Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

 

Når jeg åpner app store og trykker på featured/anbefalt kategorien (nederst til venstre) kommer det opp en feilmelding "your request could not be completed"

Først trodde jeg det var en feil med trådløsnettet på jobb, men får samme feilmeldingen hjemme, og på 3G. Prøvde så iphone 3G'n til en på jobb og han har samme problemet, men ei med en iphone 4 har ikke problemet...

Ringte apple kundestøtte og de hadde ikke noe lurt å komme med.

 

Noen som vet hva problemet er ? Virker jo som feilen er hos app store og ikke min telefon, da vi er flere med problemet ?

Lenke til kommentar

Når det er anngående den testen der, så er det noe jeg bare må si.

 

La oss ta dette som et eksempel.

 

gsmarena_001.jpg

 

Det står ingenting om at den testen der er kjørt med noe Vertical Sync eller Anti-Aliasing på.

 

For cluet her er faktisk at Mali-400 GPU'en som er i Galaxy S II kjører med 4x Anti-Aliasing (i de fleste GPU benchmarks og spill) og Vertical Sync (som er på 100%) på hele tiden som default.

 

Og bare det at Vertical Sync er aktivert som default hele tiden på Galaxy S II, så blir jo FPS'en halvert. Det er jo på akkurat samme måte som på datamaskinen når du aktiverer vertical sync. Du mister da mye ytelse (50%) for at skjermkortet skal tegne opp et helt bilde i stedet for halvt og halvt.

 

Så tar du da 42.5 og ganger det med 2, så får du 85 FPS. Og da er faktisk Mali-400 GPU'en kraftigere enn GPU'en iPhone 4S har om Vertical Sync er deaktivert på Galaxy S II. Dog så er dette tatt med kraften til CPU'ene da siden dem også har mye å si på ytelsen i spill.

 

Nå vet jeg ikke helt hvordan iPad 2 eller iPhone 4S klarer seg mot Samsung Galaxy S II med sin Mali-400 GPU hvis Vertical Sync og Anti-Aliasing er aktivert.

 

Om dette skulle være aktivert for GPU'en som iPhone 4S / iPad 2 bruker i disse testene, så la meg få vite det.

 

Men så langt så er det ingenting som tyder på at AA og Vertical Sync er brukt for iPad 2 og iPhone 4S i disse testene.

 

EDIT: Men så har jo iPhone 4S litt høyere oppløsning enn det Galaxy S II har, så det går vel opp i opp da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Veldig viktig for deg dette ser jeg.. Blir telefonen din dårligere om iPhone 4S sin grafikkytelse skulle vise seg å være bedre enn Galaxy'en din.

 

Men er da veldig rart om de ikke bruker en test som de kan kjøre med samme innstillinger på alle mobiler.

Vel, jeg gjorde dette bare for å forklare at de tallene som vises i fra testen der er noe man ikke må stole så mye på.

 

Og Samsung Galaxy S II sin GPU er bygd slik at Vertical Sync er slått på heletiden.

 

LG Optimus 2X hadde jo også bedre ytelse i noen tester over Galaxy S II (selv om GPU'en i LG Optimus 2X er mye svakere enn Mali-400 GPU'en). Men det var kun fordi den ikke var FPS cap'et på 60 FPS som Galaxy S II er.

 

Og jeg sier ikke dette for å være slæm, jeg sier dette fordi dette er noe som blir totalt ignorert av de fleste som gjør disse testene.

 

Er jo en fordel å kunne det mest grunnleggende om de forskjellige GPU'ene før man kan si noe om hvordan dem yter.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

La merke til at min iPhone 4 har en SAR-verdi på 0.93, mens til sammenligning Galaxy S2 har 0.34, Nokia N9 har 1.16, HTC Sensation har 0.36, HTC Desire HD har 0.70.

 

Hva er det som gjør at disse verdiene variere så mye? F.eks. Sensation vs Desire HD, så skulle man jo kanskje tro at de har noen lunde like antenner, strålingen blir ca. like mye "sperret inne" og hva nå enn det er som fører til disse SAR-verdiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...