Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Hvis du får tilbake 17% VAT må du samtidig betale 25% norsk Moms. God deal?

Hvorfor ikke bare ta den med over??? :thumbup:

 

This was my point. Du må betale moms enten i england eller Norge, og da virker England som et bedre tilbud ;)

 

Da var iphone 4 bestilt :new_woot: Noen som veit om de beskyttelses desklene på ebay til 8 kr er like gode som de til 200 i telebutikken? Noen av dem ser ihvertfall HELT like ut

 

Hvis de er i gummi, så.

Det er gummi som er best? Bestilte ihvertfall noen av hver så får vi se

Jeg foretrekker absolutt TPU eller plastikk. Har kjøpt noen billige gummi-deksel fra Hong Kong (Deal Extreme) som jeg ikke har likt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nyeste heter vel 9a334 eller noe. Last ned for din device. Last ned iTunes beta 7 hvis du har Windows. Avinstaller eksisterende iTunes. Installer beta. Koble til tlf/pad/pod, høyreklikk på navnet som dukker opp i iTunes og velg backup. Deretter hold shift inne hvis Windows og trykk på Restore. Finn så fram til filen du har lastet ned og la den jobbe.

 

PS! Filene du laster ned er i dmg format. Bruk 7-zip til å extracte ipsw filen som ligger inni der. Det er denne du må finne frem til når du trykker shift+ restore.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Kjørt iOS5 i et døgn nå. Må si det er betydelig mer behagelig på alle måter. Nye notification systemet gjør at meldinger du mottar enten det er som SMS eller via tredjepartsprogrammer (eks. whatsapp messenger) passer mye mer sømløst inn i systemet.

 

Ellers er readeren i nettleseren veldig fin å ha, og jeg har en følelse av at nettleseren render litt fortere enn tidligere? (Andres erfaring?)

 

Endelig kan man også sortere foto i kataloger, og det er utrolig behagelig. I realiteten virker det kanskje mer som et tagging system, siden det virker som bildene kan være i flere mapper samtidig som de alltid vil være i "kamerarull"'en.

 

Nye lockscreenen er også veldig fin, spesielt med snarvei til kameraet.

 

Kameraet har også fått en ønsket overhaling. Den har bl.a. en image enhancer som ser ut til å fjerne litt støy og gjøre ting skarpere. Lett tilgang til svært ENKLE redigeringsfunksjoner er også tilgjengelig. Her kunne de muligens piffet det enda mer opp med flere muligheter. Men samtidig er vel det gjerne noe tredjepartsapps kan gjøre.

 

Enda en lettelse er at man nå forhåpentligvis slipper å koble telefonen til pc'n noe mer, spesielt for slike som meg som bruker Linux, og må benytte samboerens windows pc for å foreta iphone ting :p

 

Til dere som venter til tirs/onsd; gled dere! :)

Lenke til kommentar

Når du trykker "Restore" (du må trykke på Restore, ikke update) i iTunes så holder du samtidig inne shift, da får du opp en filbehandler og velger fila. Du skal velge filen som slutter på .ipsw (tror jeg det var, noe veldig lignende hvert fall).

Da er femmern inne og gjenoppretting på går akkurat nå. :) Gleder meg.

Takk for hjelpen til dere som har svart meg. :)

Lenke til kommentar

Min iPhone 4 er plutselig blitt helt død. Jeg brukte den for et par timer siden til å sjekke mail og div, la den fra meg på et bord og når jeg tok den opp nå er den helt død. Svart skjerm og jeg har prøvd å sette i både lader og plugge den i Macen uten at noe skjer. Har også holdt inn av/på knappen selvsagt. Noen som har peiling på hva dette kan være og evt. løsning?

Lenke til kommentar

Min iPhone 4 er plutselig blitt helt død. Jeg brukte den for et par timer siden til å sjekke mail og div, la den fra meg på et bord og når jeg tok den opp nå er den helt død. Svart skjerm og jeg har prøvd å sette i både lader og plugge den i Macen uten at noe skjer. Har også holdt inn av/på knappen selvsagt. Noen som har peiling på hva dette kan være og evt. løsning?

Sett i laderen. La det gå 20-60 sekunder omtrent. Hold inne hjem-knappen og av/på-knappen til den slår seg på igjen. ;)

 

La den stå i ladern en stund.

Det hjelper ikke hvis han har fått den buggen jeg regner med det er. Dette skjedde nok mens det fortsatt var strøm, så slo den seg helt av men likevel sugde ut strømmen. Den vil ikke lade før den er på, og måten for å få den på er beskrevet over her.

Lenke til kommentar

Min iPhone 4 er plutselig blitt helt død. Jeg brukte den for et par timer siden til å sjekke mail og div, la den fra meg på et bord og når jeg tok den opp nå er den helt død. Svart skjerm og jeg har prøvd å sette i både lader og plugge den i Macen uten at noe skjer. Har også holdt inn av/på knappen selvsagt. Noen som har peiling på hva dette kan være og evt. løsning?

Sett i laderen. La det gå 20-60 sekunder omtrent. Hold inne hjem-knappen og av/på-knappen til den slår seg på igjen. ;)

 

La den stå i ladern en stund.

Det hjelper ikke hvis han har fått den buggen jeg regner med det er. Dette skjedde nok mens det fortsatt var strøm, så slo den seg helt av men likevel sugde ut strømmen. Den vil ikke lade før den er på, og måten for å få den på er beskrevet over her.

Tusen takk for tipset iHouse. Jeg koblet den riktig nok ikke i lader, men jeg holdt inn home og powerknappen til Applelogoen kom frem og da ordnet det seg. Hadde igjen 95% av batteriet når jeg fikk den på igjen så jeg aner ikke hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Ja, det skjer noen ganger det også - at batteriet holder på strømmen men likvel ikke slår seg på. De fleste gangene så tapper den strøm og det hjelper ikke med lader bare, den må startes på denne spesielle måten også.

 

Er borte i denne feilen ukentlig. Uansett hvor flink man har vært til å oppdatere iOS. Aner ikke hvordan feilen skjer. Har aldri skjedd med min. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...