Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Lader du i PC eller i veggen? Min 4S vil ikke slå seg på hvis den er gått helt tom og jeg prøver å lade i PC.

 

Men hvis den viste 1% lenge, kan det være at batteriet er defekt.

Takk for svar - nei, jeg lader alltid direkte på strøm-nett, det er det mest effektive. Men nå skjedde noe rart: Den har ligget 3 timer i lading, avslått. Da jeg kikket på den nå var plutselig hjem-skjermen oppe som om ingenting hadde skjedd, med beskjed "simkort låst" osv - jeg låser opp og sjekker litt sms o.l. Men det rare er at batteriet visr 1% strøm - og det burde vel ha stått  minst 80 - jeg lar den ligge slik til lading over natten. Tror batteriet har mer strøm jeg, det er bare den visingen som det er noe tull med. Om den fortsatt viser 1% etter nattlig opplading, bør jeg kanskje ta den til iPhone "doktor" som skifter batteri, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lad aldri om natten, batteriet kan ta fyr/eksplodere, eller laderen kan ta fyr/smelte. Spesielt viktig når det tyder på at det er noe galt med batteriet.

 

Hvis den fortsatt viser 1%, ta sikkerhetskopi i iTunes og nullstill telefonen. Hjelper ikke det er neste skritt å ta den med til doktoren ja. For all del kan det hende du kan bruke den som den er i lang tid, men veldig kjedelig å aldri vite hvor mye batteri du har igjen.

Godt å se at du vil prøve å skifte batteri før du kjøper en ny telefon.

 

Har selv oppgradert til iPhone 6, men har fortsatt 4S og må si jeg savner størrelsen en gang iblant.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Den er kjøpt på Apple over nett. Nå har den ligget og ladet i timesvis og viser fortsatt 1%, men ringing og annet fungerer. Prøver å ringe Apple i morgen - så kan jeg også spandere et nytt batteri hos "doktor" kanskje. Den har vel hatt en del ladinger siden jeg kjøpte den. (Den er tre år gammel)

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Det var det rareste jeg hittil har opplevd med iPhone (har brukt iPhone i mange år) - etter at den har ligget til lading i 10-15 timer og det har stått 1% på batteriet i flere timer, stod det 4% en stund og så 5%, og etter et par timer igjen da jeg kikket på den var hele skjermen full av appene mine og det stod 100% - da hadde den altså plutselig recovered av seg selv..- nå skal jeg holde nøye øye med den og se om den er helt seg selv - hvis den et par dager oppfører seg normalt, skifter jeg ikke batteri enda. (Jeg lader den en gang i døgnet fordi jeg bruker mye lydbøker, Runkeeper når jeg jogger eller går osv - så jeg er vant til å lade den hvert døgn)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, er klar over det. Glemte selvsagt å nevne at det gjelder kun på jobben og telefonen er koblet til strøm gjennom hele dagen. Lurte på det pga PC-klokken alltid er 4-5 min for tregt og finner ikke en permanent løsning på det.

 

Men jeg fikset det i stad vha egen app som viser klokka i fullskjerm, så da er den saken løst.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå kom det noe kodelåsing på min 4S med siste oppdatering. Jeg må trykke de fire tallene i kodelåsen hver gang jeg åpner iPhone. Finner ikke hvor jeg "skrur det av". Googlet og fant for 5 og 6, men det står ikke likedan i Innstillinger for 4S. Noen som vet hvordan man slår av? (Eller er det lurt å ha en slik kodelås å tulle med hver gang mobilen skal brukes?) Jeg har samme kode-lås tall som jeg har pinkode. Så jeg slipper å tulle med to koder.....

Lenke til kommentar

RandiA: Veldig lurt å ha en slik kode på dagens smarttelefoner ja,  jeg bruker også samme kode på telefon og sim-kort. 

 

Har ikke 4S lengre men skulle da tro det lå på samme plass som andre modellene. 

 

Instillinger -> Kode

Takk skal du ha. Jeg oppfattet ikke umiddelbart at jeg måtte oppgi/skrive inn koden for å komme til redigering av den. Nå gjorde jeg det, og ser jeg kan ta den av, eller la den komme på etter f.eks. en time. (Det stod på "umiddelbart") - Dette med kode kom inn etter siste oppdatering, det var noe med å slå på sted-tjenesten. Kanskje jeg burde la den komme på etter ca en time. Lurt om man legger igjen eller mister mobilen ja.

Lenke til kommentar

Telefonlåskode bør man ha, og 1 time kan være i overkant. For oss litt mer paranoide anbefales forskjellig PIN for SIM og telefonlåskode.

Nå har det kommet noe enda mer mystisk på iPhone - etter oppdateringen og etter kodelås. Titt og ofte kommer en melding opp når jeg åpner mobilen - noe om å være oppmerksom på at man blir ekstra fakturert for SMS...(jeg har avslått både iMessage og Facetime.) Søkte på nett og så andre som hadde problemet allerede i 2011 med One Call og sier de ble fakturer hver gang den SMS ble sendt til mobilen. Jeg chattet med min operatør (Nextgentel) og de visste ikke noe om det - og at de ikke så av regningen at jeg ble noe ekstra fakturert. Hvis det fortsetter å komme, får jeg prøve å ta av kodelås igjen - kanskje den meldingen kommer hver gang jeg har vært av nett. Andre som har opplevd dette? Er jo dumt åm jeg må slå av kodelås nå når jeg nettopp har vent meg til å bruke det.Selv om jeg ikke må betale, er den jo et irritasjons-moment, for jeg må klikke Avbryt eller OK for å gå videre. Klikker alltid Avbryt. (Så på et forum at en som klikket OK ble fakturert hver gang)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...