt. Helt ærlig har jeg ikke smakt den billigcolan på flere år, likte den ikke før iallefall.

Grans X Cola er faktisk ganske god, men om prisen er blitt stiv er det like greit å gå for Pepsi Max. Går selv kun for bokscola, og da the real thing og maks to om dagen.

 

Jeg irriterer meg forøvrig over folk som ikke tar telefonen når man ringer opp igjen 3 minutter etter at man har hatt et tapt anrop.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som er veldig rike, men som fremdeles jobber.

 

Hvil på dine laurbær! Kom igjen! Blir irritert av å se på folk som ikke vet hvordan man skal nyte livet.

Det er nettopp derfor de er rike, de jobber og jobber og jobber. De som hviler på sine laurbær gjør det uansett om de er rike eller ikke. Man kommer ikke utenom hard jobbing om man ikke arver en formue eller vinner i lotto. Jeg hadde ikke klart å slutte å jobbe om jeg vant i lotto. Det er gøy og meningsfylt, jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bare gi faen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor de er rike, de jobber og jobber og jobber. De som hviler på sine laurbær gjør det uansett om de er rike eller ikke. Man kommer ikke utenom hard jobbing om man ikke arver en formue eller vinner i lotto. Jeg hadde ikke klart å slutte å jobbe om jeg vant i lotto. Det er gøy og meningsfylt, jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bare gi faen.

Nettopp. Jeg synes synd på slike mennesker. Er nok slitsomt å være dem. Misunner dem til en viss grad for sine penger, men jeg ville aldri byttet liv med dem.

 

Min motivasjon for arbeid har alltid vært penger. Jeg har svært vanskelig for å sette meg inn i tankegangen til noen som fortsetter å jobbe lenge etter at penger er helt ute av bildet.

 

Men, kanskje jeg tar feil, og den type rikinger ikke er normen. Jeg kjenner jo personlig minst to personer som skapte og solgte et firma, og som pensjonerte seg i midten av 30-årene. Kanskje det finnes mange slike eksempler, men at vi aldri hører om dem.

 

 

Apropo hard jobbing kontra arv, så er det flere som arver enn som faktisk jobber for det. De fleste personene på topp-listene i Norge er arvinger. Flaks har alltid vært den viktigste faktoren for hvor vellykket du blir. Og det blir bare viktigere og viktigere. Globalt er det et stort problem, men Erna jobber hardt for at det også blir en realitet innad i Norge.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Syns også flaks og uforutsett utvikling er nøkkelordet. F.eks hvem kunne ane at Bitcoin skulle plutselig stige drastisk i verdi. Når den først kom ut, kostet den <$1, men jeg selv ante ikke hva den kunne brukes til og gadd ikke bruke tid på det. Hadde jeg bare kjøpt 100 BC for moro skyld, hadde jeg også vært rik nok til å leve livet noen år.

 

On-topic: Latskap --> ligger etter i fag --> mye ekstra jobbing for å ta igjen. Har ikke råd til å stryke igjen.

Lenke til kommentar

Kun hvis man jobber for penger i stedet for å det man forsøker å oppnå.

 

Det er mye nyttig som aldri blir gjort fordi folk heller vil gjøre noe unyttig i bytte mot penger.

 

Jeg ser for meg at det kan bli bedre i kommende år hvis samfunnet blir automatisert slik at majoriteten ikke trenger å jobbe i meningsløse jobber bare for å overleve. Da kan disse utføre nyttige oppgaver eller skape kunst/musikk i stedet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri, noensinne hørt et positivt ord om Power/tidligere Expert.

Lurer på hvordan en slik elektronikkjede klarer å gå rundt.

 

Samtlige jeg har hørt om som har vært der gir lignende historier som Lami sin.

Varer er ikke som de var annonsert, de er vanskelige eller nekter å ta imot varer i retur osv.

 

En jeg kjenner dro dit for å kjøpe et kjøleskap som de hadde på tilbud i reklameavisa.

2 timer ut i åpningstiden første dag av kampanjen var de utsolgt, og forsøkte å selge ham en annen, dyrere modell.

Hvis ikke det er ulovlig så er det en heslig måte å drive butikk på.

 

Han sa til dem at han skulle kjøpe det kjøleskapet de ville selge ham, men på Elkjøp istedet fordi de holdt på som de gjorde.

Lenke til kommentar

Så en person som arver 100 millioner er ikke rik?

Tja, for en kort stund kanskje. Hvis han begynner å oppføre seg som om han er rik uten å være det, da blir kontoene snart like tomme som de en gang var. Det er ingen automatikk i at det går bra med vedkommende 5 år senere, men han kan bli rik hvis han utvikler en karakter som står i stil med midlene. Straks han bruker av pengene vil skatt og vedlikehold trekke ham ned i avgrunnen med mindre han vet å skape verdi.

 

Hvis en fyr får tilsendt et førerkort for motorvogn Klasse B grunnet en teknisk feil, har han da utviklet ferdighetene som kreves for å ferdes på veien?

 

Alle kan å bruke penger, et fåtall vet å beholde de eller få de til å vokse.

 

Se for deg en som arver en betydelig sum og som setter igang med å unne seg "alt han ønsket seg". Han har tross alt fortjent det, i alle fall i følge ham selv. Etter hvert er det ikke penger til ytterligere kjøp og videre kommer utgifter og vedlikehold. Vedkommende selger noen eiendeler for å dekke utgifter. Han har lyst til å kjøpe noe nytt. Eiendeler blir solgt med tap for å kjøpe stadig nye objekter. Så må det selges mer for å få betalt utgifter. Til slutt er det ikke mer å selge og vedkommende sitter igjen med gjeld og krav om utestående skatt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...