Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når folk bare fortsetter å snakke mens du tydelig viser tegn på at du ikke er interessert i det, og du prøver å bevege deg inn på rommet ditt igjen

Har en sånn på jobb.. Han skal starte korte random samtaler hele tiden. Han klarer liksom ikke jobbe uavbrutt over lengre tid utenom å måtte si noe helt ubetydelig og irrelevant. Det er så forbanna irriterende. Hvis jeg hører han snakke til meg, men ignorerer det fordi jeg hører på podcast eller konsentrerer meg om jobb så kommer han å prikker meg på ryggen eller skriker navnet mitt til jeg "hører" han..
Lenke til kommentar

Ja, men det blir jo det samme med skatt i grunn. Det systemet som opererer innenfor lovens rammer kan jo ikke ta høyde for det du eventuelt finner på utenfor lovens rammer. Det er jo uansett opp til deg å si ifra om det som regnes som inntekt og skatte av dette. Vinningskriminelle betaler vel også sjelden skatt av det de stjeler, fordi det er veldig dumt for den kriminelle å registrere slik inntekt.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke kun der vi skattes. Mener du da at gaver skal skattes på? Kommer til å gå gardt ut over julehandelen.

Mottakere av livsopphold (sosialklienter) trekkes krone for krone på all inntekt. Inkludert julegave fra bestemor.

 

Var alltid like morsomt å måtte minne folk på om at jeg ikke kunne få pengegaver direkte på konto når jeg gikk på sosialen.

Lenke til kommentar

Får jeg 16 000 i lønn så trekker NAV halvparten

Får jeg 10 000 svart og setter de inn selv, så blir det ikke trukket

Vinner jeg 300 millioner i lotto så blir jeg ikke trukket

 

Vurderer andre måter å få lønn på, kanskje firmaet trenger ny stol..

Lurer fortsatt på hva poenget ditt er. Mener du at du fordi du er ufør skal kunne ha en jobb ved siden av og få dobbelt lønn?

Lenke til kommentar

Etter jeg registerte meg som jobbsøker hos NAV har det vært så mye pes.

"Gjøre minst to aktiviteter i uken som du legger inn bla bla". Jeg gidder ikke å legge inn hver jobb jeg søker.

 

Faen til mas. Får ikke hjelp fra NAV uansett.

Jeg måtte ha i gjennomsnitt 5 jobbsøknader i uken når det finnes litt over 7 arbeidssteder her for å få dagpenger. I tillegg til å møte opp på jobbsøkekurs eller hva de kaller det 30 min kjøretur unna... 

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Lurer fortsatt på hva poenget ditt er. Mener du at du fordi du er ufør skal kunne ha en jobb ved siden av og få dobbelt lønn?

opp til en høyere grense enn i dag, ja, men langt fra dobbelt

Alle burde ha samme maks beløp ubetalt + lønn utenom, før trekk

F.eks en person får 15k og kan jobbe 5k utenom, en annen person får 20k og kan ikke jobbe utenom, igjen, før trekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...