Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som får gått i "butikk" i newsstand med iOS 5 GM?

Der kan det også ta litt tid før norske medier implementerer funksjonaliteten (hvis de velger å gjøre det)...

 

Hvordan kan jeg laste ned musikk jeg har kjøpt tidligere via iTunes. iCloud skulle sørge for at min historikk ble lagret, og at jeg skulle kunne laste ned min musikk igjen. hvordan gjør jeg det?

Den delen av iCloud tjenesten er ikke lansert i Norge enda, den er kun tilgjengelig i USA (beta).

I Norge har vi kun iCloud beta-versjonene av AppStore og iBookStore.

Lenke til kommentar

http://blog.gsmarena.com/att-said-to-be-working-with-apple-to-add-a-4g-indicator-to-the-4s-status-bar/

 

Ehh, når ble 14.4 Mbps HSDPA plutselig 4G?

 

iPhone 4S har jo ikke en gang HSPA+.

 

Current HSDPA deployments support down-link speeds of 1.8, 3.6, 7.2 and 14.0 Megabit/s. Further speed increases are available with HSPA+, which provides speeds of up to 42 Mbit/s downlink and 84 Mbit/s with Release 9 of the 3GPP standards.

 

Link.

 

Og i følge denne linken her, så starter 4G hastigheten på 21 Mbps HSPA+.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden AT&T bestemte seg for at det var det. Nei, de har ikke rett.

Er dette et ekstremt dårlig forsøk fra Apple og AT&T i å lure kundene sine til å tro at dem har 4G hastighet på en telefon som ikke har HSPA+ hastighet en gang?

 

På linken som jeg postet over som er: http://en.wikipedia.org/wiki/4G, så står det jo klart og tydelig at 14.4 Mbps er HSDPA og står 'General 3G' under Primary Use på listen lengere ned på siden.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Siden AT&T bestemte seg for at det var det. Nei, de har ikke rett.

Er dette et ekstremt dårlig forsøk fra Apple i å lure kundene sine til å tro at dem har 4G hastighet på en telefon som ikke har HSPA+ hastighet en gang?

 

På linken som jeg postet over som er: http://en.wikipedia.org/wiki/4G, så står det jo klart og tydelig at 14.4 Mbps er HSDPA.

 

OMG

Saywut?

Lenke til kommentar

Les artikkelen, det er AT&T som prøver å få til denne endringen. Apple kjemper mot.

Tatt i fra linken om dette: What is more, the team over at The Verge have received follow up confirmation that these two big names are indeed “working together” and that “customers will get 4G speeds from day one” regardless.

 

Så er det noe jeg har missforstått eller?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ja, AT&T kaller allerede HSDPA-telefoner for 4G, så derfor vil de gjøre det samme med iPhone 4S: http://www.macrumors.com/2011/10/07/att-looking-to-add-4g-network-indicator-to-iphone-4s-status-bar/

 

Now, if you follow the phone industry, these numbers might sound familiar – 5.8 up, 14.4 down. Where have I heard that before? Well, this is what the majority of our competitors claim when they talk about 4G performance. The Motorola Atrix 4G, the LG Thrill 4G, the HTC Inspire 4G – they even put it in their names. We're not going to get into a debate in the industry of what's 4G and what isn't. We leave that to others to talk about.
Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Ja, AT&T kaller allerede HSDPA-telefoner for 4G, så derfor vil de gjøre det samme med iPhone 4S: http://www.macrumors.com/2011/10/07/att-looking-to-add-4g-network-indicator-to-iphone-4s-status-bar/

 

Now, if you follow the phone industry, these numbers might sound familiar – 5.8 up, 14.4 down. Where have I heard that before? Well, this is what the majority of our competitors claim when they talk about 4G performance. The Motorola Atrix 4G, the LG Thrill 4G, the HTC Inspire 4G – they even put it in their names. We're not going to get into a debate in the industry of what's 4G and what isn't. We leave that to others to talk about.

Dette er tatt i fra linken du ga: "4G" is a marketing term that is being applied to both LTE and HSPA+ networks, leading to some customer confusion over just what exactly the term means. AT&T markets both its HSPA+ and LTE services as being 4G, and thus it believes that the iPhone 4S, which supports 14.4 Mbps HSDPA, should be marketed as offering 4G speeds.

 

Javel?

 

AT&T er jo helt på villspor lol :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple sa jo 4. oktober at de ikke gadd å være med på diskusjonen om hva man skal kalle det for. De lanserer sitt produkt, så får de andre diskutere om man skal kalle det 4G eller noe annet.

Joda, den er no grei den. Men er jo bekreftet da at Apple og AT&T jobber sammen nå for å få iPhone 4S til å vise 4G hastighet for AT&T kunder. Og bare det at Apple går så langt til å gjøre dette er jo kjipern.

 

Men ta Samsung Galaxy S II f.eks. Den kvalifiserer seg akkurat til 4G hastighet (som er det laveste for 4G). Men telefonen blir ikke annonsert eller solgt som en 4G telefon.

 

EDIT: Mulig at Samsung Galaxy S II faktisk er en 4G telefon teknisk sett siden 4G er en markedsføring term for HSPA+ og LTE.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er faktisk komisk å lese hvordan dere trøster hverandre :D Skjermen på iphone er latterlig liten for en moderne smart telefon? At de har puttet en raskere cpu, ett litt bedre kamera i en gammel innpakning er da vel ikke noe å rope hurra for. Og hele siri greiene er vel like teit som stemmestyringen jeg har i bilen. Morsomt de to første gangene man bruker det, etterpå er det bare irriterende. Mye bedre med lett tilgjengelige widgets til de ting du bruker ofte. Ekspertene har talt, og de ha for første gang talt imot apple. Iphone 4s er en nedtur, en skikkelig stor en også.

3,5" skjerm, hehe....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...