Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

 

Nå vil jeg vel egentlig si at det er min egen feil. Da deler av skjermen mangler. det vil si ca 2x1cm stort hull på øvre del av glasset. skjermen funker fint, så har klart meg med den i en god stund, men nå synes jeg det er på tide med ny. Vil tro feilen skyldes at den er godt brukt. liten del av skjermen er borte så man kan se inn til komponentene bak.

Det er vel ikke så lett og få den fikset når det er min feil? tviler på at de vil se på den og tenke. ja dette må jo være produksjons feil.

 

Hvis du har klart å ødelegge glasset e.l. kan du nok se langt etter reklamasjonsretten. Alle tegn til misbruk blir brukt mot deg (med god grunn). Som sagt, det var ikke rettet mot deg, men mot en generell tendens blant folket. Det viktigste er i alle fall at folk vet om muligheten. iPhones har en god bruktpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
på den annen side er det ikke et stort problem for plattformen at den som uansett bare mottar samtaler og sender meldinger ikke har siste OS-versjon.

 

Jo, det er et stort problem med tanke på sikkerhetshull. Jeg vil nok tro at de fleste som har en eldre iPhone som ikke støtter siste iOS 4/5 likevel surfer litt på nettet osv. Med en enkel PDF-fil kan en nettside gjøre styggedom på et utdatert iOS. Og så har vi ting som f.eks. DigiNotar-sertifiktatet. Her er det eneste Apple trenger å gjøre å fjerne sertifikatet fra iOS. Med en endring som sikkert innebærer noen få kB, må Apple da ut med en helt ny ROM på +/- 500 MB. Det kommer nok aldri til å skje. Med iOS 5 blir dette betraktelig bedre, da Apple nå kan oppdatere bare en bit av operativsystemet. Men dette får jo ikke de med iPhone < 3GS. Jeg håper de utnytter dette, og gir brukerne til en hver tid f.eks. oppdatert nettleser og kart-applikasjon med nye funksjoner og sikkerhetsfikser. Android har hatt dette siden versjon 2.2, at sentrale komponenter kan oppdateres rett fra market (Gmail, Maps osv), mens sikkerhetsfikser i OS-et kan gjøres over-the-air uten å oppdatere hele OS-et. Noen produsenter er flinke, andre ikke. Google Maps, Gmail, YouTube osv kommer det oppdateringer til støtt og stadig. Kart, YouTube, kalender, notater, kontakter, videoer, galleri ++ på iOS har stort sett vært på stedet hvil siden jeg fikk iPad, i alle fall.

 

Jeg vet ikke Apples grunn til å ikke gi f.eks. iPhone 3G iOS 5 (med alle dets sikkerhetsfikser). De kunne strippet bort de funksjonene de mener vil gjøre telefonen treg (multitasking e.l.), eller bare gi brukerne et VALG om de vil ha kjapp eller funksjonsrik telefon. Nyeste Android fungerer som regel helt fint på eldre enheter (custom ROM), det er bare produsentene som er slappe.

 

Jeg håper Google med Ice Cream klarer å gjøre Android slik at alle stock apps kan oppdateres via Market, mens alle sikkerhetsfikser i OS-et kan gjøres over-the-air, uten å blande seg borti produsentes skall. Legge inn en system-oppdaterer som produsentene ikke får fjerne.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Har oppdatert min iPhone til iOS 5 GM - men hvordan får jeg inn kontakter, meldinger, notater osv som jeg hadde før? Kan jeg velge "Gjennopprett fra sikkerhetskopi", eller vil iTunes da gjøre iPhonen min om til slik den var før - med iOS4? :)

 

Edit: ja, jeg tok sikkerhetskopi like før jeg oppdaterte til iOS 5.0 GM.

Du gjenoppretter sikkerhetskopien ja, så blir telefon eksakt som den var før, bare med iOS 5. ;)

Sweet, takker! :) Når iOS 5 blir tilgjengelig "offentlig" 12. oktober, er det bare å oppdatere da (fra iOS 5 GM til iOS 5) som en vanlig update, eller blir det som å skifte operativsystem, at man må gå gjennom alle innstillingene på nytt? :)

Slik jeg har forstått det, og slik det var en tidligere gang jeg prøvde GM med iOS 4, så vil du ikke engang få tilbud om å laste ned en oppdatering når iOS 5 slippes, med mindre noe oppdages nå denne uka slik at Apple må gjøre endringer fra GM til general release. Dette fordi du har iOS 5 - versjonen for allmennheten om en uke er kliss lik, derfor vil ikke telefonen si fra at du må oppdatere. Så får vi se om det blir noen endringer fra GM, men sjansene for det historisk sett med iOS er visst små.

Okei, men når det kommer oppdateringer (f.eks. iOS 5.1.1), da vil jeg få "tilbud" om å oppdatere?

Det er vel uansett bare å ta sikkerhetskopi, så oppdatere til den "offentlige" iOS 5, og så gjenopprette fra sikkerhetskopi, så blir vel ting som før, bare at du psykisk vet at du har "offentlig" iOS 5, hehe!

 

Btw: hvordan får jeg slettet den helv**tes Aviskiosk-greia? Får jo ikke til å legge den inn i en mappe engang :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jaja så klart, når det kommer en oppdatering så vil du selvsagt få den. Tingen er bare at hvis det ikke blir gjort noen endringer til 12. okt så er den release kliss lik den du da har på phonen allerede, med andre ord ikke en oppdatering.:p

 

I og med at du da ikke vil få oppdateringen i iTunes, så vet jeg ikke helt hvordan du kan "psykisk skaffe deg ordentlig iOS 5", men godt mulig det og går på et vis. Men det er i så fall ingen vits siden det er prikk likt, GM er bare kodeordet på det ferdige produktet, før den går ut til allmennheten. Apple sender ut den eksakt samme fila minus GM i navnet. :p Dessuten, såfremt endringer ikke gjøres til 12. okt, så pleier vel alltid første minioppdateringen å komme rimelig kjapt for å fikse småting som alltid finnes i en helt ny versjon.z

Lenke til kommentar

Hvorfor har denne tråden blitt "oppgradert" til å gjelde både for iphone 4 og 4S? Er det ikke bedre å ha en tråd pr modell? Vet ikke hva dere mener, men når jeg stikker innom denne tråden er det ikke for å lese om 4S.

Det er såpass lite forskjell at jeg mener det ikke er noen grunn til å ha to tråder. Eneste store forkjell er vel Siri (joda ny prosessor og kamera, men sånt diskuteres det ikke så mye om i en slik tråd).

Lenke til kommentar

Dere som har testet uten å være developer, gikk det smertefritt? Tenker å prøve i ettermiddag jeg også. Har lastet ned oppdateringen

 

 

Dette gikk veldig smertefritt, kjører nå iOS 5 GM versjon :D Husk å måtte jailbreake iPhonen, ellers vil du ikke kunne få iPhonen "godkjent"

 

 

 

-Nyrili

Har du en guide til dette? Evt pm !

 

Følg denne guiden, iTunes 10.5 beta 9 har ikke kommet ut enda, og dermed vil ikke linken fungere for iTunes 10.5 beta 9 fungere, men bare ta et kjapt Google søk og søk etter iTunes 10.5 beta 7, denne fungerer.

 

Jeg har inget ansvar om din telefon blir skadet/ødelagt av dette. Ikke at den skal bli det.

 

 

-Nyrili

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...